Hoofdstuk 9

10 1 0
                                    

'Eh.. Heb je er zelf al op gereden?' Vraagt Laura. 'Ja, natuurlijk!' Lieg ik.
'Hier is het sleuteltje van de zadel kast, daar liggen alle rijspullen in.' En ik geef Laura het sleuteltje. 'En pak jij Ceris alvast?' Vraagt ze. 'Ja is goed.' Zeg ik. Ik loop naar de stal van Cerissa toe en aai haar over haar hoofd. 'Hey meisje..' Fluister ik zachtjes. Ik steek mijn hoofd uit de stal van Cerissa en zie dat er niemand is. Ik pak het halster en doe het om haar dunne hoofd. Ik klip het halster touw vast en ik schuif de stal deur open. Als we aan het lopen zijn kijk ik vaak naar Cerissa en wordt elke keer steeds gekker op haar. Haar mooie ogen, haar prachtig glanzende vacht en haar dansende manen. Als ik voor even mijn ogen sluit droom ik ervan dat ik op haar rijd door een schitterende wei. 'Hé, slaapkop!' Roept Laura. Ik schrik op en ik merk aan Ceris dat zij er ook van schrok. 'Waar zat je over te dromen?' 'Over Cerissa..' En ik begin te blozen.
'Gekkerd' zegt Laura. 'Weet je.. Ik had weer eens ruzie met zo'n rot leraar die dacht dat ik geen fuck deed en zo. Dus hij..' Laura begint te praten over haar probleem, maar ik dwaal af. Ik denk aan een galopperende Cerissa met mij erop en dan komt Mark naast mij rijden.. De paarden stoppen rustig en we stappen samen op Cerissa. We galopperen weer verder en de pony van Mark komt achter ons aan.. 'Dit is echt de perfecte wereld..' Denk ik bij mezelf.

A little dreamWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu