Lepas je abang aku blaaaa....mulalah diorang buat baik dengan aku sakit pulak hati aku nie tengok...aishhhhh...hanya tuhan je faham perasaan aku tau tak, aku bercerita kat nana...tapi aku pelik nana langsung tak respon,
Woiiiiii....Effa: asal ni aku tengok kau asyik termenung je sejak abg aku datang kelas asal hah???
Aku tau yang si nana ni suka kat abg darwish...just dia tak ceritakan je...kat aku pun dia tak cerita...aku tau pun masa tu nana tertggl dairi dia kat rumaha aku time dia datang rumah aku...aku pun apa lagi baca la dairy dia dari situ & sejak tu aku tau yang nana suka gila kat abg aku...cuma abg aku je yang bangang yang dekat ada tak nak, nak kan yang jauh, yang jauh tu nak ke tak kat abng aku ni...mestilah nakkan orang kacak kot...hehehe...Nana: mana ada lah kenapa ni....
Adrina: jom, kantin lapar la tadi aku tak sempat sarapan sebab aku bangun lewat. Jom la
Marsya: ye la jom la guys aku lapar jugak ni...
Maisara: malas la aku dah kenyang mkan mama aku masak tadi...
Bella: aku pun sebab aku sempat tadi sarapan kat rumah tadi mama aku masak nasi lemak sedap...hehehe...
Maisara&bella: tapi takpe kitaorang teman kau beli and makan okay...
Marsya&adrina: thanks guys...sebab tu aku syg kmu semua....
Effa: aku deit tapi takpe aku temankan jugak okay...
Nana: jom aku pun lapar ni....aku dengan kawan2 aku pun pergi ke kantin...biasa kantin bising dengan suara budak2...
Tetiba aiman datang kat aku....
Aiman: ef aku nak cakp sikit dengan kau boleh?
Effa: em cakap la...
Aiman: tapi sini ramai malu aku....
Effa: ishhh dia ni...dah jom....
Skip
Aiman: kan mama papa kita kenalan baik, aku takut klau....(senyap)
Effa: asal senyap cakap la alahai kau nie ap la yang kau duk fikir cepat la cakap. Kawan2 aku tengah tggu tu kan apa plak diorang cakap tak pasal2 ada gosip pulak pasal kau dengan aku...
Aiman: kalau...(senyap lagi)
Effa: kalau apa!!!!(bentak)
Aiman: kalau kene paksa kahwin
Effa: hah??????
Aiman: maksud aku, aku takut aku kau dijodohkan diorang cam ne????
Sedih pulak aku tengok muke si aiman ni..maklum la sejak jumpa tima dinner tu hubungan aku dengan si aiman ni dekat jugak la...Effa: kau ni banyak sangat tengok drama....and satu lagi kau bukan crush aku la aku tak minat pun...klau dijodohkan aki tolak habis habisan la...apa la kau ni...
Tetiba muka aiman yang monyok tu berseri semacam je...Aiman: thanks ef aku tau kau sayang aku sebagai kawan tak macam kawan aku cakap yang kau suke aku....sebenarnya kan....tapi sebelum tu kau janji dengan aku yang kau tak cakap kat orang lain yang apa aku nak cakap nie.....sebenarnya aku suka sepupu...dah lama aku suka dia tapi dia macam tak layan aku je...tengok pun tak...ke dia dah ada bf(boyfriend)
Effa: what!!!! Kau suka marsya...
Aiman: weiiii!!!! Slow la sikit aishhhh kau ni memang nak kene dengan aku kan...kan tak pasal2 makan pelempang aku harap kau perempuan je..tapi jangan risau aku bukan dayus nak buat cam tu...janji tau rahsiakan....
Dia bla cam tu je tggl aku sorang sakit pulak hayi aku....aku pun pergi kantin tapi bff(best friend forever) aku dah tak ada, aku balik kelas...dan belajar macam biasa...
KRINGGGGG!!!!! KRINGGGGG!!!!
Wei asal aiman cari kau ef...
Bella tanya aku....Effa: tak ada hal penting pun
Bella: okayyy....we cau lu papa aku dah datang...
Marsha: kau tipukan kat bella asal dia cari kau
Aku dah pelik dah dengan marsha jangan2 dia pun suka kat aiman tu tah(bisik dalam hati)..
Aku pun jawabla xda bnde penting pun sungguh aku tak tipu....
Hari ni aku dengan darwish balik awal sebab tak ada kelas petang dibatalkan....kami pun jalan sma2 keluar sekolah...wei ef.... nana, marsha, maisara, dan adrina tegur aku....
Kami balik dululah papa dah datang jwab pun serentak apa la diorang ni...okay hati2 okay bye....bye jugak apa2 roger okay....okay balaskuSkip
Mama lapar la jerit abang darwish, lapar kejap ni dah nak siap ni dah2 wish dan yang lain naik mandi solat zuhur lpas siap turun makan kkk...sorry hari ni mama tak leh teman korang mkan sebab mama ada meeting kejap lagi, papa pun tak ada dia pergi jumpa klien, abg danish dia pergi hang out dengan kwn dia....okay mama...aku, abg wish and adk pun salam dengan mama...
Lepas mandy dan solat kami pun trun makan....
Lepas makan abg wish sambng study, adik pun study aku apa lagi tidurlah aku yg paling malas study....Kkkkkk guys bab 6 sampai sini dulu soryy banyak typo harap korang ske okay....plis follow saya okay dan komen
YOU ARE READING
Dia Bukan Crush Aku
Romance"Effa bangun kau taknak pergi sekolah ke apa haaaaaa" laungang mama dari bawah mengejutkan anak bongsunya itu... "Aishhhhhhhhh apalah mama pagi2 buta ni memekit jerrrrr"mama langsung xfaham aku