Bab 5

99 7 0
                                    

"Kwangsoo?"Chaewon memanggil namanya.Kelihatan Kyungsoo sedang menahan kesakitan.

"Andwae...Kyungsoo,"katanya lalu rebah.Chaewon panik dia ingin bangun tetapi kakinya terseliuh sewaktu ditarik.

"Ah..ermm hah!Baekhyun!!!!Baekhyun!!!!"panggil Chaewon.Baekhyun yang sedang melayan perasaan terus menoleh kearah suara yang memanggilnya.

"Nae?!!"suaranya naik satu oktaf.

"Ky...Kyu...Ah Kwangsoo pengsan!!!"jeritnya.Baekhyun membulatkat mata. Tanpa berlengah Baekhyun melintas dan mencapai Kyungsoo.

"Kenapa ni?"tanya Baekhyun.

"Dia pengsan sebab selamatkan aku,"kata Chaewon.Baekhyun faham dia mengeluarkan telefon bimbitnya dan mendail n.o Suho.

Beberapa saat Suho mengangkat panggilan itu.Kedengaran suara garau disebalik telefon itu.

"Nae?yeoseob?(betul ke aku eja ni?)"Baekhyun panas.

"Yah!!Chanyeol!palli wah datang taman now!bawak yang lain!!!!"bergema high note Baekhyun didalam rumah.Hmmm pelik.

Telinga Chanyeol pekak beberapa minit. Kemudian dia terus berlari mendapatkan hyung-hyungnya.

"Hyung!!Suho hyung!!"Chanyeol jerit histeria.

"Ape?"tanya Suho selamba.

"First,asal hyung tak save n.o Baekhyun?mesti hyung tak save n.o kitaorang jugak kan!Second,Dyo pengsan!!!kat taman Baekhyun suruh kita datang sana!"semua kaku.Chanyeol kena sawan ke?hape?

"Ok² first,ya!!hyung tak save n.o korang semua sebab hyung dah hafal.Second,jinjja??palli wah semua!"Suho kabut tapi yang lain hanya.....

Krik

Krik

Krik

Krik




"Dyo yah!bangun kenapa kau ni?"tanya Baekhyun risau.Chaewon ingin menangis tapi dipujuk oleh Baekhyun.

"Janganlah menangis...nanti tak comel dah..,"pujuk Baekhyun sambil tersenyum manis.Ommo encemnye! Chaewon mengangguk.

Ada sebuah kereta hitam parking disebelah mereka.Tingkap kereta dibuka.Mereka tersenyum.

"Masuk palli,"Suho masih kabut.

"Hyung jangan kabut thangat. "kata Sehun.Mereka serentak mengangguk.Suho tersenyum malu.

Mereka masuk kedalam kereta.Chaewon meneliti setiap manusia didalam kereta.Seseorang tiada bersama mereka.Mana dia?

"Ermm Chanyeol oppa..Mana Jongdae oppa?"tanya Chaewon. Chanyeol hanya membuat muka blur.

"Dia pergi keluar sat,"jawab Luhan selamba.Chaewon hanya mengangguk tanda faham lalu tersenyum.

Sampai saja mereka di hospital. Kyungsoo diambil dahulu. Kemudian Chanyeol dan Baekhyun memapah Chaewon ke dalam hospital. Doktor yang merawat Chaewon keluar.

"Doktor macam mana dengan Chaewon?"tanya Chanyeol risau.

"Dia tidak apa-apa mujur dia terseliur sikit je.Dalam masa beberapa minggu dia elok lah tu,"terang doktor panjang lebar.Chanyeol dan Baekhyun mengangguk.

"Kami boleh bawak dia balik ke dr?"doktor itu mengangguk lalu meminta diri untuk ke pejabat.

Chanyeol dan Baekhyun masuk kedalam bilik Chaewon.Kelihatan Chaewom sedang khusyuk menekan skrin telefon.

"Chaewon -sshi..,"panggil Baekhyun.Lembut.

"Nae?"jawab Chaewon dipandang sekilas muka Baekhyun dan Chanyeol lalu memandang skrin telefon lagi.

"Jom balik,"kata Chanyeol.Chaewon mengangguk lalu menyimpan telefon didalam poket seluarnya.





Doktor keluar dari bilik Kyungsoo.Semua yang berada disitu bangun serentak.Wuuu~~we are one betul!

"Cam ne dr?"tanya Kris control cool.

"Dia cuma pengsan je.Tak de ape yang teruk.Awak semua boleh melawatnya.Dia boleh balik setelah bangun,"kata dr itu lalu beredar dari bilik tersebut.

Mereka semua menerjah masuk kedalam bilik itu.Al-kisahnya...semua tak muat nak masuk.

"Dey!bagi aku dululah aku paling tua!"ujar Suho.

"Akulah paling tua!"ujar Xiumin pula.

"Thepatutnya bagi maknae dulu!"jerit Sehun.

"You shut up pelat!"jerit Tao.

"Patutnya bagi perempuan dulu masuk!leades first okay?"jerit Luhan pula.

"Ehem²"kelihatan tiga orang manusia sedang berdiri di sebelah(?)mereka.

Chaewon tergelak.Sungguh dia terhibur dengan kawan-kawan oppanya itu.Chaewon yang berada diatas badan Chanyeol itu asyik tergelak aje.

"Yah!!!stop!"jerit Baekhyun mematikan gelak tawa Chaewon.Semua yang berada disitu berbaris seperti askar.

"Leades(?)first right?"mereka semua mengangguk seperti dipukau.

"So~~Chaewon..Chanyeol and aii nak masuk kk by,"jerit Baekhyun ala-ala diva gitu.

"Tapi..kat situ Chaewom sorang je perempuan.Kau bukan Chanyeol bukan,"Kai memprotes.

"Gini..Aku omma Chaewon Chanyeol appa Chaewon harep maklum kk bye,"Baekhyun masuk sambil melambai ala-ala diva gitu.Mata Chaewon sudah terbeliak luas.Sungguh?ape yang dia dengar ni?

"Aku masuk dulu leades(?)first!!"jeritan Luhan naik satu oktaf.

"Andwae!!!!"mereka semua menjerit serentak kecuali Luhan.

"Yah!!aku paling tua aku masuk dulu!"jerit Xiumin pula.

"Aku yang paling cool so aku masuk dulu!"jerit Kris pula.

Chaewon jalan terhinjut-hinjut kearah pintu lalu menarik seseorang.Orang itu adalah...Kai?!Kai yang duduk diam daripada tadi?

"Yah!Chaewon!kenapa tarik Kai pula masuk kedalam,"Yang lain memprotes.

"Sebab...dia paling diam antara korang semua..dan..dia rapat sangat ngan Kwangsoo,"jawab Chaewon selamba.Kai sudah tersenyum seperti kerang busuk disitu.

"Adwae!!"mereka diluar menjerit bersama.

-TBC-

Annyeong!!Hye!!Kita jumpa lagi~~Voted and Comented. Bhai *tiru Baekhyun. Lambai ala² diva*Muah *flying kiss kat readers* Annyeong!*wink* Ahahahahha😂

[H] naughty +dksWhere stories live. Discover now