Hoofdstuk 8

12 2 1
                                    

Ik pakte mijn telefoon en vond het verdacht stil. Ik stapte uit bed en liep de gang op. Toen ik bij de slaapkamer van mama was, lag ze er niet meer en het bed was opgemaakt. Er lag een briefje op het bed en er stond: "Hallo Kiara, jij was nog niet wakker en ik moest vroeg weg voor het nieuwe huis. Je bent dus ook ziek gemeld op school om alles in te pakken en om Cerissa te rijden. X mama."
Ik staarde zonder enig gevoel naar het papier. Uit alle woedde en verdriet verscheurde ik het blaadje en sloeg mijn handen voor mijn gezicht.
Ik liep terug naar mijn kamer om mijn paarden spullen te pakken. Ik had een zin om me om te kleden dus ik ging maar niet rijden. 'Dan maar in de wei of zo..' Mompelde ik.
Toen ik op de manege aan kwam zag ik Laura al bij Ceris staan. 'Heey Lau!' 'Heii Kiek!' Ze rende naar me toe en knuffelde me. 'Waarom ben je niet in je rijbroek hier naar toe? En waarom ben je er nu al? Want jij moest toch naar school gaan?' Vroeg Laura. 'Mama heeft me ziek gemeld speciaal voor.. Eh..' Ik had helemaal niet meer aan het verhuizen gedacht! Hoe zou ik dit ooit aan Laura moeten ver.. 'Speciaal voor..?! Maak je zin eens af!' En Laura schudde me wild door elkaar. 'Oh.. Eh niks joh!' Loog ik snel. 'Zou je iets voor me willen doen? Want ik wil even kijken hoe Cerissa een beetje loopt en zo als iemand anders er op rijdt, dus misschien dat jij erop wilt rijden voor vandaag?'

A little dreamWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu