(Elsas perspektiv)
Nu var det äntligen snart sommarlov igen!
Skolavslutningen är idag och om två dagar så ska jag och Anna åka på sommar läger! Vi var alltid där som yngre och nu är vi båda tillräckligt stora för att vara ledare.
Det är så sjukt roligt.
Det finns två tjejer där som är våra typ bästa vänner, eller dom har varit det varje sommar. Deras namn är Rapunzel och Merida. Vi har hängt ihop på sommarlägret från dag 1 för åtta år sedan, det var då dom startade lägret, och vi blev placerade i samma stuga. Sedan har vi sett till att hamna i samma stuga varje år och nu är det våran tur att vara lägerledare! Ett problem bara...
Detta har tidigare bara varit ett läger för tjejer och det har varit ett läger för killar på andra sidan den stora sjön men nu har dom valt att slå ihop lägren så det kommer vara massor av jobbiga killar där. Och sedan har jag hört att deras ledare är precis som oss ungdomar vilket betyder att dom antagligen kommer att vara irriterande och omogna.
Men men, ett gäng idiotiska killar ska inte få stoppa min underbara sommar!••••••••••••••
"Anna är du klar snart jag vill också få använda badrummet!" Skrek jag genom dörren till mitt och Annas jättestora badrum som låg i samma korridor som våra rum gör.
"Ja snart" ropade Anna tillbaka.
"Det har du sagt den senaste kvarten!" Klagade jag.
"Elsa, Anna, frukosten är klar om fem minuter!" Ropade min mamma från köket.
"JAG VILL HA CHOKLADPANNKAKOR!" Skrek Anna som nu hade öppnat badrummet och rusade ner till köket.
Jag himlade med ögonen åt hur löjlig hon var, visst vill jag också ha chokladpannkakor men jag skulle aldrig skrika det sådär som hon gör eftersom att jag är mycket mognare än henne. Äh vem försöker jag lura, jag får fixa mig snabbt så det finns några kvar till mig när jag kommer!
Jag sminkade mig lätt, gjorde en fläta i mitt hår och satte på mig ett par mörkblåa högmidja shorts och en ljusblå magtröja med ett tryck på magen där det står med svart text I was born to be real not perfect.
Jag var ändå ganska snabb i badrummet speciellt jämfört med Anna som tar hundra år på sig.
Jag borstade mina tänder och gick sedan ut ur badrummet, det där tog mig runt 7 minuter. För Anna tar det 17 att göra det... Det säger lite om vem som är och vem som inte är snabb i badrummet på morgonen.
Jag gick ner till köket där det doftade gott. Vid bordet satt min pappa och drack en kopp kafé samtidigt som han läste tidningen, mamma stod och pratade med kokerskan som för fullt stekte massor av pannkakor, bredvid pappa satt min rödhåriga lillasyster och åt som om hon aldrig skulle få se mat igen. Ganska roligt och se faktiskt.
Idag slutar Anna nian vilket betyder att hon börjar gymnasiet till hösten. Hon kommer att börja där jag går. Jag slutar mitt andra år idag och sedan till hösten börjar mitt sista år.
Gymnasiet heter Winter High. Ganska lustigt namn då både jag och Anna heter Winters i efternamn, vi heter WinterS skolan heter Winter. Notera att det är ett s i slutet av vårt efternamn.Jag satte mig ner mittemot pappa och tog för mig av chokladpannkakorna. Dom doftade ljuvligt och antagligen så smakade dom lika underbart.
Jag tog en tugga och jag hade rätt, dom smakade faktiskt om möjligt godare än vad dom luktade.
"Dom här pannkakorna är jättegoda" sa jag till kokerskan.
"JAG VEEEEEEEET" svarade Anna, trots att det inte ens var min syster jag sagt det till, och såg ut som hon svävade på moln.
"Tack så mycket kära du, kul att se att ni uppskattar det" sa kokerskan och log.
"Uppskattar det?! JAG SKULLE INTE KLARA MIG UTAN DOM!!!" Sa Anna.
Kokerskan, mamma, pappa och jag bara skrattade åt Anna samtidigt som hon stirrade konstigt på oss.
