Assalamualaikum semua hehehe...okay takpayah nak knlkan dri sngat la kan sebab sy rasa semua dah kot sy, klau sapa2 yg xknl sy tu mmg ashhhhhh.....hehehe...okay baiklah kita mulakan majlis kita party kita dngn al fatihah manakala bgi yg bukn muslim berdoa ikut kepercayan masing okay......ucap si shahir bekas ketua kelas ibn sinar kelas aku dulu dia mmg xubah2 perangai still sama kuat perangan perasan hot semua la tapi dia mmg popular pun kat sklh spelah yg tak knl si shahir ni atlet sklh kot hehehe...
Skip
Tetiba ada yg menjerit panggil nama aku, terkejut jugak aku untung xde sakit jantung tak tngk pun aku tau spa, sapa lagi klau bukan si bella, yg bernasid baik tu mujur satu dewan xdengar just meja yg aku duduk je dengar reaksi si yayan pulak dengan muka blur tpi aku perasan jugak yg mata si yayan xlpas dri bella...cara pandang dah tahu mesti dia syok kat bella apa org cakap cinta pandang pertama katakan....
Woi bella kau ni asal lama xdengar cita hah pergi mana ke kau dah kahwin dah klau dah just tggl aku jela yg tak kahwin ni, ye la kan adrina mmg awal2 dh kahwin dah ad anak pun marsha pun dh kahwin, angah aku, along aku, maisara, dan nana...
Emmmmm tak lahhhh oiiii....kan aku pernah cita kat kau dulu xkn dh lupe kot(mnjerit kat tpi effa tpi xjrt kuat sakit tpi blh bt skit teling la)
Woi cakap tu tkyh la kuat sngt skit dil tlinga aduhhhh la.....marah aku....
Hehehe sorry la babe...
Crita yg mna bnyk sngt cite kau aku pun xingt...Ishhhh kau sjekan yela2 okay...mama aku ckp yg aku dh dijodohkn dri kecik aku pun tak tahu sape laki tu thats why aku tk pernah terlibat dngn lelki lain sbb mama aku dh warning kat aku, senarny aku tak knl pun spa laki tu, but aku redha je aku just anggap yg dia tu jodoh terbaik tuk aku and aku pun harap la yg kllki tu x fall in love ngn puan lain or dh ad gf klau x kcian la aku macam cite novel2...terng si bella panjng lbar.....
Oooo...abis takkn mama kau tak kasi gambr or pergi jumpa tuk berkenalan kot...dh kau ckp yg korang xknl stu sama lainkan...ni ap cer pulak....
Mmg ad tpi aku yg taknak buat jadi kejutan tuk aku nnti kn aku dh ckp yg aku rdha je.... aku tak kesah la klau laki tu xhensem ke gemok ke kurus ke yg penting hati baik, jaga aku, jadi iman aku, tanggung aku, and terima aku jap xketinggalan bimbing aku tu pon dah cukup untukkkk aku....
Skip
Lepas je si yayan hantar aku blik, aku masuk je semua org berkumpul kat ruang tamu tak tahu pulak yg mama and papa balik malaysia, tetipa suara garau papa and papaku bersuara, suruk aku duduk sebab ad benda nak dibincangkan....
Papa: Ha(papa kndung effa and daniel) kau nak start dulu ke aku dulu??
AKU DAH CUAK SENARNYA APA LA YG PAPA NK SAMPAIKAN AKU TENGOK ALONG, ALONG ANGKAT TNGN MNUNJUKKN DIA TK THU APA2 BEGITU JUGAK DNGN ANGAH AND DANIEL...PAPAKU: Kau la yg start dulu.
Papa: Okay tujuan perjumpaan keluarga hari sebenarnya mmg ad kene mengene dengan ef, ni pasal future ef. Effa ingat tak hari tu ef ckp kat kami yg ef serahkan j9doh ef dekat kami and biar kami cari and buat keputusan, ni papa nak tanya kenapa ef tak cari sendiri kan ef belajar kat korea tak kn xberkenang satu pun mamat korea kat sane?
Effa: Ouhhhh...pasal ni ke!! Ingtkan ap tadi....ef xde masa nak layan semua tu yg ef tumpukan pelajaran sebab ef kan ambik 2 kos jadi masa tu terhad sesangat thats why ef sruh mama, mamaku, papa, and papaku yg carikan....effa akan terima semuanya pilihan yg yours chois for me...
Mama: Habis klau cam tu asao ef tolak yg kami carikan dh 4org ef kenapa?
Effa: Sebab xkefahaman and lngsung xde kerasian mama sorry mama
Mamaku: Dah2 bulan depan ef blk mlaysia and jumpa dengn cp9n seterusnya okay...
Effa: Erkkkkk(mengeluh) dah la mama ef letih la...asyik ulng alik je...mcm ni je la....ef buat keputusan yg ef terima semuanya xkesah la yg penting klau mama rasa dia ni blh jaga ef, jadi iman tuk ef, mampu sara ef and cukup ciri2 tuk jadi suami tuk ef...tu dh ckup....okay
Parents: okay la klau macam tu....
Skip
Morning mama ujar ku mari la dduk srapan ef dh siapkan srapan ni...
Ehhhhh...awalnya anak kesayangan kita bngun hari ni kan ujar papaku and mamaku....
Effa: Mamaku mama ef kene blk dh nanti tengah hari penerbangan ef sbb ef ad emergency kat hospital....sorry x blh lama2.....dah la along, kak long, angah, kak ngah and adik duduk la mkn ni ad westem and tak westem korng pilih la sendri effa nak naik atas kemas...okay.....assalamualaiku...sedap ke xsedap ke makan jngn nk mmbazir marah ku kat siblings aku and kakak2 iparku hehwhw....(acah2 marah je)
Kkkk la guys sampai sini sorry bnykk typo hope korng suka kkk.....
YOU ARE READING
Dia Bukan Crush Aku
Romance"Effa bangun kau taknak pergi sekolah ke apa haaaaaa" laungang mama dari bawah mengejutkan anak bongsunya itu... "Aishhhhhhhhh apalah mama pagi2 buta ni memekit jerrrrr"mama langsung xfaham aku