Hayatta kalma 3

126 3 0
                                    

Zor koşullarda yaşam mücadelesi veriyorsanız yemek ve sudan başka geceyi keçirmek için bir sığınak bulmalısınız. Ama aynı yerde tekrar-tekrar kalamazsınız. Her gün başka sığınak bulmak yada yapmak zorundasınız. Sığınak yapmanın anahtarı etafınıza dikkatlice bakmaktır. Bazen kırılmış bir ağacın etrafına dallar koyup basit bir sığınak yapa bilirsiniz. Yada bir-birine yakın olan ağaçların arasında sallanan yatak da yapa bilirsiniz. Herhangi bir ağacın tepesi ise sizin geceyi geçirmeniz için elverişli ola bilir. Etrafınızda sığınak yapmak için işinize yarayacak mazlemeler ola bilir ve bunları yanınıza almalısımız. Örneğin halat, ip, biraz tel, çivi ve bunun gibi şeyler. Olduğunuz yerle alakalı olarak yaptığınız sığınak da farklı olucaktır. Napıyorsanız yapın yerde uyumamaya çalışın. Yanlız yılın soğuk mevsimlerinde karıncalar, yılanların ve başka sürüngenlerin böceklerin olmadığı zamanlarda yerde sığınak yapa bilirsiniz. O zaman da yeri iyi bir şekilde temizleyin. Eğer mağara bulduysanız geceyi orda geçirmek akıllıca olur. Ama yine içeri biraz taş atın ve bir meşale yapıp içeriye göz atın. Sizden önce orada gelen vahşi hayvanlar ola bilir. Uyuyacağınız yere biraz odun yosun yada ağaç yaprağı koyun ve girişi birazcık dal parçalarıyla kapatmağı unutmayın. Etrafınızda yaşayan hayvanlar hakkında bilginiz yoksa sığınağı biraz daha yüksekten yapın. Barınağı yapmak için ipiniz yoksa sarmaşıkları ve bazı ağaç yaprağı liflerini kullana bilirsiniz. Yaptığınız barınağın dayanıklı olduğundan emin olun. Yüksekte olursanız düşe bilirsiniz yada gece rüzgar esip barınağınızı dağıta bilir. Eğer herhangi bir ağacın tepesinde uyumaya karar vediyseniz düşmemek için önlem almalısınız. Ekvatorda hava çabuk ve birden kararır. Saat 6-da gün doğar ve 6-da batar diyorlar. Her zaman sığınağı yapmaya 3-4 saat önceden başlayın ve çoğu zaman basit bir şekilde yapmaya özen gösterin. Çok fazla enerji sarf etmeyin. Nedeyse orda bir gün kalıcaksınız. Gece hava sıcaksa bile ateş yakmaya çalışın. Bu size piskoloji destek verecektir. Aynı zamanda sizi hayvanlardan ve az da olsa sivrisineklerden koruyucaktır. Dikkat edeceğiniz başka bir konu ise yemeğinizi barınağın yanında yememektir. Eğer böyle yaparsanız gece vahşi hayvanlar sizi bula bilir. En az yarım kilometre kadar uzakta yiyin. Daha güçlü olmak ve fazla yol kat etmek için iyi bir uykuya ihtiyacınız olucak. Ama sivrisinekler sizin uyumanıza engel ola bilir. Bu halde uyumadan önce vücudunuza çamur sürmek onları sizden uzak tuta bilir. Eğer bir hayvan avladınızsa onun yağını da süre bilirsiniz. Ormanda, çölde, dağın tepesinde veya başka bir yerde ola bilirsiniz. Geceler hayvanlar daha aktif olurlar ve her yer size korkulu gele bilir. Ama bunu önemsemeyin. Korkularınızı yenin ve uyumanıza bakın. Olduğunuz yerde gece yağmur yağa bilir ve ıslanmamak için her zaman yatdığınız yerin üzerini kapatın. Gördüğünüz gibi zor koşullarda yaşam mücadelesi veriyorsanız hiçbirşey kolay değil. Hem medeniyete doğru yola koyulmalısınız, hem yiyicek ve su bulmalısınız, hem de sığınak yapmalısınız. Çabuk kurtulmak istiyorsanız her dakikanızın değerini bilmelisiniz. Zamanınızı boş geçirmeyin mümkün olduğu kadar çok mesafe kat edin. Karşınıza çıkan engelleri hızlı bir şekilde aşmaya çalışın. Verdiğiniz kararları doğru düşünün ve yanlış yapmadığınızdan emin olun.

Hayatta KalmaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin