19.Janji lama

98 10 1
                                    

Syera duduk termenung disitu.
Dia nelihat jam tgnnya..

"Dah pukul 1 dah? Cepatnya masa berlalu" dia bermonolog.tiba2 dia teringat kata2 oppa jinwoo

SYERA POV

"Oppa beri tempoh utk kamu bersama mereka selama 45 hari..lepastu ikut oppa pergi arajji?"

Harini hari yg pertama...aku harap aku dpt cipta kenangan terindah dgn semua org yg aku syg.Walaupun...

Diorg xsayang aku....
Tp xsalah utk berharap kn?

Mmg xsalah tp kau berharap kt benda sia2

Mn ada! Aku tahu yg dia akan pandang belakang!!

Dia xhargai kau! Dia xkan pandang belakang!

Dia akan! Aku kenal dia! Dia chingu aku...

But jungkook changed Syera..u need to move on...

Tidak! Aku hanya ada 45 hari utk bersama jungkook! Xkn aku nk tgglkn dia!

Tp dia hina kau! Dia xkisah pasal kau! Dia xigt kau! Dia buli kau! DIA XKENAL KAU! DIA XIGT MEMORI KORANG BERSAMA!!!

syera berdialog dgn hatinya sendiri..dia terdiam..
Betul kata hatinya itu..adakah dia patut berputus asa?

X..aku yakin, dia akan igt aku..walaupun 1 saat..aku pasti..

Jangan terlampau berharap syera..

"Sudah! Aku xnk dgr lg! " jeritnya sendiri...

"Aku pasti! Dia igt aku! Dia xkn lupakan aku!!" Jeritnya lagi...nungkin org akan kata dia gila.Tapi dia xkisah semua tu...
Dia cuma nk..

"Jungkook ah!" Jerit seseirg dari jauh.."nae hyung?!" Balas jungkook.Dia hanya memerhati 7 jejaka itu." Kau dgr xsuara td?" Ujar jimin.

"Dengar..knp?" Soal jungkook semula.."ada org lh kt sini!" Jerit jhope sambil menunjuk keaarahku..

Aku mempamerkan riak wajah yg blur O.O?.
"Ntah2 dia sassaeng? " soal v pula.."xde makna aku nk jadi sassaeng kau!" Jerit ku kearah mereka.Mereka terkejut..

"Ok dia bukn sassaeng kita" balas v laju."mmg pun,aku kenal dia" kata jungkook..dia kenal aku? Dia igt aku ke? "Dia tu...."
Aku teruja

"Yeoja gila yg peluk aku tu!" Kata jungkook.."oh aah lah! " balas rapmon.Aku kecewa..ku sangkakan dia kn igt daku~~

Air mata hampir menitik..ku tahankan jua.Tidak mahu nampam lemah didepan org yg aku syg [sorry ayat tah pape mcm jiwang pon ada]

"Yah michin yeoja!" Jerit jungkook sambil berjalan kearahku.."nae?"balasku cuba senyum.."lg skali aku tanya,knp kau peluk aku?" Soal jungkook.kukanya seperti marah.

"Sbb aku syg kau dn rindu kau" balas ku bershj.."yah! Kau xkenal dia pon! " jerit jin."aah! Dasar sassaeng fans!" Jerit suga pula..nasib baik xde org kt hanriver ni maklumlah..skrg tgh waktu bekerja.Aku pulak ponteng haha

"Haha" aku gelak sambil menepuj tgn.Wajah bts kelihatan pelik melihat dirku sebegini."hebat jungkook,hebat lakonan kau" kataku sambil menepuk tgn lagi..

"Bwo-bwoya?" Soal jungkook

"Entah..tanya diri kau sendiri jungkook..siapa aku, knp aku peluk kau dn kno aku syg dn rindu kau..hanya diri kau ada jawapannya" kataku lalu pergi...

Air mataku menitis..serentak dgn hujan yg turun..
Aku tersenyum,sekurang kurangnya aku xmenangis sendirian bukan?
Aku mengenangkan nasibku yg malang ini..

"Gwenchana, sekejap je..nanti pasti semua ini akan hilang bukan?"

Aku btul2 kecewa dgn jungkook..
Sangat sangat..mana janji kau yg kau lafazkan dulu? Mn?! Mn?!

Flashback~~

"Syera ahh~ "panggil jungkook."wae?"balasku. "Jungkook diterima oleh bighit yey! " jeritnya riang sambil terlompat lompat seperti knk2.."haha..waa~ cukkahae chingu ahh" kataku sambil menepuk tangan.

"Tapi jungkook mcm nm tolak la" balasnya..senyumanku pudar."wae? Itukan impian jungkook? Pergilah" kataku."nnti kalau jungkook pergi, jungkook takut jungkook akan kupakan dn abaikan syera.."balasnya hampir menangis

Aku segera mendakapnya."aniyo,gwenchana..syera gwenchana..jungkook pergi je la..syera okay..uljima" kataku tersenyum.."yey! Gomawo syera ahh" balas jungkook kembali tersenyum."jungkook janji yg jungkook xkan lupakan dan abaika syera! Syera tggu jungkook berjaya jd terkenal!!"

Balas jungkook bersemangat.."haha..nae, yaksok?!" Kataku sambil mebgeluarkan jari kelingking.."nae! Yaksokhae!" Balass jungkook"

End flashback~

Tp semua itu hanya kekal janji..

Janji lama

Tbc...
Yow! Author update harini sbb..
SAVE MV BTS RELEASED YESTERDAYYYY!!!
WOHOOOO~
TP AUTHOR STAY NGAN EXO OK? HAHA...BIASALAH, EXO L SEJATI..TP AUTHOR EXO L AND ARMY...KALAU NK PILIH EXK N BTS? EXK OFCOURSE..HEHE..
BECAUSE EXO DRAG ME TO KPOP WORLD HAHA...
OK BYEEE!

"Only memories can make you survive"

THE LOST BUTTERFLY Where stories live. Discover now