Ineens schoot de deur open, en werd er flink aan me geschud. Ik viel achterover in het niets toen ik allemaal stemmen hoorde. De stemmen werden steeds harder.
'Jaylinn!' Aqua schudde aan mijn schouder. Ze keek me doordringend in de ogen en zuchtte opgelucht toen ik wakker werd. Ze rende naar de kamer, en stopte en wenkte me. Ik stond verward op en volgde haar snel. Onder het lopen kwamen de herinneringen weer hard terug in mij hoofd, en ik begon steeds sneller te lopen. Op een duur stond ik hijgend stil bij Vera. Jessy en Acis stonden ook achter mij.
Het mannetjesveulentje lag in een box met hooi, en lag vredig te slapen. Vera lag ook te slapen in haar eigen mand, met een strak jasje om haar buik. En het nieuwe veulentje... mijn adem stokte. Ik zag het nergens, ik keek zoekend om me heen. Ook de trainster van Aqua was weg. Aqua legde geruststellend een hand op mijn schouder. 'Ze ligt in een couveuse, en mijn trainer is bij haar.' Opluchting schoot als een elektrische lading door me heen. 'Haar?' Vroeg ik toch een beetje verbaasd.
'Ja, ze is een meisje. Je mag enorm trots zijn op Vera, ze heeft twee enorm bijzondere veulentjes op de wereld gezet. Eentje die helemaal zwart is met rood, en een regenboogje.'
Mijn mond zakte open.
'Ik wil haar nu meteen zien!' Zei ik snel. Aqua knikte en liep naar een deur. Ze deed hem open en wenkte me. Ik liep er snel heen, en keek zoekend rond. Tot ik haar zag, bij Aqua's trainster.Ze was helemaal wit, had gouden hoefjes, en regenboog manen en staart. Haar ogen waren heel licht blauw, en op haar flank had ze een lichtgevende blauwe krul.
Sprakeloos en struikelend over mijn gedachten keek ik naar het kleine schepseltje. Ze opende heel even haar ogen en ze lachten me warm toe. Ik smolt."Weet je al namen?" Vroeg Acis nieuwsgierig. Ik fronste en dacht diep na. Ineens sprong ik op.
"Eerst niet, maar nu weet ik ze!" Vier paar ogen keken me afwachtend en nieuwsgierig aan.
"Siphna en Reynu!" Wenkbrauwen werden omhoog geschoven en ogen keken me niet begrijpend aan. Ik besloot het maar uit te leggen.
"Siphna betekend vrede, en past dus perfect bij haar gouden hoefjes en witte vacht. En Reynu betekend Onweerswolk. Ook die naam past perfect bij zijn vacht en manen."
Niemand wist dat dit later de twee beroemdste dieren waren in heel de geschiedenis van 'The Universe'. Later zou iedereen de diertjes met hun eigenaar en haar vriendinnen op hun handen dragen. En joelend brengen naar het kasteel, waar ze bekroond zouden worden voor hun heldhaftige daden.
------------------------------------------
Sorry. Kort hoofdstukje.Meer heb ik niet te zeggen xd.
Greetz Martine
JE LEEST
De Aanval van de Vuurwinden
FantasyTip: Lees eerst het eerste boek van de Elementen-series: The Universe of Elements. Alles gaat rustig zijn gangetje, totdat Jaylinn's paardje Vera jonkies krijgt. Helaas voor Jaylinn gaat de meerderheid dood. Iedereen zit zo ongeveer met Vera en haar...