" Ney , dah 2 jam kita dudk depan bilik ICU ni . Fir masih belum muncul "
" hmm kan aku dah kata dia bukan kisah so dia taknak datang kut "
" hmm aku call dia eh ney ? "
" takpayah la wei . Biarkan dia "
" Ego "
" aku yang tanggu weh . kau tak faham , lantak kau la nak cakap aku ni ego ke apa ke . up to you "
" Dazneyyy .. "
Dazney berpaling memandang Farhan .
" Sorry "
" It's okay . aku kan kuat , boleh tahan "
'kau sedih tapi taknak tunjuk . kau tak kuat dazney , kau takk' desis hati farhan
" Eh itu fir kann han ? " tanya dazney minta kepastian
" Eh yelah " jawab farhan cuba melambai syaffir lalu syaffir berlari kearah mereka .
" Sorry lambat . aku jumpa Kucing betina tadi "
" Kucing betina ? " tanya dazney
" bukan hal kau "
" ya bukan hal saya . saya tak akan masuk campur lagi hal abang "
" don't call me abang . gelilah "
" Ya allah fir ! mengucap ! jangan ikutkan perasaan kau tu sangat" tegur farhan .
" kau takde kerja ke han ? sampai sanggup kasih kawan dazney ni?" sindirnya
" takde . kira baguslah aku tolong bini kau ni weh . kalau tak , aku biarkan je dia dengan tu pakcik dengan afzan tu "
" Afzan ? " tanya syaffir sedikit cemburu
" bukan hal aba.. awak "
" kau kenapa ha ? tadi harraz sekrang ni afzan pulak . Afzan mana ahhh ?! Kau memang nak jadi bicthes eh ? " marah syaffir
" Abang ni kenapa ? Harraz tu cuma fitnah aney jelah . Fitnah ! yang abang nak percaya kenapa ? sanggup percayakan orang luar daripad isteri ke ha ? ke abang ni memang senang kena tipu ?"
Tiba tiba pipinya terasa pijar . sakit yang teramat . Hari ini dia merasa dua kali tamparan .
" Syaffir ! kau dah gila ke apa ? " marah farhan .
" Thankyou Tengku Syaffir Ilham" balas dazney sinis .
Syaffir terkejut dengan tindakannya sendiri .
" Daz... aney , abang tak sengaja "
Dazney diam . Tidak membalas kata kata syaffir . Dia ingin menangis tetapi ditahan .
" Kenapa semua nak marah dekat saya ? Sanggupkan awak tampar saya . Pipi saya dah sakit tahu , tadi kena tampar dengan Harraz lepastu kena tampar lagi dengan awak . Awak nak apa dari saya ? saya dah kata Harraz tu fitnah sayaaa , dia yang buat saya trauma masa di selangor dulu tu. Kenapa tak percaya saya ? kejam sangat ke saya ni hah ? "
Syaffir diam . tidak tahu ingin membalas apa .
" Saya kat sini sebab lelaki kat dalam bilik icu tu selamatkan saya dari dilanggar kereta . Awak ada time tu ? takde kan ? awak selalu janji nak lindungi saya tapi awakk tipu sayaaa ! " suaranya mula serak .
" Habis tu kenapa tak call abang ? " tanya syaffir .
" Henfon saya rosak jatuh kat jalan raya masa cari teksi ! "
Syaffir terdiam . lalu memandang pakcik dan afzan .
' eh ni bukan ke afzan yang kerja kat syarikat Ryan tu ? ' bisik hatinya .
YOU ARE READING
Awak sayang saya Tak ?
RomanceEwah Cantiknya memerli . Siapa ni ? nak cari siapa ? - Dazney Eh tak , Saya hensem lah Puan Tengku NurDazney Hazanah - Unknown Number --------------------------- Tengku NurDazney Hazanah binti Tengku Hisham dipaksa mengahwini anak Tengku Khuzaimie...