Hoofdstuk 1

23 3 0
                                    

Als ik wakker word voel ik een paar vette haarslierten langs mijn gezicht lopen. Ik zie een straaltje licht door mijn gordijnen heen schijnen. 'Ik ben jarig' mompel ik. 'Eindelijk ben ik 13..'
Ik doe mijn joggingbroek aan en schuif de gordijnen open. Het felle licht komt me tegemoet waar ik even aan moet wennen.
Ik draai mijn haar in een knot en gris mijn telefoon van het nachtkastje. Ik loop de trap af terwijl ik aan het bedenken ben wat ik ga eten. Als ik beneden kom hoor ik een bord vallen.
'Godverdomme kijk nou wat je doet!' Schreeuwt mijn vader.
Ik voel een brok in mijn keel opkomen en mijn ouders kijken me aan. Ik ren naar boven en draai mijn kamer op slot. Ik snik geluidloos lange halen. 'Waarom precies vandaag?!' Vraag ik me af.
Mijn ouders hebben de laatste tijd ruzie maar ze zeiden dat ze vandaag geen ruzie zouden maken... Ik doe mijn paardrijd kleren aan en pak mijn poetstas. Als ik mijn kamer uitkom staan mijn ouders daar. Ze kijken bezorgt naar me. Het blijft een lange tijd stil. Uiteindelijk verbreekt mijn vader de stilte.
'Ga je nu naar de manege toe?' Vraagt mijn vader. 'Eh, ja ik heb geen zin in een feestje of zo.' Zeg ik kortaf. 'Maar je bent jarig!' Schreeuwt hij. 'Ja dus?! Jullie maken toch alleen maar ruzie dus waarom zou ik in godsname hier blijven? Nou?!' Schreeuwde ik terug.
Mijn ouder keken me nog ernstiger aan. Ik keek ze nog een laatste keer aan en ik zag de vochtige ogen van mijn ouders. En liep toen tussen hun door naar buiten.

A little dreamWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu