Yaşanması zor olan yerlerde hayatta kalmaya çalışıyorsanız dikkat etmeniz gereken konulardan biri de vahşi hayvanlardır. Nerede olursanız olun her an bunlardan biri ile karşılaşa bilirsiniz. Kendinizi savunmak için bir silahınız yoksa onlarla baş etmeniz neredeyse imkansız olur. Bunun için her zaman bir önlem alın. Örneğin bir mızrak düzelte bilrsiniz. Bu kendinizi savunmanıza yardımcı olucaktır. Olduğunuz yerin havanlar alemi hakkında bir bilginiz yoksa işiniz biraz daha zorlaşıcaktır. Bilmelisiniz ki hayvanların 100-de 90-nı yanlız korktuklarında, şaşırdıklarında, yavrularını korurken onlara yaklaştığınızda, bölgelerine girdiğinizde, rahatsız edildiklerinde yanlız size saldıra bilirler. Bütün bunları dikkate alıp onları asla rahatsız etmemelisiniz. Örneğin yılanlar gerçekte çok utangaçtırlar. Tabi bazıları hariç. Ormanda, çölde veya başka yerlerde görmeyip onların üzerlerine basa bilirsiniz bu zaman muhtemelen size saldıracaklar. Bunun için her zaman ayağınızın altına bakarak yürüyün. Eğer bir fil sizin üzerinize gelicek olursa tek bir yönde koşmayın sağa ve sola doğru koşun. Bir de bakarsınız ki sizi geçmiştir görme duyuları iyi değildir. Bir aslan size doğru gelicek olursa asla kaçmayın. Koşu yarışında hiçbir şansınız yok. Ayakta durun ve kollarınızı açıp kendinizi büyük Y harfine benzetin. Sonra yüksekten bağırın. Bu sizin kendinizi ondan daha güçlü görmeniz anlamına gelir. Hipopotamların alanlarından uzak durdukca size saldırmazlar. Kerkedan size doğru saldırıya geçse olduğunuz yerde kalın ve en son anda (size yakınlaştığı anda) sağa yada sola atlayın ve sonra ordan kaçın. Ayıların zayıf noktalarının burunları olduğunu söylerler. Bir ayıyla karşılaştığınızda onun burnuna sürekli yumruk atın, bir ağaç dalıyla gözlerine de darbe indire bilirsiniz. Anladığınız kadarıyla çoğu vahşi hayvanla karşılaştığınızda kaçmak yerine kalıp onunla savaşırsanız hayatta kalma ihtimaliniz artar. Hem kaçmakla yanlız kendi ölüm fermanınızı imzalamış oluyorsunuz. Çünkü hayvanların çoğu insanlardan daha hızlı koşarlar. Gece olduğunda ise kendinizi savunma ihtimaliniz düşür. Hayvanlar geceler daha aktif olurlar, özellikle de vahşi hayvanlar. Yalnızca ateş yakarak onlardan koruna bilirsiniz. Çoğu hayvan ateşi sevmez. Özellikle de kurtlar. Bir de kendinize her zaman bir silah yapın. Örneğin mızrak, sopa falan gibi şeyler. Herhangi bir hayvan saldırısından kurtulma ihtimalinizi artıracaktır. Bazen bir ateş yakarsınız ve ani başlayan yağmur onu söndüre bilir. Bunun için ateşi yağmurun ulaşamayacağı yerde yakın. Tamam ateş yakarım ama bunu nasıl yapacam diye sorarsanız yanınızda bir çakmaktaşı bulundura bilrsiniz. Bıçağı çakmaktaşına sürtmekle kığılcım elde etmiş olursunuz. Ama bu herhangi bir odun parçasını yakmaz. Biraz kuru ot üzerinde deneyin sonra küçük dallar ilave edin ve ateşinizi yakmış olucaksınız. Eğer çakmaktaşı yoksa sürtme yoluyla kor elde edip ateş yaka bilirsiniz. Bunun için düz bir çubuk yapın sürteceğiniz ağaç parçası üzerinde çubuğun sürtünmesi için kiçik bir yer ayırın. Sonra çubuğu iki elinizin arasına alıp döndürmeye başlayın. İlk bir-iki dakika hızlı olmayın ama sonra gerçekten hızlanmalısınız ve ayrıca burnunuzdan akan ter damlalarının korun üzerine düşmesine izin vermeyin. Elde ettiğiniz koru yavaşca kuru ot parçalarının üzerine koyun ve hafifçe üfleyin. Bununla da ateş elde etmiş olucaksınız. Hayatta kalmak yanlız beceri işidir. Nerede olursanız olun etrafınıza her zaman dikkatle bakın. Doğayı tanımaya çalışın. Eğer olduğunuz yerin tabiatı hakkında yeteri kadar bilginiz varsa hayatta kalma şansınız çok daha yüksek olucaktır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayatta Kalma
RandomBu hikaye yaşanması zor olan yerlerde hayatta kalmanın kurallarından bahs etmektedir