"Kom Anna, vi måste skynda oss så att vi inte kommer sent. Jag släpper av dig" sa jag och drog med henne upp från matbordet.
Vi gick till hallen och tog våra väskor.
"Du har väll inte glömt din mobil nu Elsa" sa hon och flinade när vi gick ut.
"Nej men du har" konstaterade jag och nickade mot hennes mobil som låg kvar på det lilla bordet som står i hallen
"Jag visste att den låg där..." Sa Anna tyst och gick sedan och hämtade sin iPhone 6 plus som var rosa och hade ett glittrande skal med massor av små chokladkakor på.
Min iPhone 6 plus var blå och hade ett isblått skal med massor av glittrande snöflingor på.
"Så nu har jag allt!" Sa Anna när vi satte oss i min bil.
"Okej då kör vi då så att vi inte kommer försent till skolavslutningen" sa jag och startade bilden innan jag backade ut från parkeringen.
"Hur känns det att sluta nian idag då? Du är inte så liten längre lillsyrran" sa jag och Anna ryckte på axlarna.
"Bra och dåligt. Jag är jättenervös för att börja på samma gymnasiet som du går på för alla älskar alltid dig och vill inte bli ihågkommen som "Superpopulära Elsas klantiga lillasyster" igen..! Sen är jag också lite ledsen för att jag och Thea ska börja på olika gymnasier. Hon är liksom min bästa vän och kommer sakna henne massor. Men det kommer kännas bra för jag kommer slippa resten av min sjukt jobbiga klass! Alla är typ dumma i huvudet där!" Sa hon och himlade med ögonen när hon sa det sista.
"Tro mig, jag är inte sådär jättepopulär" började jag men Anna avbröt mig.
"Säkert, så det var därför du fick hem ett brev från en hemlig beundrare som det stod "till underbara populära Elsa från hennes trogne nörd tjänare" på?" Sa Anna och jag låssades som om jag inte hade hört det.
Ja, jag är ganska populär men jag vill inte att Anna ska känna att hon bara är populära Elsas klantiga lillasyster, för hon är så mycket mer än bara det!
"Här är din skola syrran, lycka till idag så ses vi hemma sen. Eller vill du att jag ska hämta dig?" Frågade jag när hon gick ur bilen.
"Det är lugnt jag och Thea ska gå och äta lunch på resturang tillsammans och sedan ska vi vara hemma hos henne så jag går nog hem från henne annars ringer jag!" Sa Anna.
"Okej" ropade jag till henne innan hon stängde dörren och gick iväg.
Jag åkte till min skola och parkerade bilen, gick ut ur bilen och blev genast mött av mina två bästa vänner Moa och Linnea, men också en extremt jobbig kille. Han kallas för Mr. Populär och är också känd som Lucas Drake. Extremt jobbig är bara en underdrift. Han är dum i huvudet och flörtar med mig hela jävla tiden trots att jag har sagt till honom att jag INTE är intresserad av honom. Jag har klargjort det bara nåååååågra gånger, eller tja mer som femtiotre gånger! Ja, jag har räknat...
"Kom tjejer så går vi till klassrummet" sa jag och sedan gick jag tillsammans med Moa och Linnea in till klassrummet och satte oss på våra vanliga platser längst fram.
Äntligen snart skulle jag få sommarlov, inga fler läxor, ingen mer jobbig Lucas, bara jag, Anna, våra bästa vänner Merida och Rapunzel på sommarläger som lägerledare!
Denna sommar kommer bli fantastisk!Så första kapitlet!
Jag vet att det tagit lite tid att skriva det och det kanske inte är jättebra men hoppas ni ger det en chans iallafall💕
Ja och bara så ni vet ska jag byta så att killarna har sina "original namn" alltså Hicke heter Hiccup (tror d stavas så ska kolla det) och Kristoffer heter Kristoff.
Ses snart hoppas jag💕Bye!
Alva💗
VOUS LISEZ
Summercamp ~ the past will find you
Roman pour AdolescentsAlla har dom något hemskt i sitt förflutna. Alla har dom något dom inte är stolta över. Alla har dom något som dom helst av allt bara vill glömma. Alla har dom fiender. Men kommer alla klara av det när allt hemskt kommer tillbaka till en som över en...