Chapter 11

97 7 0
                                    

"Cis!kau tipu aku Hani.Kau ingat kau boleh lepas aku takkan lepaskan kau.Tunggulah apa yang aku nak buat dekat kau."senyum sinis mula terukir di bibir.Kelihatan seseorang sedang menghendap didepan pintu bilik.

Amboi bukan main senang hati kau gelakkan aku.Aku campak kau dekat sungai han betul-betul kang.Hish geramnya aku.Rasa nak sumbatkan je air dekat mulut dia tu.Biar kembung macam buntal.

Skip~

V p.o.v

Aku duduk didalam bilik disebelah bilikku.Bilik ini adalah bilik tenpat aku meletakkan barang lamaku.Didalam bilik ini juga terdapat katil dan keadan dalam bilik ini tidak ubah seperti bilik tidur biasa tetapi dipenuhi dengan mainan masa kecil ku.Baju kecil ku dan semua barang lama.

Aku duduk diatas katil.Aku termenung memikirkan tentang hal yang petang tadi.Terbayang wajahnya dimindaku.
Kenapa dia harus muncul semula dihidupku?Dan dia sudah mempunyai anak.Siapa bapa budak tu adakah dia sudah berkahwin?

Banyak persoalan berlegar-legar dikepalaku.

Park Nana

Nama itu masih ku ingat walaupun sudah lebih 5 tahun.Kenangan lalu mulai ku ingat.Sungguh perit rasanya.

Aku mengambil kotak yang berwarna merah dan terdapat reben diatas kotak itu.Aku membuka lalu ku ambil sekeping gambar.Ku tatap gambar itu dan tiba-tiba air mata ku mengalir kepipi.Ku letakkan balik kedalam kotak itu

"Rupanya Hana itu anak kau Park Nana" aku mengelap air mataku dan ku simpan kembali kotak itu dibawah katil.

Aku mengeluh berat.Dan ku rasakan perut ku mengeroncang meminta makanan.Aku pun terus keluar dari bilik itu.Ku lihat seseorang sedang berjalan terhenjut-henjut dan sedang memegang dinding.

Aku hanya memandang kelakuan Hani itu.Ku lihat dia cuba menuruni tangga itu.Aku mulai risau lalu dengan perlahan aku dekatinya.Dan aku nampak Hani mulai hilang pertimbangan badan dan dia mengerang kesakitan.

Aku terus menuju kearahnya.Dia mahu jatuh lalu ku tarik Hani kebelakang cuba menyelamatkan Hani daripada jatuh.

Dengan tidak sengaja aku memeluk Hani.Aku memandang Hani.Dia sedang memejam matanya.

End p.o.v

Hani membuka matanya dengan perlahan-lahan.Tangannya erat memeluk yang memeluknya.Hani.menoleh keatas dan muka V terpamer dihadapannya.

Terus sahaja Hani memeluk V seperti tidak mahu melepaskan V.V hanya membuntangkan matanya.Terkejut dengan aksi Hani.

"Nasib kau ada,kalau tak memang aku jatuh mati"kata Hani dengan perlahan tetapi masih didengari oleh V.Suara Hani jelas kedengaran sedang ketakutan.Hembusan nafasnya bercelaru seperti berlari marathon.

"Lain kali hati-hati.Tahu dah kaki kau tu sakit sibuk je nak jalan"mengusap rambut Hani dengan lembut dengan harapan dapat menenangkan Hani.

"Aku lapar sebab tu aku nak kedapur nak makan.Tapi tadi tidak ada orang nak tolong.Jadi aku jalan saja lah selagi mampu"hani masih tidak melepaskan pelukkannya.Mungkin dia berasa selamat apabila didakapan V.

"Aku pun nak kedapur ni.Kau nak ikut tak kau kan lapar tapi sebelum tu kau memang nak peluk aku sampai esok ke?"usik V dan usikkan itu membuatkan muka Hani memerah keraana malu.Dia baru sahaja sedar yang dia tidak melepaskan pelukkan itu.

Hani terus melepaskan pelukkan tetapi kakinya tidak dapat menambung badannya untuk berdiri.Hani memgang bahu V dan V memegang pinggang Hani.

"Aku tak rasa aku boleh turun kedapur"kata Hani dengan suara yang sedang menahan kesakitan.

Gangster Itu Isteri AkuWhere stories live. Discover now