Sudah lah korang gi la keluar effa nak tdr tapi seblum tu janji jngn pernah cite apapun dekat siapa pun okay janji tu dengan....
Semua: JANJI
Tapi ef sekarang dah okay dah, dah la gi keluar.....
WAITTTTTT!!!!ESOK SEKOLAH TAPI TAK BELI PUN BARANG ALONG MACAM MANA NI!!!!!!!
Adrina: Apa guna jadi bfff kalau kitaorg tak blikan tuk kau...
Bella: Entah kau aku siap tempah, bayar and gosok dah bju pengawas kita tau....
Maisara: Aku siap dah kemas barang keprluan kita lagi nak sekolah esok...
Marsha: Dah semua buat dah takde tggl tuk aku, kkkk la aku buat sarapan besok amacam okayyyy.....peace
Effa: Serius ke ni asal aku tak thu tq baby2 aku sekalian korang is my bfff till jannah la macam ni...hehehe tapi pasal duit kaurang mintak kat along okay...
Along just buat derk je aku tau mwsti dia ckp aku jugak yg kene...hehehe
Bella: Takpayah kitakan kawan kitaorg halalkan semua...hehehe...
Dah la tdr semua mlm ni 6 org atas katil aku hehehe...biasa la kan......
Skip
Woi cepat la lewat dah ni dah la first day sekolah dah la pengaws woiiiii.....jerit si maisara....
Effa: Bising ah pagi2 nie....
Skip
Aku and geng aku berjalan seiringan masuk sekolah semua mata tertuju pada kita org....biasa first day sekolah perhimpunan pagi sangat membosankan cakp pasal disiplil la apa la ahhhhhh.....mampu jerit dalam hati je.....huhuhu....
"Okay la sampai sini je perhimpunan hari ni ingat kembali pesan saya okay...saya serahkan majlis kepada pengawas yg bertugas." ujar pengetua...
Pengawas: Okay terima kasib kepada puan pengetua kita atas ucapan beliau sebentar tadi....okay disini ad beberapa pengumuman perhayian kepada semua pengawas sekolah pada hari ketiga persekolahan akan diadakan perjumpaan pengawas tempat perjumpaan akan di umumkan pada hari tersebut sekian terimakasih.....
Skip
Semua dah masuk kelas aku pilih duduk depan sekli almaklum la nak belajar katakan....
Tetiba pulak lah si shahir memekak wewe aku dengarkan cgu faiz jugak yg akan jadi guru kelas kita aishhhh memang best la huhuhuhu...
Time tu jugakkk....
Cgu faiz: Yes betul tu korang suka tak ke tak ske...
Students: Mestilah ska cgu...
Mei ling: Cgu kenapa pakai kaca mata hitam...
Cgu: Ouhhhh cgu sakit mata thats why pakai....
Tetiba nana bersuara PENIPU!!!!
Semua terkejut sbb sebelum ni nana tak pernah pun cakap mavam tu semua tak caya....
Cgu faiz dah melangkah keluar kelas tapi disekat oleh si nana ni....Nana: abg, abg gi mana selama ni hah...selamt cuti hari tu pun abg tak da abg dh sayang nana ke...(jngn lah tggl nana papa and mama dah tgglkan nana tkkan abg pun tgglkan nana..kakak taktahu ke mana sekrang abg pulk...)(cakap dalam bahasa cina)nana just mampu nangis je....
Abg faiz pun peluk nana, nana maafkan abg ye, abg janji tak tgglkan nana, you know right i just have only two sister only in my life...abg takkan pernah pun tggl adik kesayangan abg nie....
Aku mendekat kat diorg nana kau jangn la sedih akukan ada family aku pun dah anggap kau family kita org abg faiz pun..
Abg faiz aka cgu faiz pun peluk aku jugak kiranya tiga org ni peluklah macm semua masalah and ap yg nana simpan dalam hati dah terluah....akhirnya semua org tahu yg cgu faiz tu abg nana...huhuhu....Skip
PDP berjalan sperti biasa bgitulah hari setrusnya...hari persekolahan dah berlangsung 2hari fah hari ni merupakan hari ketiga sekolah pejumpaan pengawas berlangsung di dewan tujuan perjumpaan ni bagi membahagikan tugas yg telah disandang dulu oleh senior2 untuk diserahkan kepada junior...aku memegang jawatan sebagai setiusaha and aku telah serahkan jawatan aku kepada junior and memasang pin jwatan tersebut kpda yg layak....
And semua berakhir tepat jam 4:30 petang aku pun dah mulai letih....siap tdr dalam kereta....Cuaca hari ni memang panas sampaikan aku berendam dalam tab bilik air aku berjam jam...hehehe
Skip
Mama....pgglku....ye syg kenapa...
Papa: Effa dah ready ke spm....angah mggu depan keputusan dah keluar so how....
Angh: erkkk....entah angah abiskan dulu study kat sini lepas tu baru fikir nak sambung mana...
Effa: Eleh cakap lah angah tggu nana kan senang abis cerita....
Papa and mama just gelak je tengok telatah anak mereka...
Mama: Angah btul ke angah and nana ada something??
Angah: Kenapa mama, mama tak ske ke?
Mama: Ishhhh kamu ni kesitu pulak mana ad tak ske lagi suka adalah mama dah anggap nak and adik beradik dya macam anak mama sendiri betul tak bang..papa just anggup je.....mama pun ada pasang niat sebnarnya nak jodohkan kamu dua org....tpi dah suka sama suka macam ni senang la kje mama..
Angah: Hah???? Tapi biarlah kami abis belajar dulu tak macam ni biar nana abis sekolah dulu mama....
Mama: Yela lepas abis sekolah tunang okay.....no bantahan....
Skip
Hari yg ditunggu tunggukan dh tiba iaitu hari keputusan spm keluar abg aku memperoleh straight A+....
So disebabkan angah dapat result yg memuaskan mama and papa buat majlis kesyukuran kli ni mamaku and papaku balik ke malaysia nak raikan jugak....Daniel: Mama papa dah sampai.....mama apa khabar sambil peluk mama....
Papa: Aikkkk... tanya mama je papa nie....tak tanya
Daniel pun lpaskan pelukan and peluk papa pulak.....
Kebetulan hari keputusan spm kwluar jatuh hari cuti sekolah blan 3 so cuti seminggu....
Skip
Adrina kau dah raady ke hah??
Adrina: In sya ALLAH dah...
Effa: Dah kau cakap macam yu dkp la...
Kakak alisya aka kakak adrina: dah jom pengatin lelaki dh sampai....
Skip
Alhamdulillah semua dah beres thanks ef sebab datang sokong and teman aku okay.......
Effa: Dah2 jngn sedih2 apa la kau sepatutnya hapyy tau tak lagi pun suami kau hensem tau tak untung la kau...kkk la aku cau lu ingat apa yg aku pesan okay syg bye muahhhh muahhh..assalamualaikum
..Adrina: Hehehehw...walaikumsalam...
Kkkk la guys sampai sini dulu sorry kalau banyak typo and tak best harap korang ske jngn lupA and vote okay.....
YOU ARE READING
Dia Bukan Crush Aku
Любовные романы"Effa bangun kau taknak pergi sekolah ke apa haaaaaa" laungang mama dari bawah mengejutkan anak bongsunya itu... "Aishhhhhhhhh apalah mama pagi2 buta ni memekit jerrrrr"mama langsung xfaham aku