SALAM DAN SELAMAT MALAM... MAAF SANGAT SANGAT KITA LAMBAT UPDATE BAB BARU. KEKANGAN KERJA BUAT TIDAK SEMPAT UNTUK MENAIP DAN UPDATE TAPI SAYA CUBA YANG TERBAIK... MAAF KALAU CIPUT SANGAT YE... MAAF SANGAT SANGAT. SEMOGA TERHIBUR MEMBACANYA...
Danish terhidu bau darah milik Lidya setelah mencari hampir 24 jam. Dia menghampiri sebuah rumah agam yang sudah di tinggalkan.
Dari jauh dia ternampak dua manusia yang sedang menari.
Dia agak terkejut melihat Lidya sedang menari dengan seorang lelaki bertopeng. Sempat perasaan cemburu singgah dihatinya.
Dhoom perasan akan kehadiran Danish di situ. Dia terus menari dengan Lidya.
"Lepaskan aku!" Marah Lidya. Tubuhnya dikawal sepenuhnya oleh Dhoom. Dia menari di atas kaca yang di pecahkan tanpa kasut tetapi Dhoom berkasut.
Darah mengalir tanpa henti. Wajah Lidya makin pucat.
"Sayang, mana boleh saya lepaskan sayang. Danish tak sampai lagi. Bangun sayang. Jangan pejam mata tu." pujuk Dhoom dengan nada yang sengaja dimanjakan.
"Gila!" Makin marah Lidya. Kakinya makin sakit. Darah terus mengalir.
Danish yang berada berhampiran mereka berdua tidak mampu lagi bertahan dengan bau darah Lidya yang istimewa baginya.
Taring Danish mula kelihatan. Dia terus munculkan diri lalu terus menendang Dhoom sekuat hati sehingga terpelanting jauh. Dengan pantas dia menarik tubuh Lidya tetapi Lidya terus menari walaupun tanpa Dhoom.
"Hahahhahhaha!" Dhoom ketawa sekuat hati. Rancangannya berjalan lancar. Lidya dikawal oleh kuasa Zafril. Zafril berada di tempat yang tiada orang tahu.
Danish berpaling pada suara ketawa itu tetapi hanya seketika. Apa yang paling dirisaukan adalah Lidya.
"Sakit..."rayu Lidya.
Danish bertindak pantas dia meniup sekuat hati ke arah lantai yang dipenuhi kaca pecah tetapi tiada apa-apa perubahan. Kaca pecah itu sudah dijampi.
Lidya terus menari walaupun tanpa pasangan.
Nampaknya aku kena bunuh Dhoom dulu. Danish mengeluarkan pisau kecil kuasanya dia. Dia mula menyeru.
"Aku menyeru kuasa yang tersimpan,keluarlah kau, Shah!" Arah Danish.
Satu lembaga tiba-tiba muncul. Inilah kuasanya yang terkuat dia ada. Dia jarang memanggil Shah kecuali dalam situasi kecemasan.
"Tuan..." Shah berdiri tepi Danish.
"Hilangkan kaca-kaca itu dengan kuasamu,Shah," arah Danish. Dia benci betul dengan keadaan sekarang. Melihat Lidya dalam kesakitan.
Shah memejamkan. Kuasanya sangat istimewa. Dia boleh mengesan musuh dengan mudah. Dia tahu yang serpihan kaca itu dijampi. Dia hanya perlu mengesan di mana punca kuasa yang disalur.
"SHAHH!" Jerit Danish. Dia hilang kesabaran. Kali ini Shah mengambil masa yang lama untuk mengesan musuh. Dia tahu kali ini Zafril sendiri yang menentangnya dengan bantuan Dhoom.
Shah mencelikkan matanya lalu dia menyeru pedang cahaya putih lalu menetak ke satu arah membuatkan jampi tersebut terhapus.
Serentak itu Lidya berhenti menari dan pada masa yang sama tubuhnya bila- bila masa akan rebah atas serpihan kaca yang banyak itu.
"Lidya!" Danish tidak akan membenarkan gadis kesayangannya tercedera lagi. Dia menyambut tubuh Lidya dan sekelip mata dia menghilang bersama Shah.
Lidya pengsan.
"Tak guna!" Kali ini Danish tidak akan mendiamkan diri. Dia akan berdepan sendiri dengan musuhnya.
BERSAMBUNG...
APA YANG DANISH NAK BUAT TU? MENGAMUK BENAR DIA SAMPAI PANGGIL shah... KUASA PALING KUAT...TUNGGU NEXT PART...ADA ROMANTIK2 SIKIT...
YOU ARE READING
SWEET SWEET VAMPIRE
FantasiaPesanan : Cerpen kali ini bertema fantasi dan bukan realiti. tidak berkaitan dengan sesiapa pun. Jika anda TIDAK SUKA cerpen bertema FANTASI. jangan susahkan diri membaca penulisan ini. Ia hanya mengundang ketidakselesaan anda juga. terima kasih pad...