Chapter 1

269 7 0
                                    

TUKK!! TUKK!! TUKK!!TUKK!!

Kedengaran ketukan yang kuat di sebuah pintu bilik yang terletak di tingkat dua sebuah rumah yang besar dan mewah.Ketukan itu mampu merobohkan pintu itu.

"Hoi!! Kenapa kau lambat sangat ni hah?! Mengalahkan perempuan!Buka pintu ni cepat!"marah seorang gadis cantik bernama Hani.

Hani memakai seluar jean pendek paras peha dan berbaju berwarna biru muda lengan pendek.Di mukanya terdapat sedikit makeup untuk menyerlahkan lagi kecantikkannya.

"Hish kau ni tak reti sabar ke!chakaman!!"kedengaran suara menyahut dari dalam bilik itu dengan keadaan tidak berbaju tetapi berseluar jean berwarna hitam.Terpaperlah abs lelaki tersebut.

Hani terkejut lalu memusingkan badannya kebelakang supaya dia tidak melihat Mark.

Ye,lelaki itu bernama Mark.Seorang bodygroud dan peneman kemana sahaja Hani pergi.Mark diarahkan oleh abang Hani iaitu Hayeol.Mark jua adalah sahabat Hayeol.

"Argg!! Kau ni dah kenapa hah tak pakai baju! Nak katakan panas penghawa dingin banyak dah oppa aku belikan" penutup mukanya menggunakan tangannya.

"Kecoh lah kau ni,aku tengah bersiap tadi tapi aku ada masalah nak cari baju ni hah! Langsung tak sesuai" jawab Mark dengan muka yang langsung todak bersalah.

Hani pun memalingkan mukanya ke hadapan Mark kerana kemarahannya telah pun membuak-buak dengan alasan yang diberikaan oleh Mark

"What!! Cari baju punya lama! Aku dh nak berkulat tunggu kau kat bawah!"marah Hani

"Alaa kau ni cubalah sabar sikit daripada kau meroyan macam ni baik kau tolong aku carikan baju"menarik tangan Hani masuk ke dalam biliknya dan menutup pintu.

Ikutkan hati nak sangat aku cekik mamat ni!Dah lah punya selamba dia bagi alasan,dan alasan tak masuk akal.Boleh pulak dia tarik tangan aku ikut suka bapak dia je!

"Cepat tolong aku"perintah Mark kepada aku.Aku mengendahkan kata-kata Mark itu.Aku menuju kearah katil milik Mark lalu baring diatas katil.
Aku keluarkan phoneku dan ku main game angry bird.

Mark memandangku dengan geram.Dia menuju kearahku lalu duduk disebelahku.Dia memandangku bermain phone dan diaa berkata

"Weh! Kau jadi tak pergi kedi ni.Kalau tak jadi aku on."kata mark

"Are you crazy?! Esok aku nak sekolah dah.Kalau tak jadi habis apa nak aku pakai baju pergi sekolah? Bikini? Baju tidur?Baju renang? Or baju berkebun?"usik hani

"Tu lah kau buat hal lagi sampai kenaa buang sekolah,buat malu je"jeling kearah hani

"Malu? Kesah pulak aku" cebik Hani

"Kau ni,-_- memang tak tahu malu betul"

"Well"jawabku dengan ringkas

"Cepat lah pergi,kang kena marah dengan Hayeol kang masak kita dua.Baru aku ingat aku pun terpaksa ikut kau masuk sekolah..Leceh betul" rungut mark

"Padan muka kau"gelak ku dengan kuat

"Eleh,cepat lah pergi"

"Nae nae"


Skip~~~~~~~


Di sekolah Vivayul Highschool ~•~•~•~

Nama sekolah yang pelik

"Ni ke sekolahnye tu?"tanyaku kepada Mark yang berdiri dibelahku.Mark memandangku dengan muka -_-
"Dah kita kena tinggalkan dekat sini,sini lah maknanya" kata Mark kepada aku dengan sinisnya.

Kau jangan Mark aku buat hal kang naya kau oleh oppa aku!

"Aku tahu lah" aku menjeling kearah Mark.

"Jeling-jeling aku colok mata kau kang" kata Mark sambil buat jari macam nak colok mata.

"Kamu belum masuk lagi ke ?"tanya seorang pengawal sekolah dengan marah.

"Hish kau ni menyibuk je,kau buat jelah kerja kau ni menyibuk je kerja.Baik kau kerja wartawan!Tak payah nak jadi security!"marah Mark

Pengawal itu terkejut dengan kelakuan Mark.Dia tidak pernah menjumpai budak yang berani memarahinya tidak seperti budak lain disekolah itu.

"Mianhae,dia memang macam ni kalau mood dia tak baik" kataku meminta maaf kepada pengawal tadi dan ku tarik Mark pergi masuk kedalam bangunan sekolah.

Apesal lah mamat ni marah-marah pagi2 macam ni.dah lah first day memang cari nahas ke apa.Datang bulan ke ?
Huishh pehal aku merepek ni..hehe

Mereka memasuki bilik guru dan berjumpa seorang perempuan yang dikenali sebagai Cikgu Ailee iaitu guru kelas yang bakal mereka masuk.Cikgu Ailee yang ternampak kami terus bersapa lalu membawa kami ke kelasnya.

Ketika menuju ke kelas Cikgu Ailee(B)
mereka melalui beberapa kelas dan kedengaran pelajar bising bergossip tentang kehadiran budak baru.Iaitu aku dan mark.Pelajar setiap kelas keluar dari kelas untuk melihat kami.Aku dan Mark hanya mengikut Cikgu Ailee dengan perasaan yang tenang.

Biasalah wehh dorang tu tak pernah jumpa gadis cantik macam aku.huhu tu lah sampai keluar dari kelas semata nak tengok aku.

Pintu kelas itu dibuka dan cikgu ailee dan~~~~~






Bersambung~~

Gangster Itu Isteri AkuWhere stories live. Discover now