Yunus Emre Kimdir?

775 22 0
                                    

Yunus Emre'nin yaşamı ve kimliğine ilişkin pek az şey bilinmektedir.

Yunus Emre, Anadolu Selçuklu Devleti'nin dağılmaya Anadolu'nun çeşitli bölgelerinde küçük büyük Türk beyliklerinin kurulmaya başladığı 13.yüzyıl ortalarından Osmanlı Beyliği'nin filizlenmeye başladığı 14. Yüzyılın ilk çeyreğinde Orta Anadolu havzasında doğup yaşamış bir Türkmen kocası, şair bir erendir.

Hakkındaki menkıbelere göre , öğrenim görmemiştir ; okuma yazma da bilmemektedir. Oysa şiirlerinden, medresede yetiştiği, geleneksel İslam bilimlerinin yanı sıra Arapça ve Farsça öğrendiği, ayrıca İran ve Yunan mitolojisiyle tasavvuf tarihini incelediği anlaşılmaktadır.

1240-1241'de doğduğu anlaşılan Yunus Emre, 13.yüzyılın ikinci yarısıyla 14. yüzyılın ilk yarısında yaşamıştır.

13.yüzyılın ikinci yarısı, çeşitli Sünni olmayan mezhep ve inançların , batıni ve mutezili görüşlerin de yoğun olduğu bir şekilde yayılmaya başladığı bir zamandır.

Yunus Emre , Allah sevgisini , aşk ve güzel ahlakla ilgili düşüncelerini , her türlü batıl inanca karşı gerçek İslam tasavvufunu işleyerek Türk-İslam birliğinin oluşmasında önemli görevler yapmıştır.

Doğduğu yer konusundaki tartışmalar, Eskişehir'in Mihalıççık ilçesine bağlı Sarıköy'le Karaman üzerinde yoğunlaşmaktadır.

Anadolu'da on beş ayrı yerde mezarı (daha doğrusu makamı ) olduğu ileri sürülen Yunus Emre , halk arasındaki inanca ve bazı tarihi kaynaklara göre , Sarıköy'de ölmüştür. Orada yatmaktadır.

NOT:Yunus Emre Kulu'da Yunus Emre Köyü'nde de yatmaktadır. Orası gerçekten onun mezarı mı meçhul.

YUNUS EMREHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin