Bab 8

2.7K 12 5
                                    

"...rumah seorang ahli perniagaan berpangkat Tan Sri dibom oleh seorang lelaki yang tidak dikenali. Kesemua mangsa ditemui mati dengan keadaan mayat yang amat mengerikan..."

Azam terjaga dari tidurnya. Dia meraut wajah kusamnya dan beristighfar. Mimpi pelik yang kerap menerjah tidur malamnya. Apakah maksud mimpi ini? Azam buntu, tidak mahu terlalu memikirkannya. Dia berpaling ke sebelah, Zara lena diulit mimpi indah barangkali. Azam mengusap lembut wajah isterinya yang kerap kelihatan letih kebelakangan ini. Azam turun dari katilnya dan menuju ke ruang tamu. Dia tidak lagi rasa mengantuk. Televisyen di on kan, mencari channel yang menarik untuk ditonton pada waktu sekarang. "Ultimate Dubai Airport" di Discovery channel menjadi santapan matanya.

"Abang, bangun solat subuh." Zara mengejutkan Azam. "Kenapa tidur kat luar ni, mengigau eh?" Sambung Zara lagi sambil menciut hidung suaminya. Azam hanya meng-hmm hmm-kan saja.

*******

Maya menunggu Ravi sampai ditempat yang dijanjikan. Sedari tadi Maya menggeleng kepalanya, menahan geram dek Ravi yang tidak tepati masa. Dasar keling celaka. Desus hatinya. Kalau tak kerana Sham, takkan dia bersusah payah nak jumpa keling black market ni. Ya, itulah gelaran yang famous untuk Ravi. Business black market yang dijalankan Ravi masyhur sejak sekian lama tanpa gangguan sebarang pihak. Ravi yang pada dasarnya berwatakan biasa dan baik, tidak sesekali menonjolkan dirinya yang sebenar. Dengan kekuatan sokongan dari pihak polis di Bukit Aman dia mampu menjalankan business haram senjata api, saham, dan hartanah kepada personal yang tertentu. Namun, Sham dan Maya adalah sebahagian dari familynya. Mereka harus ditolong, tanpa mengira akibatnya.

"Hyee adik manis, sudah lama tunggu kaa.." Ravi bergurau.

"Cibai kau keling hitam pundek barai. Lain kali janji pukul 9 datang la pukul 8. Takde ah aku tunggu kau lama sini. Fuck off la." Bentak Maya geram.

Ravi segera meminta maaf. Dia tahu perangai si Maya tu, Sham apetah lagi. Sama-sama celaka kalau ada silap. Kalau nasib tak baik boleh menyesal separuh nyawa. Kah3.

"Der...sorry la. Aku meeting ngan MP Ampang tadi. Mintak support barang. Nak jaga kawasan dia dari gengster. Well you know me right?" Jawab Ravi.

"Kisah pulak aku. So macam mane? Barang yang Sham mitak tu ade tak? Aku tak sabar nak buat kerja ni. Lagi cepat lagi bagus. Kasi mampu betina jalang tu. Tapi husband dia aku nak simpan. Biat stok romen. Fuhh mesti sedap tu. Geram aku tengok dia haritu. Kalau ikot nafsu, dalam kereta pun aku on." Maya menyambung perbualan mereka.

"Babi kau ni perempuan! Nafsu kuda. Sabar la. Husband dia tu setel kemudian chaa. Betina tu dulu, kasi melutut depan Sham. Hahaha." Tambah Ravi.

"Hmmm ye ah okayy. Tapi plan aku, kau jangan sentuh laki dia tu. Jadi apa-apa kat dia, aku sembelih kau cincang kau kasi babi makan." Ugut Maya tegas.

