Elkedlen klikkede og jeg hældte det spilkogende vand op i min kop. Jeg lod teen trække imens jeg fandt nogle vindruer. Jeg tog teposen op og lagde den i vasken. Jeg tog dyb indånding, duften af skovbær te fyldte køkkenet. Jeg tog koppen i hånden og skålen med vindruer med ind i stuen. Jeg stillede tekoppen på bordet sammen med vindruerne og gik over i bogreolen for at lede efter en god bog, som jeg kunne fordybe mig i selvom det var det skønneste vejr udenfor. Jeg lod mine fingrespidser glide over de mange bøger i reolen, da mit blik blev fanget af en sort tyk bog. Fifty shades of grey. Jeg tog den ud af reolen og nærstudere bagside teksten - jeg mindes ikke jeg havde læst den før. Den lød yderst spændende og meget forførende. Jeg tog den i hånden og satte mig godt til rette i sofaen. Jeg åbnede den på første side og inhalerede dens duft. Jeg begyndte at læse og for hver siden jeg læste, desto mere opslugt blev jeg. Ham Mr. Grey skulle ikke gå mange gange om min seng. Jeg tog en slurk af min te og læste ivrigt videre. Jeg var så opslugt af bogen, at jeg slet ikke havde hørt, at hoveddøren havde smækket. Jeg sprang op ad sofaen da to kolde hænder lagde sig på mine skuldre. Jeg greb en pude og slog ud efter personen. Til min store lettelse var det bare Niall. Han afværgede mit slag og grinede af mig så hans blå øjne lyste.
”Du må ikke skræmme mig sådan” sagde jeg og kastede en hvid pude i hoved på ham. Han greb den og lagde den tilbage i sofaen sammen med de andre. Jeg satte mig ned igen og lagde bogen på bordet foran mig.
”Sorry, men hvad læser du siden du er så opslugt?” spurgte han og hoppede over ryglænet på sofaen. Han landede ved siden af mig med et bump.
”Bare Fifty Shades Of Grey” svarede jeg og viste ham bogen. Han nærstuderede den lidt og sendte mig et underligt blik før han begyndte at grine.
”Hvad er det som er så morsom?” spurgte jeg og rynkede brynene. Han grinede hysterisk og rystede på hovedet.
”Det er bare at du læser Fifty Shades Of Grey, det er jo den kvindelige udgave af et pornoblad” svarede han og sendte mig en grimasse.
”Så siger vi det, men så må du jo også være interesseret i at læse den. Når den nu omhandler porno eller er du mere til det grafiske” sagde jeg drillede og skubbede til ham.
”Holder mig til internettet” svarede han og lagde sine fødder op i mit skød. Jeg rystede på hovedet og tog bogen op for at læse videre imens han lå og skrev på sin Iphone.
Niall flyttede sine fødder fra mit skød og traskede ud i køkkenet. Ud fra hvad jeg kunne høre så skulle han til at gå i gang med at lave noget aftensmad til os. Det var det dejlige ved at dele lejlighed med nogen for så var man to om alting. Der gik ikke længe før jeg kunne begynde at dufte bacon. Min mave begyndte at knurre, så jeg lagde bogen fra mig for at gå ud i køkkenet for at hvad han lavede.
Niall stod bøjede over komfuret, han havde to pander i gang. En med bacon og en anden med æggekage. Jeg fandt nogle tallerkner i køkkenskabet sammen med nogle glas. Jeg gik ind i stuen og begyndte at dække bord. Jeg gik atter ud i køkkenet for at hente nogle knive og gafler sammen med noget drikkelse. I køleskabet fandt jeg to øl og noget ketchup. Jeg tog det med ind i stuen og dækkede bordet færdigt. Til slut tændte jeg nogle stearin lys og folede nogle servietter som jeg lagde på vores tallerkner. Jeg stod lidt og betragtede det nydelige dækket bord, før jeg gik ud til Niall igen. Han havde slukket for komfuret og stod nu med begge pander i hænderne. Jeg fandt nogle bordskåner og fulgte med ham ind i stuen. Han placerede panderne på bordet og lagde forklædet på ryggen af stolen ved siden af sig. Vi satte os begge ned og begyndte at tage mad på vores tallerkner. Maden duftede skønt og det smagte endnu bedre. Efter jeg havde læst Fifty Shades Of Grey kørte min tanker rundt i hovedet. Jeg kunne ikke lade være med at iagttage ham imens han spiste. Min indre stemme på pegede hans perfekte fuldige læber, hans smukke himmel blå øjne og ikke mindst hans fejlfrie smil som han ikke stod tilbage med at vise overfor mig. Min indre stemme forsøgte, at forføre mig til at skubbe tallerkner, glas, bestik og pander ned på gulvet og trække ham op på bordet for at mærke hans krop mod min. Jeg sænkede mit blik og fokuserede på min tallerken. Mine kinder fyldtes med varm Det var slet ikke mig at tænke sådan om Niall. Jeg tog min sidste bid og lagde mit bestik fra mig.
”Det smagte dejligt Niall” sagde jeg og smilede til ham. Han tog sin snapback af og lod sine lange fingre glide igennem sit lyse hår. Han sendte mig et skævt smil og tog sin snapback på igen.
”Vil du med i byen i aften?” spurgte han.
”Nej ellers tak. Jeg tror jeg vil ligge mig ind under min dyne og se en film, men du kan blive og se en sammen med mig, hvis du har lyst?” svarede jeg.
”Okay, hvad skal vi se så?” spurgte han.
”Havde lidt tænkt på at se Titanic, men det gider du nok ikke” sagde jeg og trak på skulderene. Han sukkede dybt og rystede på hovedet.
”Du vover på at sidde og savle over Leonardo for så er jeg den der er smuttet” sagde han bestemt med en løftet pegefinger. Jeg grinede og nikkede som svar.
YOU ARE READING
More Than Just Friends?
FanfictionPigen (d/n) og Niall bor sammen i en lejlighed i det indre London. De har aldrig været mere end venner indtil Simon vender op og ned på det hele.