Dünyada çok fazla ada bulunmaktadır. Bunlardan bazıları herhangi bir ülkeye aittir ve o adaların bazılarında insanlar yaşıyor. Ama bazılarında ise yaşam mevcut değil. Bu adaların tabiatı yerleşdiği kordinata göre değişiyor. İnsanların en çok kayb olduğu tropik kuşağın adalarıdır. Bu adaların görünüşü insanın dikkatini çekiyor. Insanlar ıssız adaların cennet olduğunu söylerler, ama aslında buralar birer ölüm tuzağıdır. Issız adalarda kayb olan veya herhangi bir uçak veya gemi kazasında buraya düşen biri bu yerde fazla varınamaz. Eğer böyle yerde kayb olduysanız ya okyanusta şansınızı denerseniz yada ölürsünüz. Seçim size bağlı. Ama yine de her iki şekilde ölme ihtimaliniz vardır. Öncelikle böyle bir adaya düşdüğünüzde bir işaret ateşi yakmak için odun toplayın. Ağaç dallarından bir piramid şekli oluşturup içinin az kısmını kuru odunla doldurun. Onun üzerine yeşil yapraklar koyun. Aynı zamanda piramidin kenarlarını uzun yapın ki yerle temasta olmasın, hava geçe bilsin. Piramidin üzerini yağmur ıslatmasın diye yapraklarla örtün. Bir gemi gördüğünüzde onu yakın. Issız adalarda yiyicek ve su az bulunur. Eğer hindistan cevizi varsa bundan sıvı ala bilirsiniz. Aynı zamanda bambular da sıvıyı iyi korur. Büyük olan bambuları aşağıdan yukarıya doğru deşerek içinde olan sıvıyı içe bilirsiniz. Adada yiyicek bulamsanız denizde bula bilirsiniz. Bir mızrak yapıp suyun altına dalın. Burada balık ve başka su hayvanları yakalaya bilirsiniz. Yağmur yağdığında bir yolla su toplayın. Bir daha ne zaman yağacağını bilemezsiniz. Adayı tam dolaşın ve işinize yarayacak nesneleri alın. Gece uyurken yerden yüksekte uyun. Yılan ve diğer böcekler sizi ısıra bilir. Bir sallanan yatak işinizi görür. Yatacağınız yerin üzerini her ihtimale karşı kapatın. Yağmur yağa bilir. Okyanusa çıkmak adada kalmaktan daha akıllı fikirdir. Böylece bir gemiye rastlama ihtimaliniz artmış olur. Yeterli kadar yiyicek ve su yanınıza alamazsanız uzun süre dayanamazsınız. Daha önemli olan sudur. Yeteri kadar su götüremiyorsanız okyanusa çıkmayın. Eğer yeteri kadar su ve yiyiceğiniz varsa okyanusta şansınızı denemek daha iyidir. Dayanıklı bir sal yapmaya çalışın. Bambular bu iş için iyidir. Aynı zamanda yapacağınız salın uzerine sizi güneşten koruyacak bir gölgelenecek yapın. Yoksa güneş çarpmasından kaçamazsınız. Rüzgarlı ve bulutlu havada okyanusa çıknayın. Havanın sakinleşmesini bekleyin. Bu sizin için daha iyidir. Issız adalarda haytta kalmak diğer yerlerde olduğu gibi çok zordur. En büyük korku yiyicek ve suyun bitmesidir. Yağmurun ise ne zaman yağacağını bilemezsiniz. Açık denize çıkmak hayatınızı kurtara bilir. Bunun da riski var. Ama bu adada beklemekten daha iyi seçimdir. Hayat zorluklarla doludur. Ne zaman başımıza ne geleceğini asla bilemeyiz. Zor koşullarda hayatta kalmak yanlızca sizin becerikeriniz, dayanıklılığınız ve dikkatli düşünüp doğru kararlar vermenizle ilgilidir. Bunun yetenekle alakası yoktur. Bu kitapta zor koşullarda hayatta kalmanın basit kurallarından bahs etdim. Umarım kendinzi bir gün yaşanması zor olan yerlerde kayb olmuş şekilde bulmazsınız. Şayet eğer bu başınıza gelirse yaşadığınız zorluklara sabr edin ve umudunuzu kayb etmeyin. Elbet ki böyle yerlerin güzellikleri de vardır. Artık karşınıza çıkacak güzelliklerden zevk almak size kalmış. Kendinizi koruyun ve unutmayın ki, hayat her zaman bizim istediğimiz gibi olamaz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayatta Kalma
AcakBu hikaye yaşanması zor olan yerlerde hayatta kalmanın kurallarından bahs etmektedir