siapa ketuk bagi salam

859 39 0
                                    

cerita ini berlaku dekat kampung aku ...
makck aku ni jenis yang garang gile..kalau korang jumpa makcik aku ni pun mesti korg terdiam pnya ...

makcik aku ada bagi nasihat dekat cousin aku dgn aku skli lah ..dia cakap kalau ada org bgi salam tengah2 mlm jgn sesekali menyambut salam org tu ...

aku jenis yg degil ..yelah budak tak prnh mkn sman ...kalau dah kena baru lari cari mak ...

malam tu aku bangun dari tdo pkl 1 lebih lah..sbb aku lapar aku msuk dapur cari maknan ..aku cari2 jumpa lah meggi .. dah tu jee rezeki aku malm tu ..aku pun ap lagi msk lah ..bila tgh2 msak tu ...aku dengar ad org bgi slm tgh2 mlm lak tu ..

aku buat tak tahu jelaa ..sbb aku dgr mcm samar2 ..so mlz nk lyn ..lps tu aku dgr salm kli kedua kali ni kuat skit ..lps tu aku dkt dpur sorg2 dah mngigil dh ..sbb takut and then aku biar jela yela kalau org mesti dia akn bgi slm dekat depan rmh ni tak dkt blkng ... kali ni dia bgi salam dengan kuat sekali ketuk pintu .. tapi yg aku pelik tu dia ketuk pintu tu tak sma mcm manusia ketuk pntu ..

aku dengan berani berfikiran positif ..aku fkir mungkin ad org kecemasan kee kn ..aku nak buka pintuu tiba2 tangga aku kena pgg oleh makcik aku ...

makcik aku dengan muka garang dia ckp ...

"Jangan kau nak berani pula buka pintu rumah ni ,biar kan dia ketuk pintu tu jangan kau nak tujuk berani dekat rumah ni "

aku dekat situ dh trkjut dh ..lpas tu mkck aku ckp lagii ..kali ni mngadap pintu ...

" LEBIH BAIK KAU PERGIII, JANGAN KAU KACAU ANAK SAUDARA AKU ..LEBIH BAIK KAUU PERGIIIII "

Aku dekat situ dh terkjut , kenapa lah mkcik aku ckp mnjerit tgh2 mlm ni.. lepas tu mkcik aku pdng aku ..aku mmpu tuduk kan muka jee...tiba2 aku dengar org mngilaiii ..aku dekat situ dh trkjut naik bulu roma aku ..

terus aku batal kan niat aku nk mkn
..timee tu aku mmpu mnutup muka aku dengan selimut jeee...takut aku smpai stu bdn aku pnass ...

smpai sekrg aku fkir apa bnda yg bagi salam dekat rmh kmpng aku mlm tu..tak akn

H.A.N.T.U

---------------------------------------

kisah seramWhere stories live. Discover now