Chapter 16

92 6 0
                                    

Comelkan Yoongi oppa dekat gambar diatas.😍😍

~***~

Aku pun terus membuka kasutku dan masuk kedalam.Ku lihat muka oppaku sungguh risau.Siapa tak risau adik sendiri hilang walaupun tak hilang sebenarnya.

"Oppa"

Oppaku terus menoleh kepadaku dan berlari menuju kearahku.Aku dipeluknya erat.Aku membalas pelukkannya.

"Hani pergi mana? Oppa rindu Hani sangat-sangat"suara oppa ku tidak terlalu jelas tetapi aku masih dapat menangkap apa yang dikatakannya.

"Mianhae oppa.Hani takkan buat lagi"jawab ku.Aku mestilah meminta maaf kepada oppaku.Sebab dia sahaja yang aku ada sekarang ni dan keluargaku.Aku tahu oppa ku sayang padaku.

Setelah berdrama ala-ala cerita akasia,kami pun melepaskan pelukkan.

"Semalam kamu tidur mana?Kenapa lari hah?Ewah-ewah kalau kena culik macam mana?Tak takut ke ?Kalau Hani hilang oppa yang susah tau tak.Ada orang jahat tak kacau Hani?Bagitahu oppa biar oppa ajar cukup-cukup"oppa aku dah mula dah dengan bebel dia -_-

"Hani tunpang rumah mama angkat Hani.Best nasiblah dia kasi Hani tinggal sana.Jangan jeles oppa takde."usikku lalu ku cubit lengannya.

"Setakat macam tu ada oppa kesah"cebik oppaku."ouhh tak kesah.Okay Hani keluar rumah biar oppa merana"buat gaya nak lari dari rumah

"Eh oppa gurau lah.Oppa kesah oppa kesah.Jangan lari rumah kang oppa kurung dekat rumah nak?"ugut oppaku.Aku hanya mencebik dan ku jeling oppaku.

Oppaku tersenyum kemenangan.Ceh senyuman dia memang minta kaki betul😒Tak menggoda okay tak

"Hyung!!"jerit seseorang.Kami menoleh dan oppaku terus menuju kearahnya dan mereka berpelukkan.Sedangkan aku ditinggalkan seorang diri diruang tamu.

"Yoongi!!Wahh lama hyung tak jumpa kamu.Bila sampai sini.?Rindulah dengan Yoongi"kata Hayeol."Haha..Yoongi pun rindu hyung.Baru je 2 bulan dekat sini.Yoongi sebenarnya nak lawat hyung dan hani tapi appa terus suruh yoongi kerja dekat hospital appa tu.Banyak benda Yoongi kena belajar dekat sana sampai tak sempat"kata Yoongi dengan senyuman.

Sedang mereka rancak berbual aku mula mencari seseorang.Ku cari diluar kawasan rumah tiada.Ku cari dikolam pun tidak ada.Sedangkan tempat itu adalah tempat selalu dia lepak.

Aku pun menuju kearah oppaku dan yoongi.

"Oppa,Mark mana?Dari tadi tak nampak?"soalku setelah puas mencari.Muka oppaku tiba-tiba berubah menjadi serba salah.

"Wae oppa?Mark mana?"soal ku lagi.Oppaku hanya diam.Aku dah agak dah benda ni jadi.Terus ku berlari menuju ke bilik Mark.Ku buka pintu biliknya dengan perlahan.

Ku lihat sesusuk tubuh tengah baring diatas katil.Ada seorang pembantu rumahku berada disebelah katil tengah meletakkan makanan diatas meja.Mungkin baru sahaja dia masuk.

Aku mengeluh berat memandang Mark.Aku duduk dibirai katil.

"Oppa buat ke?"soalku sambil memandang pembantu rumah itu.Dia menunduk lalu mengangguk.Aku menyuruhnya keluar.Dia pun meminta diri untuk keluar.

"Mark..Aku..aku..mianhae"kataku serba salah.Disebabkan aku dia macam itu.Aku pegang tangannya yang berada disisi badannya dan ku usap lembut.

"Kau..kau dah balik.."suaranya lemah.Mukanya habis lebam.Bibirnya terdapat darah mengalir.Tangannya ada beberapa luka.

Gangster Itu Isteri AkuWhere stories live. Discover now