"Yes, take me to the woman and we could finish this drama ASAP!." Tegas Zara.
Azam termenung. Permintaan Zara itu relevan namun di mana perlu dia cari Maya dalam masa terdekat ini. Hampir 2 bulan dia mencari perempuan berkenaan namun masih gagal.
"Sayang, dah 2 bulan abang cari dia. Sampai sekarang abang masih tak jumpa dia. Macam mana nak bawa Zara jumpa dia?."
"I dont care. Just take me to her and we solve this."
"Hmm...so kalau semua ni berakhir dan abang tak salah, the deal is off right?."
Zara terdiam, jeda. Tiada kata untuk menjawab. Zara ingin berkata "YA" namum egonya masih kuat mendinding hatinya.
"Lets go to the clinic. Then take me to mum's." Jawab Zara mengelak dari soalan Azam. Azam hanya mengangguk lemah.
***
Azam memandu perlahan masuk ke dalam kawasan rumah mertuanya. Selesai menghantar Zara, Azam disuruh pulang atau pergi ke mana-mana sahaja oleh isterinya. Azam hanya menurut, malas mencari masalah jika melawan. Lagi pula, dia sudah penat ingin bertekak dengan Zara akan hal remeh temeh.
"Ting ting." Bunyi mesej baru masuk.
Azam memandang sekilas ke arah Iphonenya. "Unknown?" Getus hatinya. Sampai di satu traffic light, dia segera memeriksa mesej yang masuk.
"Hai baby, miss me? Meet me at IKEA, Damansara at 2.00pm. Much love Maya."
Azam terkesima sekejap. Maya sudah kembali. Apa lagi drama yang akan terjadi lepas ni?. Hatinya berdegup kencang, berdebar. Dia teringat akan permintaan Zara awal pagi tadi untuk sama-sama berjumpa Maya. Patut ke dia membawa Zara bersama kali ini? Atau mungkin dia perlu bersendirian terlebih dahulu?. Lampu hijau, gear ditukar ke D, pedal terus ke ditekan. Keretanya laju menuju ke Damansara.
15 minit kemudian, Azam melangkah masuk ke IKEA. Tempat menjual baranga rumah yang simple, urban dan penuh cita rasa untuk peminat dekorasi moden. "Ting ting." Satu lagi mesej masuk yang menyuruh Azam ke tempat makan yang terkenal di sini. Meatball!.
"Hai babe!." Maya selamba memeluk Azam.
"Behave please!." Azam menolak Maya lembut. "Where have you been? I have been looking for you so we can sit and settle the chaos!." Sambung Azam tegas.
"Hahaha. What is the matter sayang?. You missed me?. What about your wife?. Dia tak marah ke kalau you senyap-senyap datang jumpa I ni?." Bertubi-tubi soalan sindiran menerjah telinga Azam.
"So you memang sengaja letak gambar tu kan? Why Maya? Nak perangkap I untuk apa? I tak kenal you pun sebelum ni. Out of sudden you nak kacau rumah tangga I kenapa?." Azam bengang melihat telatah gedik Maya.
"Hmm...sayang, you so handsome. I geram tengok you. Stim dah I ni." Maya menggapai tangan Azam dan meramas manja. Dia sengaja menduga syahwat Azam, dia ingin Azam tunduk akan desakan manjanya.
"Hye stop it Maya!. I dont want any of this. You used me for your own what so ever good. You trapped me. You nak apa sebenarnya?. Tolong la jawab, I nak baiki hubungan I dengan isteri I balik. Dia dah salah anggap bila tengok gambar tu. Kenapa you buat I macam ni???. Tegas Azam yang makin hilang kesabarannya.
"I nak you. Tu je. Kalau you layan I sekali ni, I janji I takkan ganggu you lagi. I akan bagitau isteri you hal yang sebenar. Hehe." Pujuk Maya dengan nada bernafsu dan mendesak. Azam kelihatan gelisah. Matanya sesekali tertancap pada aset wanita Maya yang memanggil untuk disedut diramas dan dipegang. Lenggok badan Maya yang menggiurkan juga membuatkan hatinya tidak keruan.
YOU ARE READING
Suami
RomanceTak semua yang kita nak kita dapat. Tak semua pasangan suami isteri merasa cinta di awal perkahwinan. Tak semua suami dapat habuan di malam pertama. Tak tahu nak describe macam mana, just read it. Thanks, enjoy reading :)