Kurak çöller

119 1 0
                                    

Kurak çöller adından da anlaşıldığı gibi sıcaklığın çok, bitki ve suyun az olduğu yerlerdir. Kurak çöllerin tabiatı yerleşdiği kordinata göre değişiyor. Kurak çöllerin toprakları verimsizdir. Burada ya kum, yada boz topraklar yayılmıştır. Bu tip yerlerde hayatta kalmak sizin dayanıklılığınızla ilgilidir. Sahara 9,4 mln km2 alana yayılmış dünyanın en büyük kumlu çölüdür. Burada saatde yaklaşık bir litre kadar su kayb edersiniz. Hayatta kalmanız için ise günde 5 litre ve daha fazla su içmelisiniz. Susuz bir gün hayatta kala bilrseniz şanslısınız demektir. Burada sizi öldüre bilecek iki şey susuzluk ve sıcak çarpmasıdır. Her ikisi de bir kaç saatde gerçekleşe bilir. Öncelikle başınızı örtün, güneş ışınlarından koruyun. Çünkü güneş ışınlarından en çabuk başınız etkilenir. Yüksek bir tepeye çıkın ve etrafa göz gezdirin. Nerede ağaç görürseniz oraya doğru gidin. Ağaç olan yerde su bulma ihtimaliniz büyüktür ve ayrıca gölgelenip dinlene bilirsiniz. Eğer siz kumlu çölde kayb olduysanız saatleriniz var demektir. Kendinizi ne kadar kötü hiss etseniz de yürümek zorundasınız. Sıcaklık sizi yiyip bitirir. Burada yanlız yüksek sıcaklığa alışmış hayvanlar hayatta kala bilyor. Yiyicek ve su bulmak çok zordur. Ayrıca her saniye su kayb ediyorsunuz. En iyi tavsiyem bir gölgelenecek yer bulup dinlenin. Geceler sıcaklık havanın açık olmasından dolayı dondurucu seviyyelere düşe biliyor. Tüm günü gecenin olmasını beklersiniz. Gece olduğunda ise güneşin çabuk doğmasını istersiniz. Karanlık korkunuzu yene bilirseniz geceler yol almak size fazladan zaman kazandıracak. Gece görüşüne alışmanız 45 dakika sürer. Ekvatordan kuzeydeyseniz kutup yıldızı veya güneşin, aynı zamanda esen rüzgarların şekillendirdiği kum tepelerinin yardımıyla yönünüzü belirleye bilirsiniz. Elbet ki, su bulamasanız burada bir gün bile hayatta kalmanız zor olacak. Onun için ilk önce su arayın. Kurumuş nehir yatakları, ağaçların köklerini kazarak su elde ede bilirsiniz. Naparsanız yapın, ama pes etmeyin. Uzun süre kumlu çölde hayatta kalıp sonra berber araplarının kabilesinden iki kilometre uzakta ölen birinin hikayesini anlatırlar. Yiyiceğe gelince akrep ve böcekler sizin burada bula bileceğiniz en kolay yiyiceklerdir. Bunun yanı sıra bir ölü hayvan yada yılan yakalarsanız bunlarda sizin için iyi gıda kaynağıdır. Ama çok çürümüş ve kokuşmuş hayvanın etini yemeyin. Eğer fazla suyunuz yoksa çok yemeyin, sindirim istemediğiniz kadar çok sıvılarınızı yakar. Kurak çöllerde bulduğunuz bitkilerin özsuyunu içmeyin. Bu sizi zehirler ve ölümünüze sebep olur. Bu yanlızca kurak çöllere değil, aynı zamanda diğer yerlere de şamil edilir. Uyumak için bir mağara ve ağaçın altı daha iyidir. Kum kötü bir izolasyondur. Onun üzeride uyumayın altınıza yaprak serip onun üzerinde uyuyun. Gece soğuk oduğu için ateş yakmanız daha iyidir. Uykudan kalkdığınızda botlarınızı kontrol edin, akrep ola bilir. İster kumlu ister de gri toprağı olan çöllerin bir-birilerinden neredeyse hiç farkı yoktur. Şiddetli sıcak, yiyicek ve su azlığı her ikisinde de görülür. Bu tip yerlerde hayatta kalmak diğer yerlerden daha zordur. Susuzluk ve sıcak çarpması sizin zayıflatır ve nefesinizi keser. Böyle yerlerde kayb olduysanız umudunuzu yitirmeğin, dayanıklı olun, ne kadar zor olsa da tabii ortamın sizi etkilemesine izin vermeyin.

Hayatta KalmaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin