eight ♦ epilog

876 48 8
                                    

S každou návštěvou toho studeného šedého kamene se mi vybaví pár veselých i smutných vzpomínek. Kdo by to řekl, co dokáže obyčejný náhrobní kámen.

Tati, kéž bys věděl, jak je mi těžko. Kéž bych mohla své trápení sdílet ještě s někým, než jen s paní Abrahamovou, mou psycholožkou. Ani ta mě nemůže pochopit.

Dneska jej jdeme navštívit. Gemma za ním chodí každý týden. Teresa se ptá: "Kde je strýček?" - Ano, už krásně umí mluvit. Myslím, že za jeden toho napovídá dost i za mě. Je kouzelná. A stejně jako ostatní nepochopí, proč je Harry pryč.

Položila jsem kytičku rudých růži ke hrobu a otočila se směrem k východu. Rok po tátově smrti pro mě hřbitov nebyl tak depresivním místem, jako předtím. Chodila jsem se vyzpovídat. 

"Berry, vystupujeme," Sebastian stál u mých dveří a čekal, než vystoupím z auta. Přiškrceně jsem si odepnula pás a vylezla ven. Ledabyle jsem se prohlédla v lesklém laku auta, abych se podívala na tu trosku, co na mě tak divně hledí. Líčidla jsem nepoužila ani nepamatuji, vlasy s výrazným odrostem jsem měla spuštěné na prsou, vyhublou postavu jsem schovala do dlouhého šedého svetru.

Na recepci stála mladá usměvavá sestra, nejspíš si nepřipouštěla k tělu stav jejich pacientů. "Jak vám mohu pomoci?" Optala se laskavě.

"Meg, ti jdou za Harrym," zavolala na ni sestra procházející po chodbě, na tváři ten samý úsměv jako její kolegyně.

"Za panem Stylesem, tedy," Gemma přikývla, "Jenny, zaveď je tam. Přeřadili jsme pana Stylese na osmičku."

Procházeli jsme depresivní chodby sanatoria uměle vyzdobené impresionistickými malbami, které měly ponuré atmosféře dodat trochu života. Chodit tady každý den, tak se asi zblázním. Pokud je to ještě možné.

"Harry, máte tady návštěvu," otevřela sestra široké dveře a pustila nás dále. Pokoj na rozdíl od chodeb působil příjemně. Světle modrou barvu doplňoval bílý nábytek a vůně čerstvě převlečeného ložního prádla. Na konci byla velká okna do roztáhlého parku, kterým na dokonalosti kazily pouze mříže.

U těch oken seděl Harry a hleděl do zahrady. Když jsem ho viděla naposledy, ani nevěděl, že jsem tam byla. Nedokázala jsem mu přijít na oči po tom, co jsem mu provedla. Všechno to byla moje vina. Neukázala bych se ani dnes, kdyby mě Gemma o to nepoprosila.

"Ahoj, Harry," přistoupila k němu jeho sestra. Pomalu otočil hlavu a nechal se obejmout. Tiše jsem je za Sebastianem pozorovala. Vypadal tak zranitelně. Jeho dlouhé vlasy byly fuč a podivný úbor, který měl pod županem, připomínal pyžamo.

Gemma od něj poodstoupila a Harry se otočil, na nás. Chvíli to vypadalo, jako že se snaží rozpoznat, kdo se za Sebastianovým ramenem schovává. Zrak, ale ani paměť nezklamaly. "Berry," kývl mi hlavou na pozdrav a otočil se s nezájmem zpátky k oknu.

Tiše jsem mu automaticky odpověděla a chvíli sledovala jeho nezájem. Kdysi jsem v něm vzbuzovala nejrůznější emoce, od vzteku až po chtíč. Dnes ale jako bych pro něj nebyla. Neexistovala. Nejsem nic. Jen někdo, kdo ho málem dovedl ke zkáze.

"Počkám vás v autě," zamumlala jsem za Sebastianem a rychle opustila místnost.

Nemrzelo mě, že jsem ho vůbec nezajímala. Byla jsem ráda. Nezaslouží si, abych se v jeho životě ještě někdy objevila. Je čas odjet, a to ještě dřív, než se vrátí.

------------------♥

Když vy jste si tak psali, že chcete vědět, jak to dopadlo! A mě tak svrběl můj spisovatelský prstík... Takže mám pro vás dobrou zprávu: Harry i Berry žijí a jak se dá očekávat, oba to poznamenalo. Pár rychlých faktů -> B&H se dostali ven, Berry požár uvedla jako nehodu a zastala se Stylese, jelikož si přijde vinna,  Berryin otec zemřel, Harry se dostal do sanatoria (teď tam bude tak druhým rokem), Berry se rozhodla se odstěhovat pryč.

Špatná zpráva je, že jsem se nechtěla moc rozepisovat, protože, jak jsem zjistila, jsem docela změnila styl psaní, nebo se spíš až tak nedokážu sžít s Berry. Což je smutné, a tak nic ze série Drown už asi neuvidíme. Měla jsem psaním tohoto epilogu chuť napsat třetí řadu, ale psala jsem to, jako by Berry byla úplně někdo jiný. Takže se do toho raději pouštět nebudu.

Zdar a sílu, snad jsem vaše touhy uhasila.

NOVÁ POVÍDKA https://www.wattpad.com/409764808-blue-h-s-one-%E2%99%A6

Drown: What now? [Harry Styles, a.u.]Kde žijí příběhy. Začni objevovat