İnsan hayatı boyunca kaç kere gururlu ya da kaç kere gurursuz davranmıştır sizce ?
Kaç defa hesapsız istekleri peşinde, kendinden ödün verip durmadan eksilmiştir?
Tamam kabul ediyorum , bu öyle pat diye idrak edilip söylenecek bir konu değil.
O zaman herkes kendi içinde olan yeri, masaya enine,boyuna yatırıp tartışmalı.
Çünkü bazı yerler de, saçma gururlar engel oluyor hayatın çizdiği doğrulara. Bir anda yanlışa dönüyor, tüm olmasi gereken doğrular.Işte bu nokta da , aslında olmasi gereken gurur ve olmaması gereken gurur kavramını ayırt etmek gerek.
Benim için gururun bazı mertebeleri vardır.
Mesela,
-Özür dilemekle başlamalıyım. Özür bir gurur eksikliği ya da azalması değildir aslında.
Tam tersi, karşı tarafın gözünde yükselme belirtisidir.-Sevmek, gurur yoksunluğu değildir.
Anneler, babalar, çocuklar ve daha nice güzel sözle taçlanmış büyüklerim.Evet size sesleniyorum sevmek,o mükemmel nice anlamlar yüklü kelime.
Sizce ne engel durabilir ki onun önünde ?
Ya büyüklerimiz bu sefer haksız çıktı ya da biz durumu tam olarak idrak edemedik. Bazı şeyler yaşanmadan da ders çıkarılarak olur.
Evet sevgili okur.
Sevince, Samanlıkta seyran olur.
Çürümüş kırlarda da, güller, papatyalar yeşerir.
Bırakın artık şu, gurur diye ördüğünüz duvarları.
Çünkü gidiyor ömür ve insanın kendisinden başka hiçbir şey engel değildir kendisine.Gurur , gurur , gurur ...
Ne kadar katı kuralları olan bir kalıp değil mi ?
Bence insan bazen bile bile, lades dememeli hayata.Şimdi gurur denen, o gereksiz duvarı yıkmaya ne dersiniz sevgili okur ?
Hadi ufak bir telefonla ya da gülümseme ile başlayın.
Ilk adımı siz atın.Belki kırdığınız annenizdi ya da sevgiliniz.
Başka, bambaşka birisi de olabilir.Olsun, her şey için geç değil.
Şimdi sıra bizde.Yavaşça kalkmalı ve harekete geçmeliyiz. Hadi sevgili okur , hala duruyor musun ?
Harekete geçme sırası , bu sefer sizde.Umarım ki bu kısa ömür denen yolda , gurur yüzünden onca güzellik heba olmaz.
Hep daha fazla çoğalmak dileğimle sevgili okur. Inanin hiç pişman olmazsınız.
Ve bunu asla denemeden bilemezsiniz.O yüzden hareket vakti , hemen şimdi.
Evet evet , şuan.
Kendinize inanın yeter. :-)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YALNIZLIK
Poetryİnsan, ne zaman yalnız hisseder kendisini ? Aslında bunun cevabı tek değil, birden fazladır. Herkese ve her şeye göre değişkendir. Mesela kimisini, sevdiği insanlar yalnız bırakır. Kimisini, ait olmadığı zaman dilimi. Bazılarını da, anlam bulamadığı...