Bab 7

87 8 2
                                    

Hari ini latihan rumah sukan.Semalam Chaewon tidak menegur langsung Chen.Semalam dirumah EXO sunyi sepi.Tiada gelak tawa tiada bunyi bising.Semua takut dimarahi Chen dan Chaewon.

Chaewon menukar pakaian dibilik persalinan.Setelah siap menukar pakaian dia duduk di padang bersama Kyungsoo.Kyungsoo terkejut.

"Ya..Chaewon kenpa muka masam ja ni?"Chaewon senyap.

"Chaewon masih marah Chen hyung ke?"Chaewon masih senyap.

Mereka memulakan latihan dengan lompat tinggi.Sejujurnya Chaewon agak susah untuk melepasi ape tu namanya..ape tah.Dia susah untuk melepasi batang (?) lompat tinggi itu.Tapi mudah bagi Kyungsoo dengan sekilas dia dapat melepasi halangan itu.

Kemudiannya,mereka berarak (?) kearah tempat larian.Semasa hendak kesana Chaewon berselisih dengan Chen.Chen memandang Chaewon tapi tidak bagi Chaewon dia hanya buat tak tau saja.Wisel ditiup.Chaewon berlari dengan rasa geram.Akhirnya dia mendapat tempat pertama.Kyungsoo terbeliak.Terkejut dengan Chaewon yang berlari seperti chetah itu.

12/5/2014
Isnin

CHAEWON P.O.V

Aku bangun dari tidurku awal sedikit dari hari-hari yang lain.Aku terus meluru ke arah bilik air.Aku masih marah dengan sikap abng ku yang pentingkan diri tu!eiii I hate I hate!

Beberapa minit aku memakai baju sekolah dan terus turun kebawah.Kelihatan lampu dapur terbuka.Nampaknya Kyungsoo sudah pun bangun.

"Kwangsoo -ah.."panggil ku.Kedengaran Kyungsoo mengeluh.Aku tau aku salah sebut nama dia.Aku suka tengok dia marah.Sungguh comel!

"Nae?"aku terus memeluknya dari belakang. Bahunya terincut sedikit menandakan dia sedang terkejut .

"Napa?"soalnya.

"Thanks,"sungguh aku katakan dia baik.Sentiasa bersabar dengan peragai ku.

"Waeyo?"soalnya lagi aku hanya tersenyum.Dan berlalu ke meja makan.Aku makan dengan berselera kemudian aku meminta diri untuk kesekolah.

Aku berjalan kaki kesekolah.Berseorangan.Biasanya aku akan bersama oppaku menaiki kereta.Kebelakangan ini aku tidak bercakap sedangkan bercakap berdepan pun tak.Cecair jernih jatuh ke pipi ku.Aku berhenti lalu tersenyum puas.Lalu aku pun berkata.

"Jong Dae...oppa..I miss you.Walaupun ape yang oppa dah buat kat Chaewon...,"ucap ku sambil menangis teresak-esak.Dan sambung berjalan.

Sampai saja disekolah.Kelihatan kelas ku riuh. Aku mengelap air mataku. Mataku sudah sembab kerana menangis tadi.Aku melangkah kaki kedalam kelas semua mata memandang aku.Suasana disitu agak.....err cam ne nak cakap eh?agak sunyi.

Aku hanya menuju ke arah tempatku dan meletakkan beg.Aku ingin keluar tetapi ditarik oleh Chanyeol oppa.

"Wae?"tanya ku.

"Kamu pergi mana tadi?"soal Chanyeol oppa.Aku sudah menganggap dia abang kedua ku.Yelah nama pun hampir sama.

"Mati,"ucap ku sepatah.

"Oppa tanya betul-betul kan?"Chanyeol memandang anak mataku dalam.

"Pergi sekolah lah,"jawab ku.

"Kamu tak tau?"Aku mengangkat kening ku tanda tidak tahu.

"Chen!sinilah!!!"jeritnya.Aku hanya terlopong.

"Chaewon..sebenarnya--"loceng berbunyi menandakan mulanya waktu sukan.

Aku melepaskan genggaman tangan Chanyeol dan terus kearah beg untuk mengambil baju sukan Chanyeol mengeluh

"Kau tak boleh cakap cepat sikit ke?"soal Chanyeol.

