"Hani ni sama sekolah dengan Taetae rupanya"kata omma V
"Ahh..n nae "Hani hairan tetapi dia hanya menjawab.
"Hani tinggallah dengan kami dulu sementara waktu nanti kalau semua masalah selesai Hani balik lah"kata omma V.
Omma aku ni biar betul! Nak suruh 'Singa' ni tinggal satu rumah.Hmm..bagus jugak nanti senanglah aku nak buli dia macam aku buli adik aku.hihi
SKIP•••••••••
Kedai milik keluarga Kim itu pu ditutup.Omma dan appa V menaiki sebuah kereta manakala V dan Hani masih berdiri didepan kedai bunga itu.
Kereta hilang dari pandangan.Hani memandang V.
"Apa lagi mamat ni tunggu tak nak balik ke apa.. Aku nak mandi lagi buat homework lagi..Eh!? Bila masa aku rajin ni -_-??"desis hati Hani apabila melihat V masih didepan kedai itu sambil memegang telefonnya.
"Ehh..mianhae..tak perasaan pun."kata V dengan selamba apabila memandang Hani.
"Gwaenchana"jawab Hani pendek.
"Aku yang lawa ni kau tak perasaan alien gila!"kata Hani geram dalam hati.Hani p.o.v
Aku mengikuti V ke belakang kedai bunga itu.Pada mulanya aku hairan adakah kami ni hanya akan berjalan kaki sahaja kerana aku tidak tahu dia meletakkan motosikalnya di belakang kedai.
Motosikal berkuasa tinggi!
(Author tak tahu sangat nama motor ni 😂hihi..sorry)
"Kita naik motor ke?"soalku bodoh lurus bendul,padahal sah-sah benda alah depan mata dia orang motorsikal ni sibuk lagi nak tanya.
"Haiee,kau ni harapkan muka cantik tapi lurus bendul.Tak lah kita naik kuda"kata V sambil menjeling.
"Patutlah aku dengar kau ni pelik memang pelik pun.Tadi cakap sopan sekarang membavi je dia cakap"jerit dalam hatiku.
V pun menghulurkan topi keledar berwarna hitam biru kepada ku.Topi itu adalah milik V.Dia mempunyai dua topi keledar.
Kebetulan topi keledarnya berada di kedai bunga itu.Kalau tak memang susah lah.
Aku pun mengambilnya dan memakainya tetapi satu masalah aku hadapi ketika itu.Aku tak pandai mahu memasang helmet.
V melihatku asyik menarik-narik tali topi keledar.V terus memegang tanganku yang bertungkus- lumus itu dan diletaknya di sisi ku.
"Jangan bergerak"arah V pendek lalu memasangkan topi keledar ke kepala ku dengan selamat.
Hehe,ayat apa entah dengan selamat.
"Okay,kau ni memang tak pernah naik motorsikal ke? Topi keledar pun x reti nak pakai."cebik V
"Aku bukannya kena suruh guna motorsikal ni.Ni kali pertama aku memakainya."jawab ku sambil memandang ketempat lain.
"Ouh,patutlah.Aku bersimpati kat kau tak pernah naik motorsikal ni.Takpe aku akan bawa kau naik.Dan hari ini lah dalam sejarah kau akan dapat menunggang motosikal dengan namja terkenal ni.
"Perasaanlah kau terkenal"cebik ku.
"Paliwaa! Naiklah kau tunggu apa lagi?"tanya V yang sudah pun bersedia untuk menunggang motosikal kesayangannya itu.
"Sabarlah,aku bukannya reti sangat nak naik ni"kata ku sambil memegang bahu V dan selamat duduk dibelakang V
"Okay,ready"tanya V
"Nae"jawabku pendek
V pun menunggang motosikalnya menuju kesebuah yang asing bagiku.Dari permandangan yang ku lihat aku pun tak tahu tempat itu.
Aku merasa takut kerana V membawa motosikalnya dengan laju.Aku terus memeluk pinggang V kerana takut jatuh.Biasalah siapa tak takut jatuh.
Kalau jatuh macam buah nangka memang best rasa nya.
End p.o.v
V p.o.v
Memang kebiasaanku menunggang dengan kelajuan begitu.Tapi aku baru sedar yang aku membawa seorang perempuan dibelakangku dan aku merasa dia takut kerana pinggangku telah pun dipeluk dengan kemas.
Aku memperlahankan kelajuan motosikal ku kerana tempat yang aku tuju itu sudah hampir.Setelah sampai aku menoleh kebelakang dimana beradanya Hani.
Tangannya masih memelukku.
"Emm..kau tak nak lepaskan ke pelukkan kau ni.Kita dah sampai. Aku rasa nak lepak kat sini jap.kau ok tak?"tanya ku kepada Hani yang segera melepaskan pelukkannya itu.
Muka Hani mulai membahang merah.Akibat malu apabila ditegur sedemikian oleh V.
Hani masih memakai topi keledar.Dia mencuba untuk melepaskan kepalanya daripada disarung oleh topi keledar itu.
V terus menolong membukakan topi keledar dikepala Hani.Hani merasa lega akhirnya dapat ditanggalkan.
Rambut Hani tidak teratur.Lalu tiba-tiba V mengaturkan rambut Hani seperti yang selalu V lihat rambut Hani.
End p.o.v
Hani mulai kaku dengan tindakan V.
"Okay dah siap,jom kat sana"membuka topi keledar dikepalanya lalu menunjuk kearah sebuah bangku di sebuah taman permainan yang dipenuhi alatan permainan.
V kelihatan sungguh kacak apabila rambutnya tidak teratur sedikit akibat topi keledar itu.Dia hanya membiarkan rambutnya begitu
"Handsome juga kau ni rupanya walaupun rambut kau macam orang baru bangun tidur"kata Hani lalu mengikuti V dari belakang menuju kearah bangku itu.
Bersambung~~~~
Please Vote and komen 😉
Linarmy meminta maaf jikalau ada kesalahan ejaan(typo)
Sorry kalau x best sngt.Linarmy dh bwt semampu😁
YOU ARE READING
Gangster Itu Isteri Aku
RomanceMengisahkan tentang seorang perempuan yang selalu dikongkong oleh abangnya,Kim Hayeol.Nama perempuan itu adalah Kim Hani.Dia pada mulanya seorang yang lemah lembut tetapi akibat kematian ibubapanya dari kecil dan selalu dikongkong oleh abangnya dia...