20.Syera ah!

115 15 0
                                    


STILL SYERA POV

Aku berjalan tanpa hala tuju.tiba2 aku terlanggar seseorg.."Yah Kau buta ke?!" Jerit org itu.Aku mengabaikannya lalu terus berjalan. Dia menumbuk wajahku..."lah kau rupanya Syerin" kata org itu lalu smirk.Aku memandang wajahnya oh, Haela..aku merenung jam tanganku.. "dah pukul 6.30 rupanya patutlah dh balik..lamanya aku merayau.." kata ku perlahan."Apa kau cakap?" soalnya

"Aniy, jwoga aniya(?)" Balasku.."kau...ponteng kan harini? "Katanya.."em, n-nae" balasku tergagap gagap."wae kau ponteng?" Soalnya sambil mengeluarkan sesuaru dari beg tangannya

"Aku..aku ad-ada hal.." kataku tergagap lagi..ergh! Aku nmpk dia keluarkan apa..
Di..dia keluarkan pisau!!

Haela kata" gu rae, bawa dia ke temlat gelap.." lalu aku ditarik oleh gurae ditempat yg tmpt gelap dn sunyi.

"Ap-apa kau nk buat?!hah? " balasku takut.."don't worry dear..aku cuma bosan..sbb kau xdtg, aku xtau nk buli siapa lagi" katanya sambil membelek pisau yg sungguh tajam tu.

Serius waktu tu dia mmg seram.Lutut ku terasa lemah..aku terduduk."wae dear? Takut ke?" Dia menghunuskan pisau itu ke leherku.

"Ha-hajima"kataku tersekat sekat."KENAPA KAU XDTG HAH?!" dia menjerit.Ehh lek ahh..
Aku xdtg je pon..nk bunuh aku pehal?

"Aku ada hal!" Jeritku."heh,dh apandai tggi suara la dia ni.." katanya sambil membawa pisau utu kelengan ku..dia bermain main dgn pisau itu ditgn ku..dia menggores tanganku dgn pisau perlahan lahan.

"Ah appo!!! Arghh!" Jerit ku..mmg sakit, tp xsesakit hati ni..huhu."omg! Sakit ke dear? Alololo syian nye dia...tu lah, lain kali....kau jgn xdtg!" Dia menusuk pisau itu dgn lebih dalam.

"Ahhhh eomma!!!! " jeritku.Sesiapa..
Jebal...
Tolong aq..

"Heh" dia menarik balik piisau itu..sambil tersenyum sinis."baik kau jgn cari pasal.."katanya lalu pergi.Aku terkulai lemah..

Aku tertidur
End Syera pov

8.09 pm
Exo situation

"Mn syera ni? " suho berulang alik seperti sewaktu syera hilang dulu."Hyung, duduklah dulu,kejap lg mesti dia akan balik punya..hyung sabarlah ye.." D.o cuba memujuk hyungnya yg sudah seperti cacing kepanasan itu.Dia pun risaukan saengnya..tapi apakan daya.

"Mn boleh relax d.o! Dia janji nk balik sebelum kol 4! Kalau ada apa2 jadi pada dia mcm mn?!!" Jerit suho.
Member2 lain pon terkejut..Suho mmg risau!
suho risau sbb dia takut akan kehilangan syera sekali lagi.
Dia sgt sygkn syera (sebagai adik ok?)

"Suho,cuba bertenang!"kata Kris.Dia mendudukkan Suho.Badan suho berpeluh peluh.Kerana amat risau..

Xiumin dtg kearahnya dengan segelas jus oren kegemaran suho.Suho menerima jus itu.Dia memjnum sedikit jus tersebut.Sedikit sebanyak dpt menghilangkan kerisauannya.

Dia tersenyum."gomawo hyung" kata suho..

Tiba2

Ding dong~

Baek: its had to be our dongsaeng!" Jerut baekhyun lalu segera ke muka pintu.Dia membuka pintu dan sgt terkejut melihat keadaan syera.

"Omo syera ahhh!!!!" Jerit baekhyun.Kesemua member exo berlari pergi kearah mereka..Mereka sungguh terkejut melihat badan syera yg dipenuhi darah.Syera tersenyum
Dia berkata...

"Oppa, rama2 xboleh hidup lama kan?" Sebelum rebah.

Di Hospital..

Jururawat mengusung katil yg dibaringi oleh syera.."dr selamatkan saeng sy doc!!" Jerit Kai dn Suho..
"Hyung hyungkan boleh sembuhkan org, $embuhlakan syera hyung!!" Jerut tao sambil memukuk dada lay.

"Tao ah..hajima, hyung xmamou sembuhkan syera" kata lay sambil menitiskan air mata

"Encik semua tlg tggu disini!" Tahan jururawat apabila katil syera telah memasuki wad kecemasan."Nurse tlglah! Selamatkan saeng kami!" Jerit Chen.

"Nae kami akan cuba sedaya upaya..encik semua sila tggu disini!" Kata nurse itu dn segera masuk ke wad kecemasan dgn segera.

"Hyung,syera akan selamatkan?" Kata sehun sambil menangis di dada luhan."nae,sehun ah..syera akan selamat.."kata luhan lalu memeluk sehun [Hunhan oh yeah]

"Hajima,..syera akn selamtkan hyung?"balas suho melutut dihadapan minseok."yahh suho-shi!! Ireona! " jerit xiumin."aniya! Ckp yg syera akm selamat!!! Dia xkn tgglkn suho kn?" Jerit suho pula.Jujur dia takut kehilangan syera..

"Nae nae, syera akan selamat..dia xkn tgglkn suho.." pujuk xiumin.
Dia tahu begitu sygnya suho kpd syera.
Kesemua ahli exo menunggu dgn tangisan pilu dihadapan wad kecemasan.
Tanpa mereka sedari

Berpasang pasang mata memerhati mereka..

Tbc...

Camne? Ok x? Mcm over sgt plak hahaha..
Ok, author akan stop update selama 2 atau 3 mggu.. sbb nk sambung ff lain

Jgn rindu author~~(walaupum xkn ada yg rindu)

VOTE! COMMENT!

Bye!

"Im scared to lose you,cause u my everything"

THE LOST BUTTERFLY Where stories live. Discover now