En Güzel Demet

329 16 7
                                    

Bir gün Taptuk Emre müritlerini sınamak ister. Bu yüzden onlara şöyle der:" Bugün hepiniz dağa çıkınız ve bana çiçeklerden demetler getiriniz. En güzel demeti yapana hediyem var."

Bunun üzerine dervişlerin hepsi çiçek toplamak için kıra çıkar. Hepsi benliklerine kapılır. En güzel demeti kendileri götürmek için demetlerini birbirinden saklarlar.

Akşam olur ve herkes şeyhinin yanına gider. Ama Taptuk daha en güzel demeti kimin yaptığını söylememiştir çünkü bir kişi eksiktir o da Yunus' tur.

Bu denli gecikmesi dervişlere eğlence konusu olur. Şöyle diyerek dalga geçerler:"Yoksa Yunus ,çiçek demeti yerine odun demeti mi hazırlıyor."

Sonunda Yunus Emre elinde bir tek papatyayla gelir. Bunu gören ve onu kıskanan dervişler "Şuna bakın hele bula bula bir tek papatya getirmiş. "diye fısıldaşırlar. Ama Taptuk Emre bunun hikmetini anlamıştır. Yine de dervişlerin öğrenmesi için sesli bir şekilde:" Yunus Can sen şeyhine bir tek papatyayı mı layık görüyorsun?" Diye sorar. Yunus da şeyhinin gerçekten böyle düşündüğünü sanar ve ezilip büzülerek anlatmaya başlar. "Şeyhim akşama kadar dolaştım ben de .Ama gördüğüm bütün çiçekler Allah'ı zikrediyordu. Bu papatya ise "ben bugün zikrimi yapmadım. Ölmek bana haktır. Benim kellemi kopar ve şeyhine götür." Dedi. Ben de o yüzden bu papatyayı getirdim." der.

Şeyhi Yunus' u gözlerinden öper. Yunus bu sınavı başarıyla geçmiştir. Aslında Taptuk Emre bunu biliyordur ama diğer dervişlerin Yunus' u örnek almasını istediği için böyle yapar.

* İnşallah beğenmişsinizdir okurlarım. Beğenilerinizi ve yorumlarınızı dört gözle bekliyorum.

Allah'a emanet olun.*

YUNUS EMREHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin