bab 24

107 1 0
                                    

Hari ni hari yang mendebarkan, sebab hari ni, hari aku first day untuk jalankan tugas aku sebagai seorg doktor tapi belum dapat gelaran tetap lagi just doktor pratikal...mintak2 la aku lulus and berjalan dengan lancar selama aku sebagai dktor praktikal di hospital ................(korang rekalah sendri okay) selama setahun tapi aku dengar la kalau pretasi aku baik aku tak payah tggu sampai setahun tuk lulus just tggu beberapa bulan je terus dapat pangkat doktor so aku mmg akan fokus gegila sorry effa tak leh nak layan skyp korng....

Tapi ada cerita sedih cerita dia aku berpisah dengan semua kawan baik aku ad yg kne pratikal kat kg pendalaman, ad jugak kat hospital lain....tapi banyak luar bandar just aku je dapat kat seoul bandar la kan...

BEBERAPA BULAN KEMUADIAN...

YEAHHHHH....AKHIRNYA AKU BERJAYA DAPAT MENAMATKAN TEMPOH MASA TUK DOKTOR PREKTIKAL AISH AKU DIKIRA ANTARA ORG YG BERNASIB BAIK SEBAB kawan aku yg lain kne tggu setahun....sebelum aku bertugas aku diberi cuti selam 3hari dlm masa tersebut aku just goyng kaki je and tdr je selama tiga hari pastu bermulalah kerjaya aku sebgai doktor...selama aku jadi doktor aku kenal sorng mamat ni mula dia serius macam artis korea handsome gila first day aku jejak kaki kat hospital ni dia yg jadi bff baru aku huhuhu...dia mmg ngam gila la ngn baru knal tapi kwn dah macam knl 10 thn kita orng klau org luar tngok msti ckp aku ngn dia ni kapel so aku tapi tak pun sebenarnya nama dia rayyan tapi just aku je pggil dia yayan mnja tak bunyi dia, manja kan huhuuu....

Aku dengan yayan memang beruntung sebab aku selalu kene shif sama dengan dia thats why kitaorang rapat gegilA hehehehe....sampai ad yg jeles dngn aku and yayan...aku kawan dengan yayan sebab dia ni baik pandai pujuk aku ouh ye dia sebenarnya senior aku dia tua aku setahun dari aku....yg paling best yayan pandai masak heheh...dia masak mmg sedap...semua masakan dia pandai dari mlaysia, cina, jepun, sampailah korea...kadang2 aku tanya jugak asal dia jadi doktor kenapa tak jadi chef je...
Dia just jawab yg parents dia marah sebab kerja memasak just tuk perempuan....
Lagi satu rumah aku ngn yayan tak jauh just bersebelahan je hehehehe....aku rasa kalau aku laki dah lama dduk serumah harap perempuan je....yayan selalu datang umah aku masakkan tuk aku sbb aku ad bgi kunci pendua kat dia sebb dia tahu yg aku kurang pandai dlm bb memasak hehehe....

Skip

Effa kau shif ap minggu ni?? Aku shif malam asal tanya kau nak masak mkan malam tuk aku ke , cun ah camtu sebab letih la asyik mkan ramen je hari2 naik loya kot tekak aku...

Kau ni kan bb makan no1!!!! Biarlah sapa sruh kau masak sedap tapi klau berat aku naik aku salah kan kau tau tak...

Yayan aku ingat nak balik malaysia sebab aku dapat email dri kwn seklh aku diorg ajak reunion and boleh bawak org luar kau nak join alang2 tu aku bawak kau jumpa parents aku, kau kan dah bawak aku knl ngn family kau ni la time pulal bawak kau knal family....

Emmmm.... aku okey je...tapi bilA sbb kan sekrag kne buat cuti awal2 kau tahu la kan....yeyeye aku tahu jawab aku pulak....

Yayan aku tanya ni kau ckap kau dah ditunang kan dri kcik sapa prempuan tu aku nak knp jgak....

Aku tak knl pun asalnya mama aku sruh jmpa tpi aku malas biarlah jadi rahsia sampai dinikahkan...aku akan trima, syg and cinta kat bakal bini aku tu tak kesah la dia hudoh le gemok ke atau apa2 je la aku trima dengN hati trbuka sbb aku rasa baik mama aku yg urus sbb ibukan dia tahu apa yg terbaik untuk kita....aku tak ksah ap org luar ckp kat aku ckp bodo ke apa yg pentng ni hidup aku bon hdup diorg and ni pilihan aku suka ski hati aku la kan...

Emmmmm betul aku sokong.......

Guys nak tahu yayan ni org cam ne kan nnti sy akan post gmbr okay bila di akhir bab huhuhu......kkkk la sampai sini dulu okay sbb ltih dah typ ny heheh sorry bnyak typo sory jgak klau tk best harap korng sdi baca huhu

Dia Bukan Crush AkuWhere stories live. Discover now