" Er... er. fiir? bbu.. bu.. at.. app... paaa ?kattt... sinn.. sinni .. " Soalnya gugup .
" Asal gugup ? "
Wah soalan dijawab dengan soalan .
" Youu... You nak jumpa I eh ? " Soal Elfira , suaranya dibuat - buat manja .
" We need to talk "
" Pasal apaaa ? " Soal Elfiraa .
" I tahu you dah tahu semuanya . So , please bagi kerjasama "
Elfira terdiam . Tapi dia berkeras membuat seperti tiada apa - apa yang berlaku .
" Masuk dulu fir . nanti jiran - jiran nampak , dorang salah faham "
" Enough ! Salah faham ? heh kau nak perangkap aku dengan cara apa lagi ? Tak puas ke dah kucar kacirkan life aku ? "
Ya kesabaran syaffir sudah tidak dapat dibendung lagi. Kesabarannya sudah tipis.
Tersentak Elfira dibuatnya . Terhinjut - hinjut bahunya mendengar jerkahan syaffir .
" Fir , malulah sikit " Elfira berbisik .
" Malu ? perempuan macam kau ni tahu cakap pasal Malu ? wow amazing " Kutuk Syaffir
" Tengku Syaffir Ilham ! " Elfira menjerit
" Aku masih dengar lagilah . Takpayah lah nak jerit jerit ! perempuang sundal ! "
" Seteruk - teruk I . I tak pernah nak halau orang yang I sayang ! " Elfira membela diri .
Syaffir baru sahaja mahu mengangkat tangan . Tetapi nasibnya tidak membelahi dirinya ketika itu .
Syaffir terlanggar bata yang sudah hancur lalu tersadung dan terjatuh di atas badan Elfira .
Tiba - tiba ada suara yang memberi salam .
" Assalamualaikum .... Astaghfirullah ! Bangun kalian berdua ! kamu tahu tak berdosa buat benda tak senonoh seperti ini " Ujar Pencegah maksiat itu , namanya Tuan Haji Arsyad .
Syaffir bangun dengan tergesa - gesa .
" Maaf Tuan . Salah faham ini saya boleh terangkan "
Elfira terpempam , tidak mengeluarkan suaranya . Mungkin terkejut dengan situasi seperti ini . Ataupun Sukaa ?
" Kalian sudah bernikah ? "
Syaffir menggeleng .
" Kalian berdua harus bernikah dengan secepat mungkin bagi mengelakkan maksiat terjadi antara kamu berdua " ujar Tuan Haji Arsyad itu Tegas .
Syaffir dan Elfira melopong .
" Tuan ! ini semua salah faham , saya sudah mempunyai isteri "
" Sudah mempunya isteri ? Tetapi berlaku curang dibelakang isteri , begitu ya ? " Soal Tuan Haji Arsyad
" Tidak Tuan . Maksud saya ... "
" Nasib sahaja ada jiran kamu yang prihatin menelefon pencegah maksiat " potong Tuan Haji Arsyad
" What ? " Lantas aku melihat jiran elfira disekeliling , Dan aku ternampak sesorang tengah mengintai melalui cermin. Heh rupanya jiran depan yang lapor . Dasar femitnah nombor satu !
" Tuan Haji ... Kita bincang elok - elok " Pujuk Syaffir .
" Saya tidak kira . Kamu sedarkah apa yang kamu berdua buat sekrang ini ? berdua - duaan dalam satu rumah . Tak takut dosa ? "
Syaffir mengetap bibir menahan marah .
" Saya tak kira , kamu mesti bernikah . Jadi kamu pihak lelaki sila pulang ke rumah dan jangan lupa malam ini ataupun esok nikah ! " Ujar Tuan Haji Arsyad Tegas .
YOU ARE READING
Awak sayang saya Tak ?
Любовные романыEwah Cantiknya memerli . Siapa ni ? nak cari siapa ? - Dazney Eh tak , Saya hensem lah Puan Tengku NurDazney Hazanah - Unknown Number --------------------------- Tengku NurDazney Hazanah binti Tengku Hisham dipaksa mengahwini anak Tengku Khuzaimie...