Dazney merasa ada yang bermain main dengan pipinya . Tapi dia membiarkannya dia tahu itu syaffir . Dazney pura pura tidur .
" Sayangg , wake up "
Dazney masih lagi tidur tidur ayam .
Tiba tiba syaffir bernyanyi kecil seperti suara membisik ditelinga dazney .
" Melepaskanmu , bukan bukan mudah bagiku untuk melalui semua ini "
Dazney terdiam .
" pabila kenangan kita mengusik jiwa dan hati "
Airmata dazney menitis .
" kala malam tidurku tak lena mengenangkanmu "
Syaffir tersenyum lalu mengucup pipi isterinya .
" Sayang jangan nangis " kata syaffir .
Air matanya tetap menitis tidak mau berhenti . Lalu dia memeluk syaffir kuat kuat dan berkata sesuatu .
" Abang jangan tinggalkan dazney ya . Aney sayang abang sangat sangat "
Syaffir yang terkejut dengan tindakan isterinya itu pun membalas pelukan itu dan membalas .
" Janji . dah dah jangan nangis "
" Abanglah buat aney terharu sampai nangis nangis macam ni "
" Hahah terharu sampai nangis ? wow hebat ye sayang " usiknya" ish abang ni ! " lalu dazney memukul dada syaffir kuatkuat
" Aduhhh sakitlahhh sayang " Syaffir mengaduh kesakitan lalu dia bangun dan pura pura pengsan di lantai .
Dazney terkejut .
" Abangg ! bangun bang . bangun banggggg ! "
Syaffir masih lagi pura pura pengsan . Dia menahan ketawa
Dazney mula mencari nadi syaffir untuk memeriksa .
" Abangg sorry . bangunlah . Kata sayang Aney tapi kenapa taknak bagun ? " Dazney menangis .
Syaffir menahan ketawa lalu dia ternampak dazney berdiri mencari telefonnya
'Mampus ! mesti dia nak call mama dengan papa ni takpun mesti nak call Kak sha aduhh !' bisikhatinya .
Syaffir bangun dan jaln berdengket dengket . Lalu berdiri dibelakang dazney .
Hello Asslamualaikum . Kak Sha , mana abang dzul ? - Dazney
Waalaikumsalam . Dia kerjaa lah dik . kenapa ? akak kat sekolah ni - Kak Sha
Aduh aney lupa sorry sorry - Dazney
Kenapa Ney ? ada problem ke ? - Kak Sha
Tak bukan apa ni haaa syaffir pengsan - Dazney
Whatt ?! - Kak sha
Tiba tiba syaffir tidak dapat lagi nenahan ketawanya lalu dia ketawa terbahak bahak .
Dazney terkejut hampir terjatuh telefon syaffir tu .
" Kalau jatuh henfon abang ni kan yang . Tak bertelefon kang kita dua . Telefon sayang dah rosak takkan nak rosakkan telefon abang ni pula ? " perlinya lalu mengambil telefon itu dan bercakap dengan kak sha .
Dazney diam menahan geram . Sakit hatinya syaffir mempermainkan dirinya .
Lebih kurang 10 minit syaffir berbual dengan kak sha . Baru dia berhenti .
YOU ARE READING
Awak sayang saya Tak ?
RomanceEwah Cantiknya memerli . Siapa ni ? nak cari siapa ? - Dazney Eh tak , Saya hensem lah Puan Tengku NurDazney Hazanah - Unknown Number --------------------------- Tengku NurDazney Hazanah binti Tengku Hisham dipaksa mengahwini anak Tengku Khuzaimie...