Bab 2

147 14 9
                                    

Anne membuka matanya yang berat itu. Urgh.. Kepalanya terasa sakit. Dia cuba melawan rasa sakit tersebut dan matanya melihat sekeliling.

Huh..? Aku dekat mana ni? Terus segar matanya. Pelbagai soalan mula menerjah masuk ke fikirannya.

Dia bingkas bangun daripada pembaringannya. Sekarang ini, dia ditinggalkan di atas sofa seorang diri di ruang tamu. Rumah siapa ni? Dia cuba mengingati apa yang berlaku kepadanya.

Perlahan lahan memorinya berputar dimana kejadian tadi berlaku.

Anne kemudian menjadi takut.

"awak dah sedar.. "bicara seseorang yang muncul di belakang sofanya. Anne tersentak seraya menoleh.

"si.. Siapa awak? Saya dekat mana ni?"soal anne cuak. Dia bangun daripada sofa tersebut. Lelaki tadi hanya tenang memandangnya.

"nama dia mingyu. Awak berada di rumah agam kami.. " jawab seseorang. Anne menoleh pula ke arah suara itu.

"saya chahun, panggil hun.. " anne masih diam tidak berkata.

"dan dia.. "anne menoleh ke arah hun melirikkan pandangannya.

"jonghyun.. "jawab jonghyun yang duduk di sofa berangkai dua tidak jauh daripada anne berada. Sejak bila dia ada dekat situ??

Anne diam lagi. Masih lagi buntu dengan apa yang berlaku.

"siapa.. Awak semua? Kenapa bawa saya ke sini? "anne bersuara.

"you will know later, dear. But, you have to know the fact.. The fact that we are a vampires.. " jawab hun.

Membulat mata anne mendengar kata itu. Vamp... Vampires?? Sungguh! Jantungnya berdegup lebih kencang! takut! Mukanya sudah pucat. Air liur ditelan kesat.

"we can hear your heartbeat, human. Don't make me hear it again.." tajam mata jonghyun melirik ke arah anne. Anne menelan liur.

Habistu..

"you are going to live here from now on." kata mingyu lebih kepada arahan. Anne memandangnya. Tinggal di sini??

"ta...tapi. tapi saya tak boleh. Saya ada keluarga, kawan, kerja.. "anne terdiam sejenak. Mina! Dia pasti mina risau akannya. Huh.. Ottokhae? Dia mula risau.

"kawan awak sangka awak kena culik pada malam tu. Jadi, awak tak perlu risau pasal semua tu.. Sekarang, awak kena berada di sini..dengan kami semua... "jawab mingyu.

What??

"sa...saya diculik? "

"yalah. Diculik oleh kami. Tanpa ada sesiapa yang tahu dan tanpa ada saksi.. "jawab mingyu tenang dan clear pada pendengaran anne.

Anne terdiam dan termangu. Ya.. Memang dia diculik. Diculik oleh mereka bertiga. Diculik oleh vampires. Dia diminta untuk tidak risau akan mina dan keluarganya. Kau gila tak risau?? Apa semua ini? Apa yang mereka inginkan sebenarnya?

"kenapa saya tak perlu risau? Sedangkan awak semua sedang menculik saya. Dan awak semua adalah vampires, a creature that still exist in this era. Who could believe all of this?? "anne menyoal.

"macam mana dengan keluarga saya? Macam mana dengan kawan saya? Awak tak fikir ke perasaan mereka? Huh, awak semua mahukan apa daripada saya? Saya tak ada apa-apa yang istimewa pun.. " anne menangis.

"this is where you belong anne. And yes, we are a vampires that still exist in this era. The last population maybe? " jawab mingyu lagi.

Anne terdiam sejenak. Tiada kata yang mampu dia ungkapkan ketika itu. Sungguh! dia bagaikan tidak percaya semua ini. Mengarut!

Tapi, mingyu kata.. This is where i am belong?

Huh? What the..

"are you joking around with me?"mingyu tersenyum sinis.

"this is your place. Your place where you belong from your past life.. " tambah mingyu.

Kata-kata mingyu membuatkan Anne diam lagi. Otaknya cuba mencernakan maksud kata-kata mingyu. From past life? Apa semua ni?? Dahinya berkerut memikirkan maksudnya. Jonghyun yang tergelak sinis menarik perhatian anne.

"mesti kau tertanya-tanya maksud semua ni kan? " soal jonghyun. Anne diam tidak menjawab. Memang! Memang dia keliru dengan apa yang berlaku sekarang ni.

Jonghyun bangun daripada sofanya.

"kalau kau nak tahu, kau kena tinggal di sini, dengan kami.. "kata jonghyun. Anne hanya memandang wajahnya tanpa reaksi.

Jonghyun tersenyum sinis.

"tinggal di sini and not trying to escape.. "tambah jonghyun. Anne tersentak dan tertunduk.

Jonghyun tersenyum lagi dan beredar dari situ. Anne terduduk di sofa kembali. Not trying to escape? Huh..

"so, you don't have a choice, dear. Live here with us and don't try to escape from here or else.. "

Anne hanya mendengar dan menunggu ayat yang seterusnya terpacul dari mulut mingyu. Mingyu berjalan menghampirinya yang kelihatan takut itu. Bibirnya mengukir sebuah senyuman sinis.

"or else, you will be punished. But, awak lupakanlah saja niat nak lari tu sebab rumah agam kita duduk sekarang ni jauh, jauh daripada dunia luar. Jauh daripada dunia manusia.. "mingyu menyambung ayatnya.

Anne kaku di tempatnya. Air mata seakan mahu mengalir. Dia takut. Sungguh takut sekarang ini. Jauh? Begitu jauh ke dia sekarang ini daripada mina dan keluarganya? Hatinya merintih sayu.

Omma.. Appa.. Mina..

Mingyu ingin beredar namun anne memaut tangannya. Mingyu tersentak.

"kenapa? Kenapa perlu saya? "soal anne. Mingyu memandang mata anne yang sudah berkaca itu. Dia mengeluh seketika..

"because it is your fate. "jawabnya. Anne tertunduk. Fate? Her fate? Anne bagaikan tidak boleh menerima semua ini. Dia menggeleng. No! Ni bukan takdir dia! Dia harus lari dari sini!

"rasanya awak salah orang. Saya bukan orang yang awak semua cari. Saya bukan special. Hantar saya balik.. "kata anne. Dia berdiri semula memandang hun dan mingyu. Mingyu memandang hun dan kedua mereka tersenyum.

"kami tak boleh hantar awak balik. But, if you want, you can go home by yourself. But, if you get caught, you will be punished, dear.. "jawab mingyu.

Anne geram .

"apa aje hukuman yang awak semua boleh buat?? "marah anne. Tangannya digenggam kuat.

Mingyu tersenyum sinis.

"your punishment only know when you get caught by us.. And don't forget one thing, dear. We are a vampires.. " hun mencelah.

Anne diam. Dia kalah.. Dia kembali terduduk di kerusi. Air matanya merembes keluar.

Apa semua ni??

"your bedroom is on the second floor. The one with the white door is your room.. "pesan mingyu sebelum beredar pergi bersama hun.

Anne ditinggal diruang tamu seorang diri. Huh.. Esakkannya semakin menjadi-jadi.

Omma.. Bahunya terhinjut-hinjut menahan tangisan. Dia menangis. Menangis semahunya di situ.

-------------------------------------------------------------
A/N: tada, chap 2 dh update. Huhu.
Comment? 😁😚

Dark FateWhere stories live. Discover now