Jeg vågner træt. Men vent lige, det da søndag og burde have været hjemme i går, men det skal vi så åbenbart i dag. Jeg gide ikke skifte tøj. Thor klager jeg. Jaer siger han. Jeg gider ikke skifte siger jeg. Bare behold din pyjamas på siger Thor. Martinus er taget hjem. Vi har spist og er nu i lufthavnen. Jeg er vildt træt. Jeg hænger heletiden op af Thor. Flyet er lettet og jeg falder hurtigt i søvn.
Flyet er landet og vi er i lufthavnen. Min jakke er heldigvis så lang at man ikke kan se mine pyjamas shorts. Jeg bliver kørt hjem. Heldigvis kommer Anthon, Asta og Alma her hjem i morgen. Marianne og min far er ikke hjemme, så jeg er alene hjemme. Jeg har pakket alt ud, skiftet pyjamas (outfits på billedet). Jeg fjerner min makeup og lavet en rodet knold. Jeg lægger mig først i sengen med min ipad og tjekker de sociale medier. Jeg tager en masse selfies. Bagefter ser jeg nogen af afsnit af teen Wolf på Netflix. Det banker på min døren og den bliver åbnet. Det er Marianne. Hej søde siger Marianne. Hej siger jeg. Er dit træt? Spørger Marianne. Ja siger jeg. Kom lad os hygge os inde i stuen, for lige nu er det kun os to der er hjemme. Jeg tager min dyne med ud i stuen. Marianne har lavet te. Hvordan gik ugen så? Spørger Marianne. Godt, vi gik var været ude og shoppe lidt, været i parken, stranden, badeland og sådan siger jeg. Det lyder hyggeligt siger Marianne. Det var det også, jeg har fået en by veninde hun hedder Alma og en ny ven eller flirt som hedder Martinus siger jeg. Bor de i nærheden? Spørger Marianne. De er næsten lige flyttet her til Gentofte, de starter i min klasse i morgen siger jeg. Det skal nok blive godt siger Marianne. Jeg nikker. Hvornår kommer far hjem? Spørger jeg. I aften, det er noget med arbejdet siger Marianne. Oki, jeg glæder mig til at komme tilbage i skolen i morgen siger jeg. Det kan jeg da godt forstå siger Marianne. Men jeg glæder mig ikke til at se Anna siger jeg. Hvorfor ikke? Spørger Marianne. Vi var rigtig gode veninder i starten men nu er vi kunne rigtig efter hun gik amok på mig siger jeg. I skal finde ud af det siger Marianne. Jeg får pludselig en besked, den er fra Michela.
SMS samtale.
Hej (D/K/N), er du kommet hjem fra Belgien?
Hej søde, Jeps det er jeg
Fedt, var det ikke noget med at du måske skulle starte til fodbold og dans?
Jo, det skal jeg også
Fedt hvornår starter du?
Måske denne uge, ved det ikke endnu
Oki, men må smutte ses i morgen
Ses
SMS samtale slut.Men det er rart at se, at du ikke kan gå uden krykkerne siger Marianne. Det gør en smule ondt, men det er ikke noget slemt siger jeg. Måske du gerne vil starte til fodbold og dans i denne uge siger Marianne. Ja, meget gerne hvis jeg må siger jeg. Det kan vi finde ud af, måske du skal starte på Kristas fodbold hold siger Marianne. Det kan godt være siger jeg. Skal vi se lidt tv? Spørger Marianne. De kan vi godt, men Anthon, Asta og Alma kommer først her hjem i morgen ik'? Spørger jeg. Nej de kommer i aften siger Marianne. Okay siger jeg. Vi ser Disney Channel fordi der er Violetta og jeg syntes det er mega hyggeligt at se. Marianne henter lidt slik til os. Hun har også købt taget nogen jordbær ind. Jeg heller noget te op i min kop.
Marianne går ud og laver aftensmad, min far kommer først hjem senere og det samme med de andre. Hun kommer ind med hjemmelavet koldskål mums. Det er du god til siger jeg. Tak siger Marianne. Da vi har spist vasker vi op. Døren går op ude o gangen og man kan hører snakken. Det må være de andre. Jeg går ud af køkkenet. Jeg går ud i gangen. Hej (D/N) siger Asta og krammer. Hej søde siger jeg og krammer igen. Hej siger Alma. Hej Mulle siger jeg og krammer hende. Hej Mussen siger Anthon og giver mig et stort kram. Hey siger jeg og krammer ham. Haft en god ferie? Spørger han. Ja siger jeg. Det var godt siger Anthon. Jeg nikker. Jeg går ind på mit værelse. Alma kommer ind. Vil du lege lidt? Spørger Alma. Ja self siger jeg. Hvad skal vi lege? Spørger jeg. Gemmeleg siger Alma. Skal vi så ikke spørger de andre om de vil være med? Spørger jeg. Jo siger Alma. Både Asta og Anthon vil gerne være med. Men det er godt nok lidt svært med en slynge. Anthon tror du godt jeg må tage slyngen af? Spørger jeg. Ja, bare du passer på siger Anthon. Okay siger jeg og tager slyngen. Hvem tæller? Spørger Anthon. Dig siger Asta og jeg i kor. Okay siger Anthon. Han begynder og tælle og jeg finder hurtigt et gemme sted, hans klædeskab. Alma har gemt sig inde bag nogen kasser under ham seng og Asta også herinde i klædeskabet. Jeg kan hører Anthon åbner døren. Den lukkes igen. Asta kommer til at grine og døren blive åbnet. Den side Asta står i bliver der åbnet. Fundet siger Anthon. Asta kommer ud af skabet. Du går ud af værelset. Føj her er varmt. Jeg kommer ud af skabet og sneget mig ind på mit værelse og lægger under sækkepuden. Min dør bliver åbnet og jeg mærker noget tungt lægge sig oven på mig. Min hånd er i klemme. Jeg har lyst til siger noget men gør det ikke, han fjerner sig endelig og de går ud. Jeg lægger her i lang tid og keder mig da min dør igen bliver åbnet. Prøv sækkepuden siger Alma. En løfter i sækkepuden, det Anthon. Der var du siger Anthon. Jeg nikker og sådan bliver vi ved, indtil det er sengetid, eller Anthon bestemmer selv men ja. Jeg lægger i min seng med min macbook. Jeg gider ikke sove, så jeg ser en film. Da den er slut tager jeg min telefon og er lidt på de sociale medier. Jeg lægger min telefon fra mig og falder i søvn.