Jeg hørte Niall gå ned af gangen og ind på sit værelse. Til at starte med lagde jeg ikke mærke til at der var noget som ringede, da det gik op for mig at det var min mobil, som ringede. Jeg lagde min Mac fra mig på sofabordet og farede rundt for at finde min mobil. Da jeg som altid havde fået den lagt et eller andet mærkeligt. Da jeg næsten havde indvendt hele stuen, fandt jeg den endeligt flydende på en af hylderne i reolen. Jeg trykkede febrilsk på den grønne besvar knap og tog den op til øret.
”Hey (d/n)”
”Hey Simon, hvad så?”
”Jo nu skal du høre. Jeg har faktisk et lille forsøg jeg ville høre om du ville være med i”
”Bring it on”
”Okay. Jeg og de andre i bestyrelsen har konfereret om at det ville være godt for drengenes omdømme og især Niall at du og ham startede på at date. Vi tænkte når i nu var så tætte i forvejen ville det være en smal sag for jer at spille et par, hvis du forstår, men hvad syntes du?”
”Øhm… Hvorfor ville jeg være godt for hans omdømme?”
”Hvorfor!? Fordi du er en helt normal pige. En pige mange piger kan identificere sig med, hvis du forstår, men hvad siger du?”
”Okay..? Men har du spurgt Niall?”
”Vi har spurgte Niall og han vil kun hvis du vil”
”Øhm, men hvad indebærer dette her forsøg helt konkret?”
”Okay nu skal du høre. Du og Niall skal blive set offentligt, hvor i holder i hånd, flirter, kysser osv. Du skal med på drengenes tour her om en lille uges tid. Du bliver selvfølgelig betal for at tage med og vi har snakket med dit job. De siger at det er i orden at du bare kommer tilbage når touren er slut. Det skal dog lige siges at der ikke er nok senge i bussen så du og Niall bliver nødt til at dele hans seng, men det regnede vi med at det kunne i godt. øhm var der mere jeg skulle sige…? Når ja, på et tidspunkt skal i jo gå offentligt med jeres forhold, men det snakker vi om til den tid. De første 2 måneder af touren ca. skal i bare ”flirte” hvis du forstår, men er du in?”
”I’m in Simon”
”Super! Vi ses!”
”Ja vi ses”
Jeg afbrød opkaldet og lagde min mobil tilbage i min lomme. Det bliver så mærkeligt at skulle spille Nialls kæreste, men jeg vil gøre alt for at hjælpe den dreng. Og det at skulle kysse ham… Tja det går jo nok. Jeg havde nu bare en underlig følelse i kroppen…
Jeg gik ned af gangen til hans værelse og bankede på før jeg gik ind. Han sad med sin guitar i hånden og nogle notepapir lå foran ham på gulvet. Han vendte sig om da han hørte at jeg kom ind. Han smilede og stillede guitaren op af armlænet på sofaen. Han vinkede mig hen til sofaen og gav tegn til at jeg skulle sætte mig ned ved siden af ham. Jeg lod mig glide ned ved siden af ham i den sorte lædersofa.
”Jeg har lige snakket med Simon” sagde jeg stille og kiggede ham direkte i øjnene.
”Er du in?” spurgte han og kiggede spørgende på mig.
”Jep” jeg nikkede ”men starter vi så i dag eller?” spurgte jeg.
”Vi starter i dag” svarede han og smilede.
”Men det der med at skulle kysse, øhm det ved jeg ikke lige hvor godt jeg har det med det” sagde jeg og rødmede.
”Hey det bliver der ingen ben i. Tro mig.” han lagde sin hånd på min og kiggede mig direkte i øjnene ”Men vi kan jo bare holde os til tantekyssende hvis det er” sagde han og smilede venligt.
”Okay, men er du slet ikke nervøs?” spurgte jeg.
”Ikke rigtigt” han nussede min hånd beroligende ”Er du da?” spurgte han.
”Lidt” svarede jeg lavt.
”Det skal nok gå, men lad os komme af sted” sagde han og rejste sig op fra sofaen. Han rakte hånden ud og jeg tog den. Vi fulgtes ud af hans værelse.
YOU ARE READING
More Than Just Friends?
FanfictionPigen (d/n) og Niall bor sammen i en lejlighed i det indre London. De har aldrig været mere end venner indtil Simon vender op og ned på det hele.