Bataklıklar genelde yağmurun çok yağdığı ve güneşin az bulunduğu nem oranının ise yüksek olduğu yerlerde oluşur. Daha çok ekvator boyunca olan ormanlarda, tudra ve taygada yaygındır. Oluşması için bazı sebebler vardır:
1. Su geçirmeyen kayaçların yer yüzeyine yakın olduğu yerlerde yağmurun normadan daha çok yağması
2. Göllerin kuruması
3. Yeraltı suların yüzeye çıkmasıBataklıklar 30 sm-den 80 m-dek derinlikte ola biler. Elbet ki bataklıklarla çevrili olan yerler insanların yaşaması için uygun değildir. Çirkli suları, kendine has sivrisinekleri adam yiyen timsahları ve bazı tehlikeli sürüngenleri kendinde barındıran bu arazilerde bir gün bile hayatta kalmak şans meselesi. Böyle yerlerde dikkatli olmazsanız uzun süre hayatta kalamazsınız. Bataklıklar her zaman su ile kaplı olmaz. Çamurlu bataklıklar asıl ölüm tuzağıdır. Böyle birine düşerseniz heyecanlanmayın ve hareket etmeyin. Önce bir ayağınızı yüzeye çıkarmaya çalışın. Bunu becerdiyseniz sürünerek ordan çıkmayı deneyin. Eğer sırt çantanız veya uzun bir ağaç dalı varsa onu kullanarak kendinizi yüzeye çeke bilirsiniz. Yağmur ormanlarında bataklıklar sık görülür. Böyle yerlerde yaşam mücadelesi verirken attığınız her adıma dikkat etmelisiniz. Saharada veya kumlu bazı çöllerde yeraltı sularının yüzeye çıkması nedeniyle derin kumlu çamurlar oluşur. Her yıl insanlar ve offroad arabaları böyle çamurlara saplanıyor. Gittiğiniz yerlere dikkat ederseniz çamurlu bataklıklara düşme ihtimaliniz azalır. Su ile çevrili bataklıklar ise binlerle hektar alana yayılmıştır. Her yıl insanlar bu tip bataklıklarda kayb olup ölüyorlar. Tüm günü su içinde sırımsıklam olursunuz, suyun çamurlu kokusu sizin nefesinizi keser. Havada olan nem ve sıcaklık sizin yorgunluğunuzu artırır. Suyu içile bilir değil. Yanlızca çamurdan temizleyip kaynatdıktan sonra içe bilirsiniz. Suda olan timsahlar ve bazı sürüngenler sizin için büyük tehlikedir. Böyle yerde yiyicek bula bilirsiniz. Örneğin kaplumbağalar, su yılanları, bazı böcek türleri yenile bilir. Suyu ise kaynatmadan içerseniz ölürsünüz. Akşam düşmeden önce bir barınak yapmalısınız. Tabi ki sudan yüksekte olmalı. Böyle yerlerde ağaçların tepesi geceyi geçirmek için uygundur. Ama ağaçın dayanıklı olduğundan emin olmalısınız. Ağaçın uygun yerinde yatmak için bir yer hazırlaya bilirsiniz. Su ile kaplı bataklıklarda hareket etmek zordur. İşin kötü tarafı böyle bataklıkların oyuklarla dolu olmasıdır. Onun için her zaman elinize bir sopa alın onunla yolunuza devam edin. Unutmayın ki suyun altında ne olduğunu asla bilemezsiniz. Mangrovlar gergit nedeniyle oluşan kökleri yüzeyde kalan ormanlardır.
İlk önce tavsiyem böyle yerlerden uzak durun. Eğer gerçekten burayı geçmek zorunda kalırsanız o zaman attığınız her adıma dikkat edin. Böyle yerde bileyinizi burkmanız çok kolaydır. Kökler nemli ve bir birilerine çok yakındır. Ayağınız her an kaya bilir. Mangrovları geçerken hızlı ve dikkatli olmalısınız. Gece böyle yerde kalmak sizin ölümünüze sebep olabilir. Burada tek tehlike ağaç kökleri değildir, aynı zamanda buralar timsahların saklanması için ideal yerlerdir. Düz yönde gitmeye çalışın daireler çizmediğinizden emin olun. Artık anladığınız kadarıyla bataklıklar birer katildir. Buralar gerçekten insanların yaşaması için uyumsuz yerlerdir. Bir bataklıta kayb olduysanız yanlızca kendi becerileriniz ve dayanıklılığınız sayesinde hayatta kala bilirsiniz. Önemli olan ne kadar zorluklarla karşılaşsanız da umudunuzu kayb etmemenizdir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayatta Kalma
RandomBu hikaye yaşanması zor olan yerlerde hayatta kalmanın kurallarından bahs etmektedir