"Kim syera! Bagi tahu oppa skrg!!!" tengking suho.
Syera masih menundukkan kepalanya.
"Syera! Mcm mn oppa nk tolong syera?! Syera nk tahu xkeadaan syera ni hampir ke tahap kritikal?! Oppa risau Syera Tahu x?! Syera ah jebal.... Please,tell me juseyo" Tengking Suho lagi...Air mata Syera mengalir dgn perlahan..'oppa tengking aku lagi?' kata hati Syera..
"Op-oppa mian....Sy-syera.. Kene.....""B-buli"
Kata Syera... Dia masih menundukkan Kepalanya."BWO?!!!!!!" jerit Ahli EXO serentak. "Siapa buli syera?!! Siapa buli saeng oppa ni?!!" Jerit Sehun.."ermmm.." Syera teragak agak untuk memberitahu mereka.
"Tell us...." Kata Lay. "H-haela...Gurae ngan Maerin" kata Syera menunduk...
Chanyeol menghentak Meja. Dgn kuat."esok oppa nk jumpa diorg bertiga" Kata Chanyeol dan dipersetujui oleh Seluruh Ahli Exo."kitorg ikut" Kata Luhan
"Op-oppa,xpayahlah" Rayu Syera."Mana boleh! Oppa xkan biarkan Saeng oppa kene buli! Dah la teruk! Sudah! Muktamad" Kata Kai.
"A-arasseo..." Syera terpaksa Akur,dia xnk keadaan bertambah rumit sebenarnya.
"Kitorg pergi dulu ,ada hal..." Kata Kris. Dan seluruh ahli exo dari wad Vip syera.
"Nae,,anneyoung"Kata Syera.Syera kembali berbaring.dia melelapkan matanya
'Aku harap ini semua mimpi'
"Arasseo...aku tunaikan hajatkau"
Kata Sebuah lembaga Misteri.
================
Apabila Syera membuka matanya,dia melihat keadaan sekeliling.
Dia berada di Sebuah Rumah Yang asing baginya..."Oh Kau dah bangun?" kata seseorang.Syera menoleh kearahnya..kelihatan Seorg gadis Berpakaian Agak Kelakian. Sedang bercekak pinggang memandang kearahnya.
"N-nuguya?" soal Syera Kehairanan. Dia berada di mana ni?
"Pfttt yah Oh Ha Ae... Apa kau merepek? Ni aku laaa.Song Jihyo. Housemate merangkap Bff kau.. Pfttt apelah kau nihhh" Katanya Tergelak sedikit .
"Hah? Jihyo? Mian aku xkenal.." Kata Syera..sungguh,dia berada di mana ni??
"Hah?" Soal Jihyo.dia berjalan kearah Syera dan membelek Muka Syera.
"Jinjja? Kau tidor je kot..xkan amnesia pulakkk" Katanya Cemas.."aku Kim Syera.. Bukan Oh Ha ae" Kata Syera...
Perempuan ni culik aku ke ape? Srsly bukan td aku kat hospital keee?
"Ape kau merapu Ha Ae? " Soal Jihyo.pening melayan rakannya yg sorang nih...
"Betullah! Tadi kan aku Dkt wad hospital! Aku Kim Syera! Adik Ahli Exo! Kau kenal Exo?" kata Syera.."Exo? Natang ape tu? " Soal Jihyo kehairanan.Xo? ekso?
Amende tuh?"Boy band kpop...srsly,kan ko xkenal?" Syera semakin pelik.
"weyhhh Setahu aku kt dunia kpop ni exo xwujud pun weyhhh yg baru debut pun skrg ni Twice.. WEYH aku ni kpopers tauu mestilah aku tahu kalau exo tu wujud. Setahu aku Exo ni xwujud... Aku dah jd kpopers ni 7 tahun weyhh kau kan kpopers gak? Kau kpopers selama 4 tahun... Kan bias kau dlm bangtan boys Suga an? Bias kau dlm twice momo. Ape kau merepek nI Ha Ae?" jelas Jihyo panjang lebar.
Mata Syera terbuntang."BWO?!!!! EXO XWUJUD?!!! ADAKAH SEMUA TU MIMPI?!!WEYHH AKU RASA AKU TENGAH BERMIMPI LAHHH" Jerit Syera
================
K short update...
Semakin merapu siakkkk cite nihh T^T
Readers pun dh makin berkurangggg T^T
Enjoyyyyy
YOU ARE READING
THE LOST BUTTERFLY
Fanfiction"I wish I could stop the time" KESEMUA KEGEMBIRAAN ADALAH PALSU. Story by: @Suhobaekkie05 #NoCopycat! [Highest ranking : #34 In Fantasy ]