Selesai perbincangan perancangan mereka, Maya pulang ke rumahnya. Mandi dan bersiap untuk keluar. Rambut palsu digayakan elok di kepala. Dress hitam paras betis disarungkan ke badan. Sekasar manapun dia, penampilan untuk mengelirukan mangsa menjadi aspek penting. Gincu MAC merah bak saga dioleskan ke bibir. Dihadapan cermin, Maya tersenyum "Encik Azam you gonna fall for me, soon."

Azam melilau mencari kedai perkakas kamera di IOI Putrajaya. Zara pula sibuk di office harini. Maklumlah, bila kerja dengan syarikat bapak sendiri ni, kena patuh peraturan jugak la, nanti kena kecam dengan staff. Cliche drama melayu gile. Tengahari nanti Azam dan Zara berjanji untuk lunch date sesama di Chillies. Azam leka dalam dunianya, dari satu kedai kamera ke satu kedai yang lain.

Dari jauh, Maya memerhati dengan sinis. Slurrpee yang dibeli di 7E di aras bawah tadi digenggam kemas. Dia berjalan dengan lenggok yang menggiurkan ke arah Azam. Selangkah demi selangkah, semakin hampir dan "...oppsss! Oh My Godness. Im so sorry mister. I didnt see you."

Slurrpee yang berwarna merah hati untuk tertumpah dengan sengaja dikemeja putih Azam. Habis lencun baju dan seluarnya. Azam mengeluh geram. "At least, mata tu tengok la depan. Ni tak main langgar jee..." Azam terdiam seketika tatkala memandang wajah wanita berkenaan. Macam pernah jumpa desis hatinya.

Maya yang penuh agenda itu tersenyum manja dan gedik. Berulang kali memohon maaf. Melihat Azam yang terpegun itu, dia segera mencadangkan agar ke parking lot untuk mengambil tshirt spare yang kononnya kepunyaan adiknya. Azam hanya mengikut.

"Here, do change your shirt mister." Azam segera mengambil baju tu, lalu menuju ke ruang yang sedikit tersembunyi untuk menukar pakaian.

"Tak perlu malu pun. Saya je pun. Jap ye, saya amikkan tisu untuk lap badan awak yang berlengas tu." Maya bijak mengatur strategi. "Take off your shirt please." Pinta Maya manja. Azam mengikut tanpa bantahan. Maya meraba-raba perut Azam dengan ghairah, sengaja melakukannya agar Azam teransang. Hati Azam pula bergelora melihat dada montok milik Maya. Maya menjelingnya, kantoi!.

"Are you sneaking at my boobs?" Maya mendekatkan mukanya ke muka Azam. Azam kaget, malu. Tanpa sedar, Maya mencium bibirnya dan tanpa dihalang Azam, ciuman itu merebak ke leher, dada dan perut. Azam berasa nikmat. Maya mengambil kesempatan untuk menggomol tubuh Azam yang baginya amat mengghairahkan. Dengan sengaja, puting dada Azam digigit dan satu gigitan manja ditinggalkan.

"Kring kring kring..." Satu panggilan masuk. Azam tersedar. Dia kaget lagi. Dia tertolak Maya ke belakang dan memohon maaf atas nikmat sementara yang dirasai mereka tadi. Azam segera menyarung baju yang diberi Maya dan segera menjawab panggilan itu. Panggilan dari Zara. Azam berdebar.

"Okayy, Im coming right now sayang."

Azam berpaling ke arah Maya dan mengucapkan sorry sekali lagi atas apa yang berlaku dan berjanji akan memulangkan kembali baju tersebut. Maya hanya tersenyum melihat telatah gabra Azam dan memberikan kad nombornya kepada Azam. Azam segera meninggalkan Maya dengan perasaan cuak, risau dan bersalah. Maya pula tersenyum sinis dan rancangan pertamanya berjaya. Rancangan seterusnya pasti menyusul kelak. Maya mengeluarkan Iphonenya dan mendail nombor Ravi.

"Jumpa aku kat tempat biasa."

SuamiWhere stories live. Discover now