Bab 6

2.9K 10 0
                                    

Zara merenung ke arah Azam yang masih lena, diusap pipi cekung suaminya dengan penuh kasih. Zara tersenyum sendiri, sambil mengambil gambar Azam yang lena itu.

"He has been sleeping all day. Wake up sayang!!! Xoxo"

Button upload ditekan di aplikasi IGnya yang mempunyai follower mencecah 50k itu. Retis media sosial, anak Tan Sri pulak tau. Haish.

Tak sampai 15 minit gambar berkenaan diupload, hampir 900 likes sudah diterima dengan pelbagai komen positif dan negatif.

"Waahh suwit la korang ni"

"Berdua je? Bila nak tambah ahli keluarga?"

"Lol gambar camni pun nak upload. Semak!"

Zara hanya tergelak membaca komen mereka yang terlebih judgemental itu. Well, Malaysians are always better in condemning people, as they might think they are always right. Fuck off!

"Apa ni senyum sorang-sorang. Tak kejut abang pun." Azam memeluk isterinya dari belakang.

"Haha malas nak kacau pakcik ni tido. Nyenyak plak tu. Mimpi ape tah." Balas Zara manja.

"Really? Im dreaming of us having a cute baby boy." Jawab Azam ringkas. Zara memandang suaminya. "Are you really ready to be a father?" Azam senyum dan mengangguk.

******************

Sham menggenggam penumbuk. Geramnya masih belum redha. Selepas menerima lawatan dari adiknya tadi, hatinya bagai dibakar dengan petrol. "Celaka kau betina!" Getus hatinya. Adiknya Maya, selalu datang melawat sejak Sham dijatuhkan hukuman penjara 10 tahun atas cubaan membunuh Azam dahulu. Azam yang datang menyemak dalam kisah dia dan Zara telah merubah segalanya, rancangan untuk beristerikan Zara, mengaut harta Tan Sri Abu Gazal serta menjadi penyambung legasi Gazal Holdings Sdn Bhd. Namun semuanya hancur selepas insiden yang menyebabkan Zara dipaksa kahwin dengan Azam. Sejak itu, segala perancangan Sham tergendala malah sukar untuk direalisasikan.

"Kau takkan pernah selamat Azam! Kau takkan pernah bahagia Zara!" Pekik Sham di dalam selnya.

Maya yang selalu menjadi mata dan telinga Sham sentiasa mengupdate perihal Azam dan Zara. "Bro, you better get your ass in a good shape, behave and be nice. Then you can get parol dan get off from this fucking sel asap!." Pesan Maya.

"Maya, do me a favor, go to Ravi and get all the stuffs you need to spy them. Ravi knew that. I'll slowly and eventually jeorpadizing their fantasy and love story. Fuck em all." Balas Sham mengetap bibirnya.

"Count that on me bro. Gotta go, dont get fuck in there bro." Maya ketawa lalu melangkah keluar.

*****************

Azam memandu pulang ke rumah setelah kerjanya di Putrajaya selesai. "Hello, sayang abang otw balik ni. Get dress up okay, I'll taking you out from dinner."

"Oh another suprise? Alright my love."

Azam tersenyum. Kebelakangan ini, dia kerap bermimpi tentang baby. Haish, mungkin ini petanda nak dapat anak? Hatinya bersoal jawab tanpa jawapan. Sudah hampir 2 tahun dia dan Zara berkahwin, dan hampir 1 tahun mereka hidup sebagai pasangan yang bahagia. Hatinya membuak-buak untuk menimang cahaya mata, menjadi seorang ayah. Mungkin belum rezeki agaknya. Hatinya terpujuk sendiri. Ketika hendak memasuki lorong ke kondonya, seorang wanita berpakaian serba merah menahan keretanya.

"Hmm maaf ye encik, kereta saya rosak. Saya tak tahu nak buat apa. Hmm boleh tengokkan tak?" Pintanya manja.

Azam teragak-agak. Risau juga sekiranya wanita ini seorang penyamun, mungkin Azam akan dinodai. Malaysia sekarang tak lah selamat mana, bah peliwat berleluasa. Fuhh cuak sial.

Azam turun dari keretanya. Wanita berkenaan mengikutnya. Tergedik-gedik cuba memikat, menggoda Azam. "Saya rasa air dah kering ni cik. Kejap nya saya amikkan dari kat kereta saya."

Sekejap saja semuanya selesai. Wanita berkenaan berterima kasih lalu memeluk Azam erat. Azam terkesima kerana buah dada wanita itu begitu kenyal dan montok. Hatinya bergelora sebentar. "Oops sorry encik, saya excited plak. Btw, you are smelling good. Teransang saya tau. Hihi." Azam tak mahu mengikut nafsu, Zara pula mungkin sudah sedia di rumah. Selepas mengucapkan terima kasih dan selamat jalan kepada wanita itu, dia segera memecut kereta pulang. Dia harap nafsu lelakinya mampu bertahan sehingga lewat malam kelak. Mesti hangat bersama Zara. Fuh, malam jumaat pulak tu. Rezeki, monolog Azam sendirian sambil tersengih nakal.

"Abang, bau minyak wangi sapa ni?" Tanya Zara sejurus masuk ke dalam kereta.

Azam terpinga-pinga.

SuamiWhere stories live. Discover now