Beskrivning av karaktärerna

349 13 36
                                    

Elsa

Elsa är den äldre systern. Hon lever med sin lillasyster Anna och sina föräldrar (vet att dom egentligen är döda men tycker det är så sad så nu får dom leva istället).
Elsa är 17 år.
Hon har snökrafter, vilka hon har gömt undan för alla genom åren, de enda personerna som känner till hennes krafter förutom hon själv är hennes föräldrar. Inte ens Anna vet om dom. Hon har med åren lärt sig att kontrollera dom men när hon har haft riktigt känslomässiga perioder i livet har hon behövt ha handskar så att hon inte ska råka skada någon.
Elsa älskar också choklad onaturligt mycket, precis som sin syster.

Anna

Anna är den yngre systern och lever tillsammans med sin äldre syster Elsa, hennes mamma och pappa.
Hon är 16 år.
Hennes syster har levt många år när dom var yngre i sitt rum. Bara i sitt rum. Men dom senaste åren har blivit så mycket bättre. Hon är bara själv på sitt rum när någonting har hänt.
Anna är femton år och har en tendens att lägga näsan i blöt då hon är riktigt nyfiken. Hon ger sig inte för än hon får veta saker och ska absolut veta allt. Om någon inte berättar vad som hänt i deras liv så ska hon ha ett eller annat sätt att lista ut det på.
Anna, precis som hennes storasyster Elsa, älskar choklad onaturligt mycket.

Rapunzel

En tjej som alltid är jätteglad och är 16 år.
Bor med sin mamma enbart. Hon vet ingenting om hennes pappa och hennes mamma vill absolut inte prata om det.
Hennes hår är magiskt och kan göra olika saker. Bland annat läka och hela, eller hålla någon ung och ge personen evigt liv. Men om man klipper av håret så blir det brunt och förlorar all kraft. Hennes hår är 21 meter långt (är osäker på hur långt det egentligen är men tror det är 21 m). Därför så vill hon alltid ha det i en jättestor, jättetjock fläta som inte släpar i marken efter henne.
Rapunzel älskar att måla och är riktigt duktig på det också.
Hon brukar måla på väggen hela tiden i sitt rum och har målat så många olika saker.

Merida

Merida är en tjej som har ett stort rött yvigt hår. Det står verkligen åt alla håll. Går inte att kontrollera hennes hår, även om hon försöker. Världens bästa hårstylist skulle kunna försöka att fixa hennes hår utan något resultat. Eller resultat skulle det bli men inte någon skillnad.
Merida är en tjej som inte riktigt är som andra tjejer. Hon skjuter pilbåge och är riktigt bra på det.
Hon är 17 år och bor tillsammans med hennes mamma, hennes pappa och hennes tre småbröder som är trillingar. Eller så som hon brukar kalla dem för: De tre vandrande mardrömmarna.
Merida skulle aldrig låta någon göra saker åt henne som hon kan göra själv.
Hon hatar när folk passar upp på henne och behandlar henne som att. Hon var en liten bäbis och inte hade en endaste aning om hur man tog hand om sig själv.

Jack

Jack är 17 år.
Han är en kille med mycket självförtroende, ibland för mycket självförtroende...
Han har snövitt hår och är verkligen en tjejtjusare men även en favorit bland tjejerna. Han har haft många tjejer genom åren och sårat många men det har inte skadat honom.
Han kallas även för Mr. Populär ibland då han är den populäraste killen på sin skola. Alla vill vara hans kompisar och han kan göra vad som helst och få vem som helst, eller tja kunde få vem som helst innan sommaren började iallafall.
Han har snökrafter och har en stor trästav som han använder för att kunna använda sina krafter.

Kristoffer

Kristoffer är 17 år.
Han är den som alltid kan klara sig själv. Han har blont hår och ler för det mesta hela tiden. Ganska svårt att släppa in folk i sitt liv och har inga föräldrar. Hans bästa vän råkar vara en ren men det är ingen som känner till Sven förutom han själv.
Kristoffer är ganska modig och snäll mot allt och alla.
Han hjälper gärna folk men när när det kommer till kärlek så är han inte alls bra på det trots att han har "vänner som är kärleksexperter".
Han har växt upp hos troll som har uppfostrat honom men dom är jättesnälla precis som han själv.

Flynn

Flynn heter egentligen inte Flynn utan har ett annat namn, men det har han aldrig berätta för någon.
Flynn är 17 år.
Han är efterlyst där han bor för stöld och har många fiender och personer som ogillar honom. Men lär man känna honom så är han rätt så snäll. Han är generös mot andra även om han kan vara extremt dryg och också lite självupptagen.
Flynn själ inte för att han tycker om att vara någon tjuv egentligen, han själ oftast för att byta bytet mot pengar och kunna köpa mat och liknande.
Han har en fiende som är häst också. Maximus. Det är den häst som jagar honom tillsammans med armén i staden där Flynn egentligen bor.

Hicke

Hicke kommer från en liten ö där det finns drakar.
Ja, du hörde rätt, drakar. Till en början så jagade man bara drakarna och dödade dom för att man trodde att dom var onda men Hicke lyckades bevisa att drakarna är väldigt snälla.
Han har en egen drake som också är hans bästa vän. Draken heter Tandlöse och är jättesnäll, det vill säga om man är snäll mot honom.
Hicke är 17 år och har brunt hår.
Han är ganska smal då han inte tränar men han är inte så att han är alldeles för smal.
Hicke är en jättesnäll person som hatar att såra andra.
Han är väldigt nervös ibland, men försöker ändå att ta det coolt.
Fast rädsla har han dock inget problem med alls.
Han är inte rädd för någonting, eller åtminstone visar han absolut inte att han är rädd för någonting.

Så det var då beskrivning av huvudkaraktärerna.
Super dålig jag vet, men hoppas ni vill ge boken en chans.
Tack på förhand till er som tänker läsa!

Bye!

Alva💗

Summercamp ~ the past will find youWhere stories live. Discover now