Tundralar

40 0 0
                                    

Tundralar subarktik iklim kuşağının hakim olduğu yerlerde (Rusya'nın kuzeyi, Kuzey Avrupa'nın ve Kanada'nın bazı bölgelerinde) yayılmıştır. Buranın iklimi çok sertdir. Yılda 50-100 mm civarında yağıntı alıyor. Sıcaklık kış aylarında -20º-den yukarı kalkmıyor. Gece ise -30º ve daha da aşağılara düşe biliyor. Tundralar güzel yerlerdir. Böyle yerde kayb olan birinin fazla şansı yoktur. Soğuk ve açlık sizi yavaş-yavaş öldürür. Buranın iklimi sert olduğu için yanlızca derisi kalın olan hayvanlar burada yaşaya biliyor. Kurtlar, kutup ayıları, dağ geyikleri ve başka hayvanlar buranın soğuna dayana biliyorlar. Yemek için çürümüş ağaçların içinde tırtırlar ve solucanlar bula bilirsiniz. Ölü bir hayvan leşi de sizin hayatınızı kurtara bilir. Derisini ısınmak, etini de yemek olarak kullana bilirsiniz. Hareketsiz kalmak daha da üşümenize sebep olacak. Güneşin veya kutup yıldızının yardımıyla yönünüzü belirleye bilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken başka birşey de donmuş göllerdir. Gerekmediği süreçte onların üzerinden geçmeyin. Buz kırılp donmuş göle düşerseniz oradan çıkamaya bilirsiniz. Susadıysanız kar yemekten sakının. Vücut ısınızının düşmesine ve ölüme sebep olabilir. Su mataranız varsa karı içine doldurup gömleğinizin arasına koyun. Vücudunuza değmesine izin vermeyin. Eğer bu yoksa karı bir yolla eritmeye çalışın. Tundralarda yaşam zordur. Doğruyu söylemek gerekirse çakmaktaşı olmadan burada hayatta kalmak zordur. Gün boyu ısına bilmek için bir kaç defa ateş yakmanız gerekir. Doğrusu gece uyumak bile mesele. Sıcaklık -30º- den aşağı düşüyor. Eğer uyuya kalırsanız sabah elleriniz ve ayaklarınız donmuş olarak uyana bilirsiniz. Bir mağara bulmaya çalışın. Burada sıcaklık dışarıdan yüksek olacaktır. Eğer mağara bulduysanız orada herhangi bir hayvanın olmadığından emin olun. Buralarda kışta geceler uzun, yayda ise kısa oluyor. Tundralar seyrek ormanlara sahiptir. Burada da diğer ormanlarında olduğu gibi daireler çize bilirsiniz. Bu ormanlarda en çok yayılan ağaç türü çam ağaçıdır. Daireler çizmemek için her beş-on adımdan bir dönüp ayak izlerinize bakın. Onların düz bir çizgi üzerinde olduğundan emin olun. Ormanlarda gece kurtlar dolaşır ve bu da sizin için büyük tehlikedir. Ne yaparsanız yapın, ama gece mutlaka ateş yakmaya çalışın. Bu sizi hayvanlardan korur ve sıcak tutar. Önemli olan sonuna kadar dayana bilmektir. Tundralar sizin sabrınızı ve dayanıklılığınızı test edecektir. Buralarda kayb olanların çoğu bu yerlerden sağ çıkamıyorlar. Uzun bir yol boyu medeniyete rast gelmeye bilirsiniz, ama bu herşeyin bittiği anlamına gelmiyor. Önemli olan umudunuzu kayb etmemenizdir. Hayatta kalmak herhangi bir yeteneye bağlı değil. Dikkatli düşünüp doğru kararlar verirseniz bu yerlerde bile hayatta kala bilirsiniz.

Hayatta KalmaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin