مقدمه

8K 162 116
                                    


اللي مقرأش الجزء الاول يروح يقرأه الاول لانه مش هيفهم الجزء التاني...

ده مش بارت ده تذكير بـ اخر احداث القصه لان اكيد كلكو نسيتوها خاالص..

•°•°•°•°•

مقدمه..

(يوسف غير هدومه و نزل ل الضيف اللي مستنيه..كان شاب ف اواخر العشرينات.. سلم يوسف عليه و قعد علي كرسي قدامه..)

يوسف: قالولي ان حضرتك عايز همس؟

الشاب: اها.. هو حضرتك مين؟

يوسف: انا يوسف.. جوزها

الشاب بصدمه: جوزها؟!! اول مره اعرف انها متجوزه

يوسف: اديك عرفت.. ممكن بقي تقولي انت مين و عايز همس ف ايه؟

الشاب: انا مروان.. مروان سعد..
.
.
.
.
.
.
.

اخر الاحداث كانت ان ساره اتجوزت مروان و بعدها سافرت طابا مع اياد و شادي و همس..

هناك ساره عرفت ان الارهابي اللي بيحاولو يقبضو عليه من سنين هو نفسه صديق طفولتها حسام اللي كان اكتر من اخوها..

حسام لما ساره كشفت شخصيته حاول يقتلها و ضربها بالرصاص بس شادي انقذها و اخد الرصاصه مكانها..

و حسام ضرب اياد كمان رصاصه ف رجله و حبسهم..

اللوا عبد الله انقذهم و شادي و اياد اتنقلو ع المستشفي ف القاهره..

اياد حالته كانت كويسه و طلعو الرصاصه من رجله..

شادي حالته كانت وحشه اووي لان الرصاصه كانت جمب القلب..

ساره قبل ما شادي يخرج من العمليات طلبت الطلاق و اتطلقت من مروان..

بعدها ساره عملت حادثه و ماتت و الظابط اللي ماسك القضيه (حازم) اتهم مروان انه اللي قتل ساره..

همس اثبتت ان مروان مش هو اللي قتلها و خرجته من الحبس..

------

عايزه بس افكركو ان كل ده همس بتحكيه ليوسف...

يعني احتمال يكون الكلام ده غلط و ان مفيش حاجه من دي حصلت خاالص و هي بتافلم عليه..

و ممكن يكون صح بس في حاجات غلط يعني بتغير احداث او حاجات بتخبيها و مش بتقولها

و ممكن كمان تكون فعلا بتقول الحقيقه و مكدبتش عليه ف اي حاجه من اللي قالتها..

و الاحداث هتوضح كل حاجه..

•°•°•°•°•

دي كانت نهايه الجزء الاول..

كتير اووي زعلو ان ساره ماتت و ناس محبوش النهايه.. و ناس تانيه قالو ان القصه كده هتبقي سخيفه و المفروض انها تعيش لانها "البطله"..

انا ما قولتش ان ساره هي "البطله" ف القصه.. انتو اللي قلتو كده...

و حتي لو ساره "البطله" مش لازم كل قصه ان النهايه تبقي ان البطل يتجوز البطله و يعيشو ف سعاده او يموتو مع بعض..

بالعكس.. الحياه فيها الحلو و المر مش لازم تبقي الحياه كلها حلوه و لا كلها مره..

هتفهمو كلامي بجد من خلال الجزء التاني من القصه اتمني يعجبكو و اشوف دعم منكو زي الجزء الاول..

•°•°•°•°•

(بعد النهاية||)After the endحيث تعيش القصص. اكتشف الآن