Er kwam een vrouw naast me zitten en ze vroeg 'gaat het wel?' ik schudde mijn hoofd. Ze sloeg een arm om me heen en ik keek haar aan ik herkende haar meteen het was Ilse Delange. Ze keek mij geschrokken aan en vroeg: 'wat is er met je oog gebeurt?' ik keek haar verbaast aan en vroeg: 'hoezo?' en Ilse zij: 'het bloed heel erg.' Ik voelde met mijn hand bij mijn oog en keek er naar. Mijn hele hand zat onder het bloed. Ik schrok en Ilse zij: 'kom maar met mij mee, dan help ik je wel' en ik knikte en we stonden op en liepen naar Ilse haar huis, onderweg vroeg ze: 'hoe heet je eigenlijk?' 'ik heet Maud' zei ik, en Ilse zij: 'ik heet Ilse' en ik knikte en zij: 'dat wist ik al' en Ilse moest lachen. toen we bij Ilse haar huis waren deed Ilse de deur open en riep: 'ik ben thuis!' en ze hing haar jas open ze liep naar de kamer, ik liep achter haar aan. Ilse liep naar een man toen gaf hem een kus, toen keek de man naar mij. En hij liep naar mij toe en stelde zich voor: 'ik ben Bart' zij hij. 'Ik ben Maud' zij ik. En Ilse zij: 'Bart, kan je even een doekje en een verband doos halen?' en Bart knikte en liep weg. 'ga maar zitten hoor.' Zij Ilse. Ik ging op de bank zitten en Bart kwam binnen met het doekje en de verband doos en hij gaf het aan Ilse. Ilse hurkte voor me neer en begon de wond schoon te maken. Het deed best wel pijn maar ik deed mijn best om het niet te laten merken, maar Ilse had het door en ze zij: 'je hoeft het niet te verbergen hoor, ik weet wel dat het pijn doet' ze keek mij lief aan en ik zij: 'sorry' toen ze klaar was deed ze er een pleister op. En ze kwam naast me zitten en vroeg: 'wat is er gebeurd?' en ik begon te vertellen wat er thuis aan de hand was. En dat dit vaker gebeurt. En dat mama mij ook wel is slaat. Ilse keek mij geschrokken aan en zij: 'ach meisje toch...' 'dankje dat je me geholpen hebt' zij ik. 'Graag gedaan meisje' zei Ilse na een tijdje stilte. 'weet je wat, ik geef je mijn nummer dan kan je me altijd bellen als dit weer gebeurt, of als er wat anders is natuurlijk ook' zei Ilse. 'Dankje Ilse'
JE LEEST
World Of Hurt
FanfictionDit verhaal gaat over Maud ze heeft het moeilijk thuis, maar als ze Ilse tegenkomt lijkt het toch beter met haar te gaan, of gaat het toch mis...