Izzati !!!???

28 9 7
                                    


Zaf  -  Okelah . Aku dh penat nk protect rahsia ni dari korang . Bia aku terus terang k . Tapi sebelum tu sebelum korang dengar apa yg aku nk cakap kt korang semua ni korang jngan jadi cacing kepanasan pulak ye . Oke back to the story . sebelum tu .. tarik nafas . Hembus . Tarik hembus . Oke . Pffft . Sekarang kita dekat Rembau . Otw nk prgi Dataran Rembau . Kt situ kita semua akan meet dngan kawan lama kita semua . Pahamkan ?

All  -  Whattttt !!? Ya Allah 😭 seriously !!??

Zaf  -  yup seriosly . Betul betul series.

Aqma -  weh tk sabarnyaaaa .

Syu  -  tulah tu  Aqma . Kita nk jumpa sape zaf ?

Zaf - oops! Yg tu tak boleh bagitau . Kweng kweng .

Anis -  sampai hatieyyy !!

Zaf - dh lama sampai dh hati aku kt kau

Afiqah -  hambar k hambar

Laily -  jadi ni dikira Reunion lah ni?
Zaf - bukann . Reunion tu kita meet ramai ramai . Tapi ni kita nk jumpa 3-4 org camtu .  Tapi yg paling pnting kita akan jumpa Pengantin Baru . Wuuu .

Syhrh  - gila ah . Belum prnah aku tau yg kawan aku ni dh kahwin .

Zaf  -  tulah . Lain kali rajin rajin lah brgaul dengan orang .

Syu  -  dia tu tau gaul nasi dngan kuah je . Lain lain tk tau .

Syhrh -  eh kau snyap ye budak .

Syu  - kalau aku tknk?

Syhrh - kalau kau tknk , pergi mati jauh jauh .

Syu - kalau aku takk nakkk jugak?

Syhrh - eiyai . Nk mati cepat ke ?

Aqma -  dh lah korang . bising ah .

Syu -  ni haa Org Kurang Siuman ni haa . Kacau aku dulu .

Syhrh -  woi kau eh yg kurang siuman . Nk kena bunoh ngan aku ke?

Syu -  nakk . Meh sini .

Laily -  weh senyap lah anjeng . Memekak tau tak ? Pijak sngsorang kang . Korang bising lagi aku lambung korang dkat gaung nak ? senyap eh .  weh anis ,  afiqahh bangonn ahh . Dh nk smpai dh ni .

Anis -  Shhhtt . 5 minute .

Afiqah  -  dh nk smpai ke ? Eh ni bukan dekat ..  NI BUKAN DEKAT REMBAU KE !!!????? .

All -  ye Sayang .

Laily - lain kali jngn tido mati . Tido lah pura² macam aqma tu ha .

Aqma -  Cibbaaaaaaaa kau .

Laily  -  Kwang kwangg .

                Sunyi semula ..

Skip *****

         Dh smpai di prkarangan Dataran Rembau . Zafirah parking kereta milik Aqma di Hadapan kedai runcit . Mereka brjalan agak jauh dari kedai runcit itu ke Dataran kira kira 500 m .

        Sedang mereka brjalan , mereka trpandang ke arah seorang perempuan dn seorang lelaki . Yg perempuannya jari penuh dngan inai . Dari segi badan Perempuann itu mereka sudah dapat pasti yg perempuan itu ialah..

Lailyyy -  weh Zettttyyyyy !!.Zetty ke ni ? Ni Nurul Izzati Faiza ke ni . Ya Allah buntangg . Rindu kauuuu . *peluk*  Dh makin cantik kau nii . Ya allah rinduuu . How?

izzati - Ya Allah lailyy . Ye ni aku lah ni . Izzati Faiza . Makin kurus nmpak . Diet sistem mana ni . Ya Allah . Tk sngka dapat jumpaa . Aku sehat je . Alhamduliillah .

Syhrh -  huiii , Ya Allah cntiknya pengantin baru niii . Makan Qu Puteh ke ape ni . Flawless skerang nihh .

Izati -  aahahha . Tk de lah . Pakai air wuduk je

Laily -  ceh cehh, janganlah deep sangat.

Aqma -  weh Ya Allah . Tk sngka kita dh lama brpisah then dapat jumpa harini . Lagi tk sngka classmate aku yg duduk sebelah aku dulu dapat jumpa sekarang . Ya allah .Tk tau pulak yg kitorg nk jumpa ni kau . Trbukti kuasa Allah ni .

Izzati -  ahahhahaha . jngan lah buat aku nngis .

Anis -  wuishhh . Sumpah makin cntik kau ni weh . Kalah aku yg hipster ni .  Psst . Sebelah tu sape . Nsem weh .

Izzatii -  ahahaaa . Tu suami aku lah .hahahaha . Oke aku kenalkan . Ini Syapit Iman . dia ni orang Johor . Kira ni budak negeri aku lah . Lepas abis je kita jadik Pra - univeristy kt sekolah Sedia Raja tu , kan masing masing ade yg lanjutkan pelajaran dngan pilihan sndiri . So aku kan tk dapat sesama kuliah dngan korang . Ibu aku tk kasi . So bila ayah aku dh pencen jadi polis kitorang pndah balik dekat Johor . Pergi dekat Unitar Johor Bahru . Aku amik bahagian Pastri . Then bila dh lama dekat situ aku pon dh mula brgaul dngan orang tu , org ni . Tup tap tup tap . dh tahun ke 2 tu pulak . Syapit ni pulak masuk dekat Unitar tu . So dia ni Junior aku. Pape pon dia tanya aku . Tah macam mana aku rapat pon tk tau . Imean tk ingat . He always make my day . Dh 4 tahun kitorang brkawan , tetiba dia masuk meminang  aku . Mak ayah aku setuju . Kitorg brtunang 2 bulan pstu khwin . So sekarang tmpoh prkahwinan kitorang sekarang dh 2 mnggu . Nk ajak korang datang kenduri kahwin aku tapi tk tau korang kt mana . Tk dapat nk detect korang . Lama dh kan trpisah . So , tetiba satu hari tu trserempak pulak dengan Zafirah dekat WeChat . Tapi bukan Wechat aku lah , wechat syapit ni . Then aku chat dia . Cerita lah tu ini macm macam . Rindu aku nak jumpa korang ni membuak buak tau . Rasa gembira yg aku rasa ni paling bermakna dalam hidup . Thts moment .

All -  Kitorang pon rasa macam tu jugak .

izzati -   alolo . dh jom . Kita lepak dekat Secret Recipe tu jom . Lagi sedap kalau beebual dekat sana .

All -  jom .

Izzati  -  jom Abang .

All -  aish aish . Jngn lah sesuwit depan kitorang nihh .

Syapit -  hahahha

Laily -  weh syhrh , rasa rindu plak aku dekat Suga .

Syhrh -  ahh tk nk layan kau . Kau cakap aku anjeng tadi kan . Heh .

Laily  -  hampeh bak hangg .

All -  dh lh copeklah haa .

Tbc ..

Persahabatan  -officialFriendWhere stories live. Discover now