Chapter 3

120 8 0
                                    

Mark membukakan pintu kereta yang disediakan oleh abang Hani untuk menjemput mereka balik dari sekolah lalu menyuruh Hani masuk kedalam perut kereta itu.Seorang pemandu berpakaian baju kot hitam dan berkaca mata hitam duduk di tempat memandu.

Takkan kat bonet pulak dia duduk kan😂

Pemandu itu bersuara.

"Ketua pergi Jepun sebab ada hal dekat sana.Jadi Cik Muda tidak dibenarkan keluar dari rumah sementara Ketua disana.Pesanan dari Ketua"

Hani memandang pemandu itu dengan muka tidak percaya.

"WHAT!! Tak boleh keluar!!Aku nak keluar dengan kawan aku esok takkan tak boleh kot!"tengking Hani dengan mukanya yang berubah seperti mahu memakan orang.Hilang kecantikkan mukanya yang sememangnya cantik.

"Kami hanya melaksanakan tugas kami."jawab pemandu itu.

"Wtf!! Gila punya oppa!!"kata Hani tak puas hati dengan keputusan oppanya itu.

Tiba-tiba telepon Hani berbunyi lagu Up&Down.Dia mengambil telefonnya yang berada didalam beg sekolahnya.

Tertera nama "Oppa Hayeol"

Hani terus menjawab dengan kasarnya.Hati sekarang telah pun membuak-buak seperti mahu meletop.

"Wehh pahal oppa buat peraturan tak masuk akal ni hah?! Esok Hani nak pergi lepak dengan kawan tau tak!!Nak shopping lagi!!Kalau kat rumah je memanjang bosan lah Hani,Kalau sehari dua je takpe ni 1 minggu!!1 minghu tau bukan satu hari!!"

Tercetus kemarahannya.Hanya suaranya sahaja kedengaran didalam kereta itu.Pemandu dan Mark hanya membisu kerana tidak mahu masuk campur hal orang apatah lagi itu boss mereka.

"Hani dengar sini oppa buat untuk keselamatan Hani sementara takde yang jaga Hani kat sana.Hani faham lah dengan keputusan oppa ni.Oppa taknak terjadi sesuatu yang buruk kat Hani"balas oppanya

"Tu semua alasan oppa je! Wae oppa tak bagi kebebasan kat Hani.Ni asyik bodyguard je keliling Hani.Macam mana orang nak berkawan dengan Hani kalau dorang asyik ikut Hani.Kawan Hani pun takut tahu tak!!
I HATE U HAYEOL!!!"

Tit..tit...tit..tit...

Panggilan diputuskan oleh Hani.Hani mengentam bibirnya kerana geram dengan oppanya itu.Tiba-tiba Hani mendapat rancangan jahat.

Untuk melarikan diri..

"KAU!!HAJIMA!!!"jerit Hani kepada pemandu itu.
Pemandu itu berasa takut dengan jeritan Hani walaupun tubuh pemandu itu sado tetapi tetap takit dengan Hani.

Mark terkejut dengan tindakan Hani.

"Jangan berhenti"perintah Mark kepada pemandu itu.

"Kau berhenti sekarang sebelum aku tikam kau!! Ppali hajima!!"Hani mengeluarkan sebilah pisau lipat lalu menghalakan di belakang leher pemandu itu.

Mark berasa Hani telah pun luar kawalan dirinya.Tidak pernah Hani berkelakuan seperti itu.Mark pun mencuba merampas pisau itu daripada Hani tetapi gagal.Hani lebih tangkas dari Mark.Mark mulai cemas.

"Kau berhenti sekarang sebelum aku terjun dari kereta ni"ugut Hani.

"Hani!!kau sedar ke tak ni hah!!Kau jangan berkelakuan seperti orang tak waras Hani!!"

"NAE!! Aku dah tak waras!! Kalau kau taknak berhenti aku kelar nadi aku"Hani meletakkan pisau itu di pergelangan tangannya.

"Ya! Kau jangan buat benda bodoh Hani.Ok ok ok ..Jebal Hajima!"perintah Mark kepada pemandu itu.Pemandu itu memperlahankan keretanya lalu berhenti ditepi jalan.

Mark terpaksa beralah dengan Hani kerana tindakannya itu.
Yang boleh mengundang kematian...

Hani terus membawa begnya lalu membuka pintu kereta itu dan keluar dari perut kereta itu.Hani melarikan diri sebelum Mark membuka pintu untuk mengejar Hani.

Tetapi malangnya kelibatan Hani hilang dari pandangan dengan sekelip mata.Mark tidak tahu Hani pergi kemana.Yang dia risau adalah keselamatan Hani.

Mark mencari disetiap sudut rumah-rumah yang ada disana.Tetapi masih tak dijumpai.Akhirnya Mark membuat keputusan untuk balik dan memberitahu Hayeol walaupun dia tahu dia akan dimarahi oleh Hayeol



Bersambung~•~•~•~•

Jangan lupa vote dan komen

Dimanakah Hani?
Adakah dia selamat?

Tunggu sambungan seterusnya😁

Gangster Itu Isteri AkuWhere stories live. Discover now