”Showet var helt fantastik!” sagde jeg til Liam med en skinger stemme.
”Helt enig!” svarede han grinende og lagde en arm om mig. Sammen gik vi ned af trappen efterfulgt af de andre drenge. Niall og Louis gik og snakkede om den store fodboldkamp i morgen aften imens Harry og Zayn aftalte at være wingman for Liam, eftersom ham og Danielle ikke var sammen længere. Det føltes som en ufattelig lang trappe vi skulle ned af for at komme backstages. Vi skulle mødes med Justin i hans omklædningsrum, hvor vi ville starte aftenen ud med et glas champagne. Vi viste vores kort til dørmanden, hvorefter han lukkede døren op for os. Vi blev guidede hen til hans garderobe, hvor vi lige skulle vente imens hans skulle mødes med nogle af hans fans. Liam, Louis og Harry indtog den sorte sofa som stod i den ene ende af lokalet. Zayn og Niall satte sig i de to lænestole som stod overfor sofaen. På bordet stod 3 champagne flasker, et fad med farvestrålende frugter og 7 høje krystalglas. Louis tog den ene champagne flaske og begyndte at åbne flaske. Med et rør proppen af og den landede i Zayns skød. Louis begyndte at fylde glassene med den boldende væske og rakte os hver og en. Jeg gik over ved siden af Niall og samlede hans ben så jeg kunne sætte mig hos ham. Hans ene hånd hvilede på mit lår og den anden holdte champagne glasset. Vi sad lidt og snakkede imens vi ventede på at Justin blev færdig.
Døren til garderoben blev åbnet og ind traskede Justin med et blændende smil. Han gik over og tog en stol, som han så stillede for enden af sofabordet. Han var iklædt et par sorte jeans, en hvid tanktop, et par hvide converse og en lilla snapback. Rundt om halsen havde han en sølvkæde med et dogtack med hans navn, fødselsdato og højde.
”Når hvad synes i så om showet?” spurgte han glad. Harry var den første til at komme med et svar.
”Det var super fedt!” sagde han og tog en slurk af champagnen. Justin nikkede tilfreds. Hans blik hvilede på mig som om han ventede at jeg ville komme med et svar. Jeg nippede til champagnen før jeg rettede mit blik mod ham.
”Hvordan syntes du showet var (d/n)?” spurgte han og lænede sig ind over bordet med et drillende smil. Jeg kunne mærke, hvordan mine kinder langsomt begyndte at få samme farve som to solmodne tomater. Hvorfor kunne jeg for en gangs skyld ikke bare spille lidt cool!?
”Det var helt fantastisk” svarede jeg og smilede.
”Jeg er glad for at du kunne lide det” sagde han og lagde sin hånd oven på min i et kort øjeblik. Niall lagde en arm rundt om maven på mig. Han tog sin mobil op ad lommen og kiggede på klokken.
”Hvis vi skal ind på Famous må vi hellere til at gå nu” sagde han og kiggede på de andre drenge. De nikkede og vi rejste os. Justin fulgte os ud til bagudgangen, hvor en stor hvid Hummer med sorte fælge holdte og ventede på os. En stor mand i et sort jakkesæt med en øresnegl i øret trådte ud af den enormt lange limousine. Han gik ned og åbnede døren og gjorde tegn til at vi skulle stige ind. Harry var den første til at smutte ind, så kom Liam, derefter Louis, så Niall. Justin og jeg var de eneste som manglede at komme ind. Han gik hen mod døren og smilede til mig.
”Damerne først” sagde han og rakte en hånd frem i mod mig. Jeg fniste og tog fat i den. Han hjalp mig ind og lukkede døren efter os. Jeg gik ned og satte mig ved siden af Harry og Louis. Aldrig i mit liv havde jeg set en Limousine med så meget lir. Overfor Harry, Louis og jeg var der en mini bar med alt hvad hjertet kunne begære. Ved siden af Zayn var der en dockstation, som var forbundet til samtlige højtaler. Limousinen var oplyst af kulørte lamper og sædderene var i sortlæder. Justin fandt en fjernbetjening frem fra en skuffe. Han trykkede på en knap af de mange knapper og taget begyndte at knage. Vi kiggede alle op for at se hvorfor. Taget begyndte langsomt at folde sig sammen. Den klare nattehimmel med glimtende stjerner kom til syne. Louis og Harry rejste sig op og stillede sig på sæderne så de bedre kunne se ud. Jeg tog mine stiletter af og stillede mig ved siden af dem.
Harry tog fat om mig og trak mig ind for an sig. Han lagde den ene hånd på tagets kant og den anden om taljen på mig, så jeg ikke skulle komme til at vælte. Vi vinkede til de forbipasserende på gaden og i bilerne. De fleste vinkede tilbage, mens andre kiggede mærkeligt på os. Louis piftede efter nogle piger i lårkorte kjoler og stiletter. De var som vi også på vej i byen. De vendte sig om og vinkede tilbage til os. Harry tog min snapback af, for selv at tage den på. Vi gyngede i takt til musikken og han pressede mig tættere ind til sig. Han holdte sin Iphone ud foran os.
”Smil!” sagde han idet han plantede et kys på min kind. Blitzen gik af og hans Iphone klikkede. Han vendte sin Iphone om så vi kunne se billedet. Det var faktisk blevet super godt. ingen dobbelthage, ingen lukkede øjne eller mærkeligt smil. Harry så som altid godt ud. Han burde gå med snapback noget tider - For det klæde ham egentligt. Limousinen drejede ned af en sidegade. Længere forude kunne jeg se klubbens skilt som oplyste natten. Taget begyndte at folde sig ud igen, så vi trådte alle ned fra sæderne og satte os ned. Jeg tog igen mine stiletter på, da vi ville være ved Famous om nogle få minutter. Harry rakte mig snapbacken og jeg tog i mod den. Jeg kiggede i det tonede vindue overfor mig, for lige at rette på mit hår og få snapbacken til at sidde perfekt. Skillevæggen mellem chaufføren rullede ned og bilen stoppede.
”Så er vi her” sagde han. Bildøren blev åbnet. Justin var den første til at gå ud, så kom Liam, derefter Zayn, som blev efter fulgt af Harry og Louis. Niall smilede til mig og vinkede mig over til sig. Jeg tog min taske og rykkede mig over ved siden af ham. Han trådte ud af døren og rakte en hånd ud til mig som jeg kunne tage fat i. Jeg tog hans hånd og stod ud.
YOU ARE READING
More Than Just Friends?
FanfictionPigen (d/n) og Niall bor sammen i en lejlighed i det indre London. De har aldrig været mere end venner indtil Simon vender op og ned på det hele.