"Kau ingat senang?Chaewon dah lah sayang separuh mati kat Wonwoo tu,"kata oppaku.

"Dahlah cepat bersiap sana,"setelah dengar suara Suho.Mereka laju bergerak.

Di padang

Aku duduk keseorangan dibangku.Aku merenung kawan-kawan ku yang sedang sibuk bermain.  Tiba-tiba ada seorang mencuit bahu ku.Aku menoleh kelihatan Mark sedang tersenyum manis kearahku.Aku membalas senyumannya.

"Kenapa duduk seorang ni?"tanya Mark sekadar basa-basi.

"Hmm dah tak ada kawan,"kata ku selamba. 

"Awak masih gaduh dengan oppa awak ke?"soal Mark.

"Nae..."jawabku.

"Tak baik tau gaduh ngan orang yang kita sayang lebih dari 3 hari,"terang Mark.Aku mengeluh.

"Tengoklah macam mana,"sambungku.

Kitaorang berdua pun pergi setelah cikgu panggil.Sempat juga aku memberikan kata-kata semangat pada Mark.

"Fighting!annyeong!!"ujar ku. Mark menngangguk lalu tersenyum.

Sekarang tiba masa untuk aku beraksi.Semua kawan-kawan ku bergantung harapan kepada ku.Hanya aku saja yang berlari laju.Kyungsoo?dia bukan lari laju dia pakar lompat tinggi walaupun pendek. Pfffft.

Aku bersiap sedia.Lawan ku sekarang adalah Chorong,Soyou dan juga Seulgi.Ini semua perlari pecut sekolah. Sekarang sudah tiba masanya untuk aku tunjukkan aku layak!

BANG!!!

Bunyi pistol kedengaran aku berlari meluru kehadapan.Banyak yang bersorak untuk ku.Di belakangku sekarang adalah Seulgi.Aku berusaha untuk berlari laju lagi.Akhirnya...aku mendapat tempat pertama.Mereka semua bersorak keriangan.Kyungsoo datang kearah ku lalu memeluk ku.Aku membalas pelukkan itu.Kami berdua terlompat2 dalam pelukan.

"Yeah!!kita menang!!"jerit Kyungsoo.

"Yeah!!!"jerit ku pula.

"Yah!sudah² sesak nafaslah!"Kyungsoo meleraikan pelukan.

"Hehehe mian,"ucapnya sambil mengaru leher belakang.

Sekarang masanya untuk lelaki pula berlari.Aku memberi sokongan pada Jungkook.Perlari muda tuuu.Jungkook hanya mengangguk tanda faham kemudia tersenyum manis.

BANG!!

Bunyi tembakan bergema satu sekolah.Bunyi sorakan bergema satu padang.Aku hanya ligat memehatikan Jungkook berlari.Kyungsoo menghulurkan air kepadaku. Aku mengambil lalu diteguk laju.Tetapi malang kepada nasib.Jungkook mendapat tempat kedua. Dia dipintas oleh Kai.

Aku mengeluh lalu tersenyum kearah Jungkook.Jungkook pergi kearah ku.

"Noona..Mian..tak menang,"kata Jungkook kesal.Aku menggosok kepala Jungkook.

"Takpa..Jungkook dah usaha!Tahun depan pastikan menang. Jeon Jung Kook akan menjadi perlari yang terhebat.Nae?"pujuk aku panjang lebar.Jungkook hanya senyum dan mengangguk.

"Gomawo noona..noona baik sangat.Untung sapa yang dapat noona ni,"ujar Jungkook aku ketawa kecil.Lalu Jungkook beredar.

Kyungsoo terlopong dengan ape yang Jungkook cakapkan.

"Noona..memang dah dapat pun Jungkook,"kataku perlahan.

"Sapa?"tanya Kyungsoo.Aku memandangnya dengan penuh makna.

"Lee Wonwoo,"kata ku bangga.Kyungsoo tersembur air.

"Yah..wae?"tanya ku bingung.

"Takde cuma tersedak,"kata Kyungsoo.

-TBC-

Nak tahu apa jadi ke Wonwoo n Chaewon?Tunggu next bab. Cam biasa.Voted and Comented!

[H] naughty +dksWhere stories live. Discover now