Aku terkejut bila nampak zhe han kot bukan dia je semua family dia ad ala mak hai apa la nasib sedihhhh...tpi aku terpandang satu gerangan manusia macam aiman tapi tak kan dia kot....Tetiba je aiman pggil aku dengn nana and marsha al maklum la marsha kan sepupu aku....kwn2 aku yg lain semua pergi holiday dah dengan family diorng...
Okay now i understand sebenarnya ni adalah percutian besar besaran tuk mengeratkn hubungan kata kan....tiba tiba ad yg tengor kita org siap cakap sekrang dh masuk solat asar so lebih baik kita pergi masjid and solat....aku cam kenal je suara tu time aku pusing je aku nmpak abg first aku al maklum la abg aku dh blk u dia sbb tu xjumpa dia aku pun lari la kat dia siap peluk cium lagi dh mcm pasangan nmpk klau org xknl aku tengk....Skip
Wait baru perasan yg aku nampak zhe han ambik wuduk semua family kot..yg aku tahu abg suling dia je masuk islammm.....zhe han perasan aku tengok dia...so dia datang kat and cakap....
Zhe han: Erkkkk, wo zhe tau ni cai sian se me( sya tau apa yg awk lgi fikirkan) ha you wo men xi pai sheng yi shia kuo hou wo ken ni shuo ( dengan kita solat dulu nanti sy ceritakan semua)
Aku hanya mampu anggup jer...Lpas solat kita org gi check in hotel rehat2 sebb malam tu aktiviti bebas suke aty nak buat apa...aku abg2 aq nana marsha aiman zhe han and 2 org adik zhe han...nak kuar nak tengik suasana malam katakan yg lain pilih rest diorng kasi kita org kuar sbb ade abg aq yg suling tu ikut....
Skip
So kita orag pecah la nana ngn angah along ngn 2 org adk zhehan marsha dengan aiman...aku dengan sapa lagi kalau bukan zhehan....aku tagih janji dia yg petg tadi...
Effa: shuo ba(cakap la)
(Okay balasan sy tulis dlm b.melayu sebab xlarat nak translet nanti)Zhehan: Ouh....okay kau mesti terkejutkan...sebenarnya macam ni seperti semua org tau kalau along aku masuk islam and nikah kan...start dari tu aku tertarik dengan islam...sejak dari tu aku beljar semua pasal islam tpi aku start dngan yg asas la dulu like puasa, solat 5 waktu dan adalah lagi....tanpa pengetahuan aku mama papa masuk islm sama2 tnpa pengetahuan along aku and adik2 aku diorg masuk islam sebelum along aku mask islam lagi diorg rahsiakan sebab takut anak2 dia tak leh trrima yg mak ayah diorg ni tukar agama...semua terbongkar bila aku and 2 org aku ni cakap nak masuk islam alhamdulillah ALLAH bagi hidayah dan cahaya nur kepada aku and family aku....btw( tetiba han hulur tngn nak berslam tapi dia lapik la tngn dia sebab dia tau meskipun aku and semua kwn aku ni tak pakai tudung tapi kitaorang still pentingkan agama jugak klau ad yg tny aku and kwn2 aku asal tak pakai tudung ak ckap la yg aku blum ready nak pakai sbb aku nak pakai tudung dengan hati yg ikhlas bukan kejap pakai kjap buang klau macam tu baik tak yah pkai...buat malu kaum hawa ang agama je....) and nama islam aku ahmad aeril amsyar bin ahmad afif aziz( tu nma ayah han dlm mlayu and aku lpa ap nama bapak di lm b.cina soryy)...
Effa: Oouuuhh... time tu aku menangis masa dengar dia cerita sebak hati aku bila dengar cerita si han nieee.....(start bab ni sy akn pggl han dengan nama mlayu di aeril tak pun amsyar...maaf buat korg kliru)
Sebab betapa besarnya kuasa ALLAH...Amsyar a.k.a han yau knp aku mnangis so dia pujuk la tk yah la nangis sebab aku tak ske tengok kau nangis...aku rasa ni time sesuai aku cakap ni kat kau kut aku tak nak aku menyesal kemudiam hari...
Effa: Kau nak cakap ap cakap la....
Amsyar a.k.a han: (pejam mata sambil cpt) aku sebenarnya ske kau cinta kau time kau gemuk lgi aku tk kesah kau gmuk ke kurus ke yg pasti aku syg gile2 kat kau...ingt tak time kau ckp kau ske aku, time tu sku llaki pling happy sbb otg yg aku ske ni pun ad perasaan yg sama kat aku....kau kan tau klau aku ni sbye ngn angh kau tpi aku sruh papa aku mohom nak lwatkn sethun semata mata nak dduk sklas ngn kau nk tngok kau syg kau semua....tetiba han keluarkn kotak cincin caople siap ckp will you be my first and last love....aku tkut bnd akn berulng aku pun ckp give time tu thinksss....
Aku tau kau takut mnd yg jadi hari tu berlaku lagi....aku mintak maaf sngt2 tpi kalau kau tak ske its okay i understand...aku akan tggu kau sampai kau dh ready okay....Sebenarnya aku happy gile kau tau bile si amsyar a.k.a zhe han nembak aku hahahaha keluar dah b. Indonesia aku hehehehe.....tapi kita kene lah jual mahal sikit....huhuhuhu...zhe han thanks bgi aku masa tuk berfikir....
Skip beralih kpd nana and angah a.k.a darwish
Darwish: Nana aku nak tanya kau satu soalan boleh tak????
Nana: Tanya la wish sejak bila kau nak tny kau mintak izin ni plik betul...
Darwish: Erkkkk soalan aku peribadi sikit sorry erkkk.....kau dah ad boyfriends..klau tak ad mesti ad crushkan ce cerita kau kan kwn adk aku effa kawn dia kwn aku jgak...
Nana: Tak ada bf tapi ad crush dia dh abis sekolah baru je abis spm beberapa hari yg lalu....aku pun tak tahu nak ckp mcm mane nnti aku dh tak dapat tngok dye ckp ngn dia rindu beb hehehe...sorry teremo plak...
Darwish: Ouhhh aku ad bnd nak cakap ni.....sebenarnya...(tetiba ad org call nana)
Wish jap aku nk angkat....Hai, ash asal tetiba kau video call lak tak pernah2 pun...nana aku ad mnd nak cakap and aku serius sbb aku taknak menyesal kemudian hari time ni wish pun ad kirenya sebagai saksi la ash ni kn classmate dia wish pun tahu klau ash mmg minat kay nana dh lama...aku ashraf alif nak bgitau kau senarnya aku suka kau dah lama aku crush dekat kau tapi aku takut kau tolak aku...skrg aku dh tk lesah semua tu yg penting kau dh tau ap yg aku rasa......
Kkkkk sampai sini je dulu kkkkk mesti korng tertanya tanya kan
Harap kotg ske, sorry bnyk typo and tolong vote and follow sy okay...btw selamat menyambut bulan ramadhan bagi yg muslim semua.....in sya ALLAH bulan puasa nnti sy try buat 2 bab sekali gus in sya ALLAH.......
YOU ARE READING
Dia Bukan Crush Aku
Romantizm"Effa bangun kau taknak pergi sekolah ke apa haaaaaa" laungang mama dari bawah mengejutkan anak bongsunya itu... "Aishhhhhhhhh apalah mama pagi2 buta ni memekit jerrrrr"mama langsung xfaham aku