bab 28

140 1 0
                                    

Fikir punya fikir akhirnya aku dapat tau apa jawapannya ye aku pasti yg aku dh jatuh hati kat mamat ye la....klau nak tau mamat tu jugak encik tunang aku aka bakal laki aku....okay fine aku kene pastikan perasaan aku dulu dia kan hensem mesti ad kekasih hatikan, kan tak pasal2 aku mkn hati macam kes zhe han ingat kan kes tu......

Wahai pembaca seklian sis mlas nk buat flashback korng byg sendrilah flash back dye mcm mne korng punya ske okayyyyy...tq tau...jngn marah...

Skip

Lpas je kjadian tu aku balk sebab aku kan doktor mane boleh tggl lelama kesian pesakit aku.....yayayaya
Hari2 aku kembali sibuk mengalahkan menteri besar...hehehe....

Pejam celik pejam celik aku nak nikah dh tggl beberapa minggu je lagi....so mama sroh aku balik malaysia tapi sebelum tu pihak hopistal tmpat aku kje bagi aku cuti sebulan wo kau tau yg tu aku pelik macam tau2 je aku nak kahwin ishishhhh mnd tu masih pelik tapi malas nak peningkan kepla hotak aku tpi yg buat aku terkejut lagi rupa rupanya si encik tunang aku ni kje kat satu negara jugak ngn aku so hari tu aku balik sesama dengan dia.....

Effa p.o.v

Ishhhhhhh... mane la Mr.Tunang nie aishhhh tadi cakap 15 minit ni dah setengah kot tunggu flight dah la setengah jam lagi aishhhh pening kepala aku....
Tetiba ada tangan yg sentuh bahu aku, aku pun apa lagi tarikh tangan yg sentuh bahu aku lpas tu tumbuk perut dia..

"Auchhhhh!!!!!!"... lelaki tu menjerit tapikan macam kenal je suara menjerit tu... time laki tu brdiri tegak and tengok aku, aku terkejut gegila plus perasaan bersalah sebab yg aku tumbuk tu Mr. Tunang aku aku pun apa lagi terus mintak maaf....

In the same time lelaki yg berkot semua tu terus tangkap aku sebab aku try pegang aku and siap tnya Mr. Tunang nak buat apa kat aku sebelum aku ditarik dengan kasar Mr. Tunang aku ni menengkin kat org yg pegang aku tadi aku ada la usha kit muka si Mr. Tunang aku series aku cakap muka dia merah gegila dol macam buah tomato takut aku di buatnya....akibat tengkingan mr. Tunang air mataku tetiba je tumpah aku pun tak tahu kenapa aku menangis nak kata pergelangan aku tu sakit tak lah sngt tpi sakit la jugak tipu la kalau aku ckap xsakitkan...

Mereka pun lepas aku time tu jugak aku berlari ke arah mr. Tunang aku and peluk dye klau korng nk tahu sebelum ni xde yg berani pegang or peluk or sentuh aku sesuka hati diorng sbb aku nak just suami aku je yg boleh buat semua tu tpi kecuali papa papaku along angah and adik aku la peluk aku selain diorg mmg tak ada lah....

End p.o.v

Skip

Bile ingat2 balik apa jadi serius aku malu gegila,
Tapi aku happy la sebab dia x marah aku pun sebaliknya dia ckp aku mmpu jga dri aku and percayakn kat aku klau aku mmpu jge dri aku and in sya ALLAH x crang like perempuan lain

Skip

2 minggu kemudian

"Effa", nana pggil aku woi effa kau serius ke kahwin tanpa cinta kot...
Biarlah aku pun nak merasa brrcinta lepas kahwin and aku dpt lepaskan dri aku dari mama yg asyik tnya bile aku nak kahwin and aku bebas...

"Effa kenapa kau lain dol kau tak macam dulu dh kau berubah sejak belajar kat korea knp ke aku ad buat salah kat kat kau klau slh aku aku mintak maaflahh",ujar nana....ishhhhh kau ni asal sedih kau sepatutnya happy aku nak kahwin dol xde kau xde salah pun ngn aku aku rasa aku sme je perasaan kau je kot dah la okay...aku hadiahkan sebuah senyuman yg paling cantik tuk nanA...
Dah la lusa aku dah nak kahwin kau tau aku berdebar sesangat zheng zheng hen cin zhang...

Nana: aishhhh....wo zhe tau....

Skip

"Effa",laung alongku....ni tukng makeup dh smpai kmu siap mndy semua xlgi,

"Dah along kjp ef bukak pintu",ujarku lagi..

Hai ouh jdi ni la pengantinnya wah cantik nature awak nikan untunglah sape kahwin ngn awakkn....aku just senyum je...ouh btw my name aileen and you???

Ouhhhh...hai my name effa so we can start now or......

Okay start know......

Beberapa jam kemudian aku dh siap di make over kn and pkai bju semua... majlis aku kat hotel semuanya pihak lelaki yg urus sbb dia yg nak buat semuanya so aku ikut je la....pgi aku nikah malam aku sanding.....

Mcm mne dah siap ke belum ujar mama, mamaku and nana yeahhh....
Effa jom selfie and ambik gmbr....jom aku dh lme x selfie nieee....

Wahhhh cantiknya adik kite ngah adikkn jom selfie hehehe ujar along so selfie la sakan sorg2 yg pling bnyk ngn kkak2 ipar aku sape lgi klau bukn nna and kk QQ and adik aku si daniel mklum la kn hensem skrg....

Skip

Aku dduk di samping mama and mamaku and kkk2 iparku hehe...jntung aku mcm nk tercabut dollll debar punya psal...

Macam kamu dah siap ke Tengku Aryan Ashraf Ho bin Tengku Hashim Ho...

Dah tok sya dh sedia....okay baik lah kite mulakn ye..

Skip

Lpas je lafaz akad nikah dalam masa setengh jam status telh pun bertukar and sah mnjdi isteri kpd Tengku Aryan Ashraf Ho....

Okay lah guys dh siap dh tuk bab ni tggl beberapa bab je lagi dh habis harap korang ske kkk soryy bnyak typ okay..



Dia Bukan Crush AkuWhere stories live. Discover now