Keropok yang tersedia satu² dimasukkan kedalam mulut.Gelak katawa sahaja yang dapat didengar dipelusuk ruang tamu.Kelihatan Chaewon sedang menikmati masa lapangnya setelah balik dari sekolah dan menyiapkan homework yang cikgu bagi.Dia bersenang-senang diruang tamu.Ibu bapanya tiada dirumah kerana pergi bekerja untuk 5 bulan. Katanya 3 bulan tu bekerja 2 bulan tu bercuti. Ma aii lamanya!!Dahlah tak bawak anak!
Chaewon sedang gembira menonton cerita runningman ditelevision.Tiba-tiba telefon samsung S7 mendendangkan lagu Overdose.Dia melihat keskrin kemudian tersenyum.
"Annyeong!!Naeun!rindu~~"Ya...Lee Na eun kawan baiknya dari bangku sekolah menengah lagi menelefon.
'Yaaa aku pun...ni kitaorang nak datang rumah kau boleh?'tanya Naeun.Chaewon mengangguk .
"Boleh!!!kitaorang?maksudnya yang lain pun ada?"tanya Chaewon keriangan.
'Ado ni!' Ujar Somin dan Yena bersama.
"Yah!!korang bertiga je ke?yang lain?"
'Disini Chaewon,'kedengaran beberapa suara perempuan menyapa gegendang telinga.
"Wah~~Hyunjoo Jinsol~~"ujar Chaewon lembut.
"Mai lah datang sini!bawak beg sekali!"ujarnya lagi
'Eh!sedap kau je nanti sekolah macam mana?'
"Betul jugak ala...tak pa nanti korang pergilah sekolah tu..bukan jauh pon,"jawab Chaewon. Mereka semua setuju dan mematikan panggilan.Chaewon sudah tidak sabar menunggu mereka.
"Yah!Jongdae..Jinjja?dia adik kau?"tanya Baekhyun.
"Lebih kuranglah..."jawab Jongdae selamba semut merah lalu ambik gula.
"Ais!comelnya....dia!cantik pulak tu,"kata Xiumin pula.
"Mesti dia baik kan?"kata Yixing pula.D.O yang sedang minum air tersedak dek kerana kata-kata hyungnya itu.
"Aigoo D.O wae?"tanya Lay simpati.
"Takde..uhuk uhuk tersedak je,"jawab D.O.
'Baik lah sangat!'ujar D.O didalam hati.
Ting Tong Ting Tong!!
Bunyi loceng rumah ditekan.Chaewon cepat-cepat berlari mendapatkan pintu utama.Dia membuka pintu dengan senyuman yang tidak lekang dibibir.Dia tahu itu kawan-kawannya.
Bukak saja pintu.Senyuman itu pudar.Fikirannya melesot.Dia fikir itu rakannya rupanya itu oppanya.
"Hang nak ape oppa?"tanya Chaewon.
"Tch!oppa nak...ajak Chaewon duduk ngan oppa!"Chaewon membutangkan matanya.
"Bwo?"
"Omma ngan appa suruh...,"Jongdae mengeluh pendek.Chaewon membuat mulut berbentuk 'O'
"Dah! Cepat kemas barang!fikir comel?"kata Jongdae.
Chaewon mengenggam penumbuk menahan geram.Dia meluru ke atas dan mengemas barang.Beberapa minit dia turun dengan dua bagasi.Satu di tarik satu digalas.Kelihatan Jongdae sedang enak mengangkat kaki melihat rancangan Tv.
'Amboi!!dia ingat ni rumah dia ke?eh!ni memang rumah dia,"ujar Chaewon didalam hati.
"Oppa..dah siap,"Jongdae tersentak lalu menoleh.Ditutup Tv dan menuju kearah Chaewon.
"Hah!cantik adik oppa ni,"kata Jongdae sambil meletakkan jarinya dipipi.
"Apa?"tanya Chaewon kebingungan.
"Kiss me,"kata Jongdae pula.Chaewon akur dia mencium pipi oppanya.
"K dah jom!"Jongdae menarik Chaewon keluar dari rumah dan menuju ke arah kereta nya.
Jongdae memandu ke dorm nya.Dalam perjalanan kereta mereka bersilih ganti dengan kereta Naeun.Beberapa minit Naeun sampai kerumah Chaewon.
"Aik?kunci?dia ni pindah lagi ke apo?"tanya Jinsol.
"Naeun try call him,"kata Somin.Naeun mengangguk lalu mencapai telefon dan menelefon Chaewon.
Comein warning!warning!warning!warning!warning!
Dengan pantas Chaewon mengambil telefon dan meletakkan ditelingga.
"Nae?Naeun-sshi waeyo?"tanya Chaewon.
"YAH!!MANA KAU HAH!KITAORANG TUNGGU KAU BUKAN MAIN LAMA LAGI!RUMAH DAHLAH KUNCI!!KAU PINDAH LAGI KE?!!!"jerit Yena dari sebelah sana.Chaewon menjauhkan sedikit telefonnya dari telingganya.Berdesing dengar.
"Huh?kenapa pergi umah aku?aku dalam perjalanan nk pergi rumah Jongdae oppa ni,"kata Chaewon ingin menangis.
Dahi Yena ditepuk kuat berbekas!
"Bwo?dah tu? Asl suruh kitaorang bawak baju semua ni?"tanya Naeun.
"Mianhae...baliklah korang nae?annyeong sorry again,"panggilan dimatikan.
"YAH!!!YAH!!!JANGAN LETAK LAGI!!"jerit Yena lagi.
"Sudahlah Yena..macam tak kenal Chaewon nie sapa...dia kan pelupa,"pujuk Naeun.
"Haish!dahlah jom balik!"arah Yena.
"Wae?"Tanya Jongdae.
"Hmm entah,"Jongdae menepuk dahi.
"Dah makan ubat?"Chaewon pamtas menggeleng.
"Kenapa tak makan?"soal Chen.
"Ermm..lupe hehehe,"ujar Chaewon.Chenn hanya menggeleng.
-TBC-
Ubat?ubat apa?pelupa?cepat menangis?ape masalah Chaewon sebenarnya?nak tahu?tunggu esok or bila² author rajin sambung ff ni. Voted N Comented !
YOU ARE READING
[H] naughty +dks
Random+ Pabila budak pelik berjumpa dengan budak dingin. Apa yang akan terjadi? Well , kita tengok sendiri. [Status; HIATUS]