Yağmur ormanları

71 2 0
                                    

Yağmur ormanları ekvator boyunca olan arazilerde yayılmıştır. Yağmur ormanları çok sık ve farklı bitki ve ağaç türlerile zengindir. Burada hareket etmek çok zordur. Hatta ormanın bitkilerle sık olduğu yerlerde bir kesici aletle sabah açtığınız yolu gece kapanmış şekilde görürsünüz. Bitkiler çok hızlı büyüyor. Böyle yerlerde vücudunuzda olan bir kesikle hemen infeksion kapa bilirsiniz. Onun için yürürken dikkatli olmanız lazım. Hiç bir dalı kavramayın. Yılan ola bilir. Elinizde bir bıçak varsa yolu onunla açmayı deneyin. Eğer bu yoksa bir uzun ağaç dalıyla bitkileri iterek hareket edin. Ormanda ölüm sebebi ne olusa olsun bu açlık olmamalı. Tabi ki bulduğunuz her şeyi yemek doğru değildir. Yenile bilenleri sizi öldüre bilecek olanlardan ayırmanız gerekir. Böcek ve hayvan türleri çoktur. Bunlardan yiyerek hayatta kala bilirsiniz. Su bulmaya gerek yoktur. Yağmur kısa bir arayla devamlı yağıyor. Yiyicek ve suyun kolay bulmağa rağmen burada bir gün bile hayatta kalmak gerçekten beceri ve dayanıklılık gerektirir. Ormanda vahşi hayvanlar az ola bilir, ama böcekler, yılanlar ve akrepler sizin için gerçek tehlikedir. Attığınız her adıma, tuttuğunuz her budağa dikkat etmelisiniz. Geceyi geçirmek için yapacağınız barınağı yerden mutlaka yüksekte yapmalısınız. Aynı zamanda güneş çabuk çıkıp battığı için barınağı yapmaya erkenden başlayın. Bir sallanan yatak işinizi görür. Bunu sarmaşıkların yardımıyla kolayca yapa bilirsiniz. Yatacağınız yerin üzerini yaraklarla kapatın. Yağmurun gece sizi ıslatmaması için. Ateş yakmak ne kadar zor olsa da bunu yapmaya çalışın. Elbet ki kuru odun bulmak zor olacak. Ama yağmurun ulaşmadığı yerlerde kuru odun parçaları bula bilirsiniz. Ateş yakmak önemlidir. Bu sizi hayvanlardan ve sivrisineklerden korur. Eğer ister ölü ister de diri bir hayvan yakaladıysanız onun yağını saklayıp gece yatarken vücudunuza sürün. Kokusu iyi olmaya bilir, ama sizi sivrisineklerden koruyacaktır. Yağmur ormanlarında medeniyete ulaşmak zor ola bilir, ama bir nehir bulduysanız mutlaka onu takip edin. Karşınıza bir şelale çıksa bile onu geçmeye çalışın. Bu sizin tek kurtuluş yolunuz ola bilir. Yağmur ormanlarında bitkiler sık olduğuna ve bir-birilerine benzedikleri için kolayca daireler çize bilirsiniz. Bunun için kendinize uzunluğu çok olmayan bir sarmaşık bağlayıp her beş-altı adımdan bir dönüp arkanıza bakın. Bununla daireler çizmezsiniz. Ormanda dikkat etmeniz gereken başka birşey bitkilerdir. Kiçik bir sıyırık bile sizin infeksion kapıp ölmenize neden ola bilir. Bu tip ormanlarda küçük bir dikkatsizlik bile sizin hayatınıza mail ola bilir. Yediğinizin zehirli olmadığına, içdiğiniz suyun temiz olduğuna ve yaptığınız barınağın sizi gece koruyucağından emin olmalısınız. Afrikanın yağmur ormanlarında yaşayan ve buranın tabiatını iyi bilen yerliler pigmeyler diye tanınan küçük boylu siyah derili adamlarla karşılaştığınızda onlardan yardım ala bilirsiniz. Yağmur ormanlarında çok zorlu anlar yaşayacaksınız. Ama hayatta kalmak için dayanmalısınız. Gece ise orman hastalığı adı ile tanınan hastalığın sizi etkilemesine izin vermeyin. Korkularınızı yenin. Yüksek bir yere çıkıp etrafa bakın ve yönünüzü berirleyip medeniyete doğru yola koyulun.

Hayatta KalmaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin